29 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

29 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

meleri makuldür. Burada şuna da işa- ret etmek 1lâzımdır ki, erkeklerin iş elbiseleri zaman kasdedilen, elbiseler, ilgili yerlerde giyilmelidir. Tabii, kokteyllerde siyah — tayyörün kadınlar akşama dogru da- kocasını itina ile giyinmiş, ranmış, makyajı u kavuşturmak gayesi ile biraz da mecburdu Kokteyle gıydıgınız bu kıyafetınızle akşam yemeği için he ngi bir rı rana gidebilirsiniz. Tabıı artık, tayyo— rünüzün üzerine kürk manto giymiye- ceğinizi biliyorsunuz. Çünkü, bu sene kürk modasında uzun — mantolar tarihe karışmış yerini kürk etoller, kaplar, pe- lerinler, ceketler almıştır. Akşam "'emeğinden sonra şapkanızı çıkarmak zamanı gelmiştir. — Tiyatroya, operaya, sinemaya, konsere, başa yapı- ama, da şapkalarını vestiyere bırakmaları Tri- ca olunur. sevdiğiniz elbiselerinizi dekolte strapless dansa i giderken, yülü başı tamamen a na mukabil saçlara itina etmekti Şayeı davetıyede erkekler için frak tuvalet tuvaletin modelinin icab ettirebile- ceği bir teferruattır. Uzun eldiven giy- miş bir kadın, eldivenini üzerinde tut- mağa mecburdur. Uzun eldıven ya gi- r ve çıkarılmaz veya hiç yilmez. Tuvaletinizle 'uzun eldiven giyıyorsanız yemekle başlayan bir düğüne eldivenle- rinizi giymeden gitmeği — tercih edin. Netice ıtıbarıle anlaşılan şudur: Gi- içki bir şart değildir, kapris- mahsulu model lamakla siz de giyinmesini bilen şık bir kadın olabilirsiniz. A.G. 26 TIB Hayat Erkekler çabuk ölüyor A hdı atik'deki 800 yaşına kadar ya- san olarak Hollandalı Chrısıen Yacob- sen Drakenberg adında bir gemiciyi tanıyoruz. Bu zat 18.Aralık. 1626 dan 9.Ekim.1772'ye kadar yani 148 yıl ya- şamıştır. 111 yaşında iken 60 yaşında bir dul kadınla evlenmiştir. Bu kadın bir müddet sonra ölmüştür. Drakenberg bir çok hovardalıklardan sonra 130 ya- şında tekrar evlenmeğe teşebbüs etmiş- se de biç bir kadın bu teklifi kabul et- memiştir. Damadın yaşını büyük bul- dukları için evlenmekten kaçman bu bayanların çoğu 130 yaşındaki delikan- lıdan daha önce fani hayata gözlerini yummuşlardır Drakenberg, bu evlenme uzun gençlik sırrına da ermiş bulunmakta idi. Bizim Zaro ağa da yüz yılı bir hayli aştıktan son- ra gözlerini hayata yuman sayılı insan- lardandır Ha yat sigortası şirketlerinin yaptık- istatistiklerden anladığımıza göre insandan 65 şi yüz yaşına ka- dar yaşıyor. Yüz yaşını aşanların sayısı ise 100.000 de 14 kadardır. Sebepsiz ölüm yoktur İ htiyarlıktan ölüm terimi — pek nadir hallerde doğrudur. k zaman ölü- mün sebebi ihtiyarlığın çeşitli organlar- da meydana getirdiği bir bozukluktur. İnce araştırmalarla bu bozukluğu önce- den meydana çıkarmak kabildir. Eğer, uzun Ömürlü olarak yukarda ruhunu şad ettiğimiz dedemizin dedesi Hollan- dalı Drakenlberg'de iyi tetkik edilebil- miş olsaydı 146 yaşında — ihtiyarlıktan değil başka bir hastalıktan veya bir or- ganın