22 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

22 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR 2 dan Afrikanın Güney ucuna ve Sun- da adalarına kadar bir mıntakada, eşi- ne ender rastlanır bir güneş tutulma hâdisesi vuku bulmuştur. İlim adamla- rından birisinin bu mevzuda yaptığı açıklamaya göre güneş ve ay tutulma- larının pek sık görüldüğü 1954 senesi- nin sonuna rastlayan bu hâdisede güne- şin biçimi tam bir daire gibi idi. (New - York Times) Genç kız ve erkekleri kötü bir izdi- ile Dr. G seldorf şehrinde bir açmıştır. rs, geceleri yapılmakta ve ilk devre nışanlılara ikinci devre yeni evlilere, üçüncü devre de henüz bekâr olanlara mahsus bulunmaktadır. (Daily Telegraph) rinin değişiklikleri yeni bir buz devrine doğru hızla yol almakta — olduğumuzu göstermektedir. (A. P.) G eçmiş senelerin büyük şöhretlerin- den sinema yıldızı Greta Garbo Los Angelesli bir gazetecinin «Sizce modern hayat yaşayan insanın neleri olmalıdır?» sualine şu cevabı vermiştir: «— öodern hayat yaşıyorum diye- bilmek için bir insanın televizyona, so- ğuk - sıcak hava tertibatına, Cadillac bir otomobile ve bir de çok — zengin kocaya sahip olması lâzımdır.» (News week) soyarak insan K alkütada, mezarlıkları lıklara geceleri girmek mezarlardan çıkardıkları kemikleri, rınlarda kuruttuktan soma talebelere satmakta idiler. Hırsızlar, yakılan hint ölüleri yüzünden tıp talebelerinin ke- mik bulamadıklarını, bunun için bu işe giriştiklerini — söylemişler (New - York Times) F ransız Sağlık Vekili Andre Mortel 1953 yılında bin kişinin sirozdan öl- düğünü bildirmiştir. İçki komisyonunda yaptığı bir konuşmada vekil hükümetin alkolizm ile savaş tedbirlerini müdafaa etmiş ve demiştir ki: «1952 - 53 te Fransa alkollü içkiler için 47 milyon litre gaf alkol istihlâk etmiştir. Bugünkü Fransa'da siroz hastalığı veremden da- ha tehlikeli bir hastalık haline gelmiştir. Hastahaneye müracaat eden hastaların yüzde 31 i doğrudan doğruya alkolız— me müptelâdır. Alkol yüzünden Fra 26 5 Aralık günü Atlantik okyanusun- sa'nın kaybı senede 150 milyon frank t (N utmaktadır. ew * York Times) D üğün hazırlığı yapmakta olan genç bir marangoz, ev için elzem olan eşyayı en ucuz yoldan — tedârike kalkışarak hırsızlığa çıkmıştır. Yatak, gramofon, kadın elbiseleri ve kereste dahil olmak üzere 85 parça eş- yayı toplamağa muvaffak olmuşsa da, evlenmek imkânını bulamamıştır. Gün— kü polis düğünden bir gün evvel ken- disini tevkif ederek hapse atmıştır. (News week) J aponya'da son zamanlarda intihar vak'aları salgın halini almıştır. 1954 senesinin son ayında 357 intihar vak'a- sı vuku bulmuştur. (New - York Times) Oyuncak tren Oğlu —anladık ama.. M oskovanın 50 mil civarında yapılan bir ayda 28 tane kurt öldürülmüş- Bu av partisi, civan, kurt sürüleri- nin basması üzerine, Rus Tarım Vekâ- leti tarafından tertiplenmiştir, İlk gün beş kurt öldürülmüş, ikinci gün ise 23 kurt daha vurulmuştur. Sü- rü halinde dolaşan kurtlar, şimdilik uzaklaşmış bulunmaktadır. (News week) Dunyanın muhtelif yerlerinde bilhas- s ekip arabalarında seyyar te- lefonlar kullanılmaktadır Son günlerde bu cins telefonlar ilk defa Almanya'da halkın hizmetine verilmiştir. Filhakika geçenlerde yapılan bir tecrübede Han- nover şehrinde hususi bir arabada yeni kurulan telefon santrali aranmış ve bu vasıta ile evinde misafirlerini bekleyen bir aile reisine telefon edilmiştir. Bu tip telefonlarla mücehhez — bulunacak otomobillerin herkes tarafından kullanı- lacağı ve evinden işine giden bir iş olda iken adamlarına adamının daha tal görülmektedir. (U. alimat verebileceği G üney Afrikanın Vitheng şehrinde belediyenin şehrin muhtelif yerleri- ne yerleştirdiği fare kapanlarına bir buçuk metre boyunda üç tane kobra yılanı sıkışmıştır. Yılanlar kapana gi- rip her biri birer kedi büyüklüğündeki fareleri yedikten sonda fazla şiştikleri için girdikleri deliklerden çıkamamış- rdır. (News week) S iyam polısı propaganda için sokaklarda dolaşırken şimdi, propagandacıyı şiddetle takibetmektedır (A. P.) S idney polisinin resmen açıkladığına göre iki şilinlik sahte paraları şeh- rin muhtelif yerlerinde piyasaya sürme- ğe çalışan, talebelerden müteşekkil bir kalpazan çetesi yakalanmıştır. Çoc lar sahte paraları, şehrin kalabalık saat- lerinde tramvay ve otobüslerde bozdu- rurken yakalanmışlardır. (New - York Times) H onolululu üç genç altı buçuk metre bir sandalla Pasıfîkte 2350 tan sonra adaya çıkmak mecburiyetinde kalmışlardır. Yangın söndürmek üzere bir evin önünde bulunan itfaiye — erlerinden biri, 86 yaşındaki bir Fransız kadınının ayağının yanık içinde bulu dugunu gö- rünce derhal ilk tedaviye girişmiş — ve ayağım sardıktan sonra ambulans i hastahaneye İ mek için evinin önünde bulunduğunu öğrenmiştir İtfaiye erinin — heyecanı karşısında F ız. kadını kendisinin hasta olmadığını anlatmağa vakit bula- mamıştır. P ort Elizaibeth'te bir toplantı salo- nunun üst kafanda yüzlerce — insan aşağı katta itfaiyenin yangın — söndür- mekle meşgul olduğunu bilmediği için kendi dairelerinde verdikleri partide saatlerce dans etmişlerdir. Üst kat duman çıkmasına rağmen pek az kim- se aşağıda yangın olduğunu farkedebil- miştir. Yangın alfa saat kırkbeş dakika sürüştür. (Nero week) AKİS, 22 OCAK 1955