29 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

29 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

BUNLAR HEP HAKİKATTİR K ıyamet kopacağını bildirdiği için Michigan kolejindeki vazifesinden atılan ve bundan sonra kız kardeşinin talebi üzerine müşahede altına alınmış olan Dr. Charles Laugheadin akli muva- zenesinde bir bozukluk olmadığı şılmış, iki mütehassıs gene aynı a iddialarını garip bulmakla beraber ken— disinde delilik alâmetlerinin görülme- diğini söylemişlerdir. Bunun üzerine doktorun kardeşinin mahkemeye vermiş olduğu istida geri çevrilmiştir. Laugh- head çalıştığı kolejden talebelerin zi- hinlerini — karıştırdığı için çıkarılmıştır. Dr. kıyamet kopacağını kendisinin iddia etmediğini, sadece Dorothy Martin adında ve öbür dünyalardan haber al- dığını bildiren bir kadının sözlerini nak- lettiğini söylemiştir. Dr. 21 Aralıkta kı- yamet kopacağını söylemişti. A.P.) İbni Suud, Suudı Arabistan Kralı Dan rabistan'da otel kâtipliği boş zamanlarını da resim ile — meşgul olarak geçirmektedir. Suudi Arabistan Kralı İbni Suud 80 ç lar ressama iki kese içinde verilmiştir. (A. L eipzig hayvanat bahçesinin emektar şinin şamaları için azami gayret gösterilmek- tedir. Aslan terbiyecileri, aslanların umu- miyetle üç dört yavrudan fazla yavru- ları olmadığını söylemektedirler. (Reuter) F loranca'da Jessy Marcoen isminde 75 yaşında bir kadın dan duştugu için kadına bir şey olmamıştır. Bu arada hiç birşeyin farkında olmayan genç adamın — darbeden ayakları kırıl- mış ve hastahaneye kaldırılmıştır. (A.P.) K ırk dört seneden beri ayı ıncelemek— te olan Dr. Perey Wilkins son gün- lerde ayda bir çok çatlaklar müşahede ettiğini açıklamıştır. Görülen çatlakların 50 ilâ bir mil- yon kadem derinlikte olduklarını söy- leyen astronom bu mesafede en büyük teleskopların dahi 200 yardadan daha az olan herhangi bir şeyi — göremeye- ceklerini sözlerine ilâve etmiştir. (New-York Times) F ransız Başvekili Mendes France, bir arısı ile birlikte, — karanlıktan istifade ederek, Paris'in kenar mahalle- lerindeki bir sinemaya gitmiştir? Halk AKİS, 29 OCAK 1955 evvelâ kendisini farketmemiş, — fakat Mendes France'ın jurnalde kendini sey- retmekten sıkılarak yarıda — sinemadan çıkması üzerine başvekili alkışlamağa başlamışlarda. (New-York Times) B irleşik Amerika Muhaceret Servisi- nin bildirdiğine içinde 1547 kişi a etmiştir. 1953'de hudut dışı edilenlerin 1048 idi. Diğer taraftan çalışmak üzere Amerika'ya gizlice girmiş olan 267.000 Meksikalı da Amerika'yı terke mecbur tutulmuşlardır (New-York Times) A ndrew Attirde isminde on yaşında bir çocuk Londrada'ki evinden ka- çarak tek başına İrlanda'ya — gitmiştir. Andrew bu seyahatinin bir kısmını tren, bir kısmını vapurla yapmıştır. Ço- cuğun kaçtığım öğrenen babası polise * müracaat etmiş ve oğlunu yakalar ya- kalamaz bir güzel dayak atmıştır. Andrew. etrafına toplanan gazeteci- ressam Gözü bağlı Acaba eliyle yokluyor mu? lere «Şimdi babamdan dayak — yediğim için ağlıyorum, faka güzel geçti. Hele bir işim İrlanda'ya yerleşmek olacaktır» demiştir. (New-York Times) B elçika hükümeti 1958 senesinde ter- tibedeceği beynelmilel büyük sergi için dünyanın en yüksek binasını inşa ettirmeğe karar vermiştir. 500 metre ir- tifannda olacağı haber" verilen bu bina üzerine televizyon neşriyatı için de 135 metrelik bir direk — dikilecektir. Bina Patisteki meşhur BEiffel kulesinin bir misli yükseklikte olacakt (New—York Times) A lmanya'nın Lüksemburg şehrinde, po- lis teşkilâtının emektar köpeği İsis, geçenlerde yakaladıgı bır hırsızla mü- şı bir kadirşinaslık olmak üzere yaptır- dığı gümüş bir köpek dişini, İsis'e me- rasimle taktırmıştır. İsisin gelecek sene tekaüd edileceği bildirilmektedir. (Reuter) alen Amerika'da 600 kadar n otomobil ehliyeti bulunmaktadır Bu körlerden hiçbirisinin bugün kadar kaza yapmamış oldukları bildirilmek— tedir. Fakat her İhtimale karşı otomo- bili kullanan körün yanında, gören bir muavin oturmaktadır. (U.P.) G üney Afrika'nın Bredaskorp şehrin- de emekli bir çiftçi olan P.J. Smith yetiştirdiği bir tek erik ağacından tam 0000 erik almak suretiyle hakiki bir rekor kırmıştır. Ağacın bütün dallan, ağırlıktan kırılmamak için desteklen- miştir, (News Week) B enediktin içkisi içen bir maymun sarhoş olmuş ve başını belâya sok- muştur Mrs Molly Jones in Jokko isim- h viski içmeğe alışıktır. Fakat geçenlerde evde viski- nin kalmadığım görünce, sahibi Jakkö- ya bir kadeh Benediktin gittiği zaman kızılca kıyamet kopmuş- tur. Bir müddet — sonra Jacco'nun başı dönmeğe başlamış ve kapıyı açarak sokağa fırlamıştır. Fakat dışarı çıkma- dan evvel sahibinin naylon çamaşırlarını da giymeği ihmal etmemiştir Sokakta oynayan çocuklar— ılk defa bir sarhoş maymun gördükleri içi kasına takılmışlar ve toplu dolaşmağa başlamışlardır. rakolun Önüne geldikleri polisin elinden kurtularak komiserin yanma gitmi hapsetmişlerdir. (News Week) F ransız Ekvatorunun ücra bir köşe- sinde mahkeme, yeğenini öldürerek etini yıyen Djombo isimli bir Afrikalıyı ölüme mahküm etmiştir. Mahkeme ay- nı suçu i bir AF rikalının hakkında kâfi delil bulamadı- ğından beraatine karar vermiştir. Yemeğe karışmadıkları halde seyre gelen zenciler ise üçer sene hapis ce- zasına mahküm olmuşlardır. (News Week) Ö nümüzdeki yaz aylarında, Danimar- ka'nın İsveçten ayrıldığı - boğazda beş bin kişilik lüks bir yuzen lokanta faaliyete geçecektir. Bu yüzen lokan- tanın 30 bin dolara malolacağı bildiril- mektedir. (Nevre Week) T anınmış Fransız yıldızı Martine Ca- rol'un menejeri artistin bir senelik çorap masrafının sekiz bin Türk lirası civarında olduğunu açıklamıştır (Nevre Week) 21