ödevini yapamamasından Öldüğü anlaşılacaktı. O halde — ölümün daima bir sebebi vardır. Bu sebebin gayet iyi bilinmesi de lüzumludur. Bu sayede alınacak tedbirler meydana çıkacaktır. Amerika'da mutad ölümler için başlıca altı sebep gösteriliyor: ları 1 — Kalb ve dolaşım sistemi hasta- lıkları, 2 — Kanser, 3 — Kazalar, 4 — — Tüberküloz, 6 — Pnö- Nefritler, 5 moni Bu sebeplerden en başta geleni yani kalb ve dolaşım hastalıkları tek başına diğer beşinden; kalb ve dolaşım hastalıklarile kanser ise geri kalan dört sabepden üç defa daha önemlidir. 1000 Amerikalıdan 500'ü kalbden, 750'si ya kalbden ya kanserden ölmektedir Lüks — ölüm 1 910'da kalb hastalıklarından ölüm i i . Amerikalılar orta- lama 52 yaşına kadar yaşıyorlardı. Bu gün ölen iki kişiden birinin ölüm sebe- bi bir kalb hastalığıdır. Amerikalılar, ise 68 yaşma kadar — yaşamaktadırlar. Yani genel mortalite koefisyanı düştük- çe kalb hastalıklarının sebep olduğu ölüm nisbeti artmaktadır. Çünkü kalb hastalıklarından ölüm ileri lerin lüks ölümü demektir. koleradan, menenjitten ve açlıktan ölen zavallı Hindli de arteryosklerozla kalb ve deveran hastalıklarının teşekkülüne zaman bile kalmaz. Ölüm sebepleri arasında kalb ve de- veran sistemi hastalıklarının başta gel- mesi, bilgimizin bu günkü urumuna göre, medeniyetin tekamülünün ve iler- lemenin bir belirtisidir. İnsan hayatını uzatmanın en tesirli çaresi, ölüme sebep olan başlıca hasta- Ancak bun- e üç ay kadar artacaktır. çok öldürücü olan bazı ortadan kaldırılması da insan ancak birkaç gün eklemektedir. olmak un içind ayat si- rtası şirketleri kalb hastalıklarını, da- ilmi bir terim alb-damar sistemi hastalıklarıle böbrek — hastalıklarını ön nda önemli addetmekte ve kazanç- larının çoğunu bunlarla savaşa hasret- miş bulunmaktadırlar. Amerika'daki 74 şirketinin — tahsis ettiği 3.200.000 dolar, deveran — sistemi üze- rinde araştırmalar ve — etüdler yapmak üzere gerekli enstitülere verilmektedir. hayat sigortası Arteryoskleroz. öldürücü ve meşum bir olay değildir A rteryoskleroz yani halk dılıle damar damarların gittikçe sertleştiği ve ihtiyarlığın da bundan ileri geldiği kabul edilmekte idi. Fakat Louisiana üniversitesinden Dr. man'ın araştırmaları bu konuda- bilgilerimizi değiştirmiştir. Tersine olarak, bilhassa hastalıklar sonunda kısa bir süre için- de, bir kaç çöküvermektedir. Başka bir deyışle arteryalar hergün bi- raz daha çöken bir bina gibi sertleş- memekte, tersine olarak ara sıra boya- nan binalar gibi kat kat ve zaman za- man skleroza uğramaktadır. Böyle bir buluşun tepkileri büyük olacaktır. Yüz yıllardanberi kabul edilmiş olan fikir- lerin yeniden esaslı bir şekilde gözden geçirilmesi — gerekmektedir. İnsan belli olmadan yavaş yavaş ihtiyarlamıyor. Dönem dönem, darbeler halinde çökü- or demektir. Bu darbeleri bir kım hastalıklar hastalıkları tesbit edebilirsek savaşmak TOZ yapıcı bu hastalıkların sebeplerile AKİS, 29 OCAK 1955