29 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

29 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Futbol Federasyon'un çekilişi 22 Ocak Cumartesi, — saat 15.00 de futbol federasyonu — asbaşkanı Safa Yalçuk'un makamında bir toplantı var- dı. Devlet Demiryolları Genel Müdür Yardımcısı olan Safa Yalçuk'un odasın- daki bu toplantının, müessese ile hiç- -ir ilgisi yokta Bu a toplanan he- yet futbol federasyonudur Ulvi Yenal- ın mevzuat - ica 1 başkanlık ettiği top- bilmeyen kalmamıştı. Federasyon heye- tinin bır revızyona tabi tutulması mev- zubahis Kahvı l er ve sıgaralar içilirken fede- rasyon başkanı Ulvi Yenal — Şöyle bir gözlüğünü duzeltıp yutkundu ve söze başladı: Arkadaşlar, federasyonun duru- malüm. İşlerin daha iyi yürütüle- bılmesı ıçın heyetımızı takviye etmemız lâzım. cak, Orhan beyın heyetimize gırmesıy— le iş bitmi Ulvi Yenal biraz dundu hafifçe sürdü ve tekrar gözlüğünü duzelttıkden sonra devam etti: Orhan bey biliyorsunuz, bazı şartlarla heyetimizde vazife alabileci ğini bildirmiş bulunuyor. — Bunla rdan birisi, kendisi ile birlikte seçeceği ıkı arkadaşının da heyetimize girmesi ic: Bu sırada odada bulunan federas- yon uyelerı Safa Yalçu Azak Gücüyener bırbırlerıne bakış- tılar, Onlar söze başlamadan Yenal de- vam etti: Sizlerin bir bahane ile istifa et- meniz icabediyor. Ancak o zaman ben rhan Şeref ve arkadaşlarının ıştırakıy— le yeni federasyonu kurabil O anda odada derin bir sizlik hasıl oldu. Uyeler birbirlerine bakıyor— lar, nereden söze başlamak ıcaıbettıgını sanki gözleriyle birbirlerine soruyorlar. dı. Diğer tarafdan Ulvi Yenal ıstedıgı sevin arkadaşları için çok ağır bir fe- dakârlık olduğunu — anlamış — olmanın mahcubiyeti içinde önüne bakmayı ter- cih ediyordu. Söze ilk başlayan Safa Yalçuk oldu; Ulvi bey, biz bu işin heveslısı ınsanl değiliz Ş mdiye kadar çokdan ve kendılıgımızden çekilirdik, Fakat al- dığımız müşte vazifede sizi müşkül durumda bıra olmamak için bu madık. Fakat hareketi zamanında sizin bugün bunu sadece bizden iste- meniz hiç de doğru bir hareket değil- dir. İstifa etmemiz — icabediyorsa hep beraber çekılınz İr söz alan Necdet Azak oldukça ağır' bir konuşma yapa- rak istifanın hep beraber olması lâzım geldiğini , bu şekilde bir teklifin kendi- lerine bir hakaret teşkil ettiğini söyledi. AKİS, 29 OCAK 1955 Nuri Gücüyener ise—bir askerdi— federasyonun — muvaffak — olamadığım u misalle anlattı: — Bir tepeyi işgal bölük, muvaffak olamazsa ve vaffakiyetsizlikte bir hata varsa bunun Ölük komutanı dururken, takım, hat- tâ manga komutanlarında aranması ne- kadar gülünçse, bizim futbol federasyo- nunun muvalîakıyetsızlıgını biz üyele- rin sırtına yüklemek de o kadar gülünç- tür. İtiraf etmek lazm'ıd ki biz bu iş- de bir organize ve ahenk tesis edeme- dik ve muvaffak olamadık. Hep bera- ber bu ışı almıştık, yine hep beraber çekiliri emri alan bir u mu- Bu samimi konuşmalar — karşısında Ulvi Yenal'ın yüzünün renklendiği ve Cemal Alpman - Ulvi Yenal İki Müstafi bütün İsrarlarına ragmen istifanın arka- daşları tarafından kabul edilniyeceğini artık anladığı görülüyordu. Hasıl olan kanaat federasyonun toptan istifası idi. srar etmenin — faydasızlığını — anlamı: olarak nıhayet ricat zorunda kalmıştı: madem oyle istiyorsunuz, hep beraber ıstıfa edeci Tartışmalı bir hava ıçınde devam bir saati aşan bu toplantı so- n istifaya — sebep olarak in asli — vazifelerinin çokluğu kabul nan istifa federasyon başkan ve üyele- rinin asli vazifelerindeki işlerinin çok- luğu, federasyonda faydalı olmalarına mani olduğu ve bu durum İ undan sonraki heyette mamak üzere istifa edildiği belirtilmiştir. Toplantı dağılırken, üyeler kendile- rini, atlatmak isteyen başkana karşı tat- bık ettıklerı taktiğin ' vaff: a- ından az da olsa neşelerini muhafaza edıyorlardı Tek üzgün şahıs arkadaş- tarını atlatmak — isteyen, fakat atlayan federasyon başkam Ulvi Yenal idi. İşte futbol federasyonu bu hava içinde istifa etti. Su satırlar yazıldığı sırada birbirini takip eden ıstıfaların kımlerle dolduru- lacagı m değildi. kan Yardım- cı'nın kımı iş başına getırecegı hâlâ ogrenılememışt Şurası muhakkak ki, kim get irilirse — getirilsin milli temaslar arifesin de yeni bir federasyon, keşme- keş havası içinde — muvaffakat çok az bir şansa baglı olacaktır. Bır istifa d utbol federasyonu başkam Ulvi Ye- nal'ın istifasını, ıkıgnara İle Be- den Terbiyesi Genel Müdür Vekili Ce- mal Alpman'ın istifası — takibetmiştir. Pazartesi günü Milli Eğitim Bakam ile bir buçuk saat devam eden bir konuş- ubulan bu istifanın İstifanın sebepleri arasında, Cemal Alpman'ın istifa eden Ulvi Yenal'in tek- Tar federasyonu kurmaya memur edil- mesini Milli Eğitim Bakam Celâl Yar- dımcıya lsrarla teklıf etmesı gostenl mektedir. Cumartesi vukubul. futbol federasyonunun ıstıfasından son- ra. Cemal Alpman'ın durumu telefonla vekile bıldırılırken yenı fedeeras onu teşkıle yıne Ulvi Yenal'ın memur edıldı— ğinin kızar kendisinin s fa ile düşü nmesine müsaade — edilmesini nel müdür vekiline hatırlattığı söylen— mektedir. Bu durumdan sonra Pazartesi günü vekilin makamında, Genel Müdür ve- kili ve Vekâlet Müsteşarının da iştirak- leri ile Aakdedilen toplantıda Cemal Alpman'ın yine fikrinde İsrar etmesi so- nunda, Celâl Yardımcı'nın kendisini is- tifaya davet ettiği haber verilmektedir. Bundan sonra ıstıfasını vekile veren Ce- 1 Alpman geç vakit genel mudu lükt ekı rkadaş rına veda ede- rek vazifesi olan bakardık müfettişliğine avdet zorunda Genel mudurluge getınlecegı söyle- nenler arasında kuvvetli eski Ankara Maarif Muduru Faık Bınaldır. Boks Millt takım seçiliyor a ortalarında Rotta ve 5 Barselona da İtalya ve İspanya mil- li takımlariyle karşılaşacak -olan beke milli takımımızın seçmeleri, bu hafta 29-30 Ocak akşamları Ankara'd Gölba- şı sıneması salonunda yapılacaktır. Takım halınde Ankara, — İstanbul, Eskişehir, Koc: izmir bol elerinin ve federasyo: un davetlisi olarak çağırı lan boksörlerin iştirakiyle yapılacak bu seçmeler sonunda tesbit edilecek olan takım Ankara'da kampa — alınacak ve 10 gün devam edecek bu kamp çalış- ması sonunda uçakla Roma'ya hareket edecektır Çok kısa muddetlı olan kam- pın intibak akımından önce Istanbulda olması kabul edilmişken, sonradan bundan — sarfınazar edilerek ara'da — olması — kararlaştırılmıştır. Esasen çok kısa olan kampın Ankara'da 33