22 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

22 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

ni bir kehmeyle daha ifade etmek doğ- ru olur: Çok çir Her fena harekete aynen mukabele edilecek olursa spor sahalarında yapı- lan mücadelenin manâsı ortadan kal- kar. Sahalarda oynanan futbolda, pist- teki yaraşmalarda, salonlardaki spor oyunlarında ve nihayet ring ve minderlerde yapılan boks ve — güreşde birleşen tek şey, sporcuda bulunması icabeden centilmenlik hasletidir. Bu hasletten mahrum bir sporcu ve idare- cinin ise oralarda herhalde yeri yoktur. Her spor branşında yapılan mücade- lenin üç sonucu vardır:. Galibiyet, mağ- lübiyet ve beraberlik. Mücadeleyi ya iki taraf dan birisi kazanır, veya birbir- lerine faikiyet temin edemeyerek bera- bere kalırlar. Centılmenlık hasletine fena neticelere mek 1lâzımdır ki Yugoslav Sarajova fut- bol timi, mağlübiyeti kabul edemeyen ve daha doğrusu hazmedemeyen bir ekiptir. Güreş Artık davranalım leandıya karşısındaki imtihanı ba- büyük başarı gösterdi. Milli karşılaşma- yı 5—3 kazanan takımımız, Pazar ge- yapılan temsili karşılaşmada — da 6—2 lik net bir galibiyetle minderden ayrıldı. Hem de değişik bir kadro ile göstermektedir ki, dünya şampiyonasında memleketimizi» temsil edebilecek kabiliyetteki elemanlar artık belli olmuştur. Bunları hemen ele alıp Nisan'a kadar çok sıkı bir şekilde hazır- lanmak icabediyor. Aynı ayarda iki kuvvetli takıma sa- hip olan — güreşimiz için greko-romen dünya şampiyonasında iyi emareler be- lirmiş bulunmaktadır. Her türlü feda- kârlığı göze alarak, icabederse hüküme- tin yardımını ısteyerek yona için uzun liyete geçmesi zamanı gelmiştir. ayının yarısını geçtiğimize göre Şubat başında faaliyete geçirilecek — olan kampla, iki aylık devamlı bir çalışma muhakkak lâzımdır ve şarttır. Bu kamp- şampiyon Yaşar Doğu'nun dediği gibi, ilk onbeş gün güreşçilere bol gıda verilmeye tahsis — edilmelidir. Bu müddet içinde şampiyonlarımız Do- ğu'nun tabiriyle «iliklendirilmelidir». Ondan sonra yapılacak idmanlarla kilo- lar ayarlanmalı ve muntazam gida ile birlikte çalışmalara hızla devam edilme- lidir. ta kıymetli Hepimiz biliriz bizde şampiyonla- rımızın birçoklarının eline geçen para ile değil, eve barka bakmak — boğazım doyurmak mümkün değildir. Dünya şampiyonu olan nice şampiyonlarımızın peynir ekmek ve Anadolu —yemeği so- -anla beslendiklerini de hep biliriz. Bu bakımdan Yaşar Doğu'nun — söylediği iliklendirme tâbiri çok yerindedir. Mil- letin şerefini korumak için her türlü fedakârlığı yapmak çünkü Rusya ve diğer milletlerle olan rekabet artık bu fedakarlıklardan kaçınılmama- sını gerektırmek çok az kalmıştır. Diğer mılletler hızla çalışıyorlar, biz de bu memnuniyet verici iki denemeden son- ra beliren ümid ışığını söndürmemeli- yiz. Biraz gayret edecek olursak her- halde netice bizim için iyi olacaktır. Paten Dünya ve Avrupa D ünya ve Avrupa buz pateni şampi- onluğu münhal —bulunuyor. Ge- çen yıl bu ünvanların ikisini de kazan- Türkiye - Macaristan İyi AKİS, 22 OCAK 1955 bastırdık mış olan Gundi Busch adındaki Alman kızı profesyonelliği kabul etmiş bulun- maktadır. İçinde bulunduğumuz Ocak avında Budapeştede — yapılacak Avrupa ve Şubatta Viyana'da yapılacak Dünya şampiyonalarında onun yerini kim ala- caktır? Herkes bu suali — sormaktadır. G eçen yıl Oslo'da yapılmış olan dü şampiyonalarında Gundi'nin nasıl hıç beklenilmeyen bir tarzda orta- ya çıkarak, Amerikalı Tanley Albright'ı yendiğini - hatırlayalım. Müsabakaların içinde cereyan ettiği korkunç şartlar bu eski şampiyonun — mağlubiyetini doğur- uştu. Fırtınalı bir havada, hararet sı- fırın altında otuz civarında dolaşırken yapılan yarışmaların güçlüklerini tasav- vur edebilirsiniz. Tanley sıçrama kaa- biliyeti fazla olan bir patinajcıydı. Hat- tâ o alandakı sporcuların en iyisi ol- Bununla bera- fen, özelliklere sahip olduğunu isbat etmiş- Ü. Tanley halen amatördür. Tabiatiy- le onun Avrupa şampiyonasına katılma- sı mevzu bahis olamaz, fakat umumi kanaate güre, dünya — şampiyonası için namzetliği oldukça sağlamdır. Bunların haricinde bazı İngiliz pa- ten münekkitlerinin bu a şanslı . Bunlardan birin- ikincisi ise bu karşılaşmalar ile dördün- cü defa yarış alanlarında gözükecek olan ve halen on beş yaşında bulunan Yvonne Sugden'dir. en üç yıl içinde Ingıltere de çok enteresan» demiştir Erica Batchelor antremanlarını İs- koçya'da, ikisi de profesyonel patenci olan anne ve babasının yanında yap- maktadır. Yvonne ise — Streatham'daki meşhur Jacgues Gerschvviler'in talebe- sidir. antremanlarına Londrada geçirmeğe ların arasında bu yıl oldukça parlak istikbal vadeden iki Alman patencisi . Rosal Petting ve Erica Rucker. Geçen yıl Osloda 13. ve 14. olan bu ndan bu yana muazzam kaydetmişlerdir. katlanırlar. terakkiler Bunlardan başka Amerikanın Carol Heiss'i de hesaba katılması gereken değerlerden biridir. Geçen yıl ayağın- dan sakatlandığı için Oslo'daki yarış- malara katılamamıştı. Carol Heiss ha- len 15 yaşındadır.., 33