5 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

5 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Süt İçen Fransız askerleri Süt değil ama yüzler ekşi edilecek nokta, sütü yemekle beraber veya yemek saatine çok yakın bir za- manda içmemektir çünkü o taktirde iştahı kapayabilir. Süt ve güzelliğiniz E şek sütü banyoları eskidenberi d fakat diğer sütler de, meş- kadi- güzelleştirebilirsiniz. Süt toksinlerin ihraç edilmesini ko- laylaştırır. ve sütteki kolsiyum dişleri muhafaza eder. Çabuk uyumak istiyor- sanız, yatmadan evvel, bir bardak sı- cak süt içiniz. Çizgilere mani olmak için bir tas ıkı kaşık yulaf kaynatıp kika tutunuz. kullanınız. Cildi canlandırmak ve mesamat ka- pamak için çiğ süte batırılmış ince bir havlu ile yavaş, yavaş yüzünüze vuru- Temızlemek ıçın ıilık su Cıldınızı yumuşatmak isterseniz ya- rım limon suyuna iki kahve kaşığı süt kaymağı karıştırıp bu maskeyi 15 daki- ka yüzünüzde tutunuz. Bılahere ıhk bol bol süt içmek, toksinleri ihraç et- mektir. Unutmayınız ki güzelliğin ilk şartı sıhhattir. Bizde süt Türk köylüsünün — başlıca lüksü, en kıymetli en gözde gıdası yogurt iç- kisi ayrandır. oğurt sütün yakın akrabasıdır. Bi- raz daha fakir bir akraba olmakla bera- ber kalori bakımından — çok zengindir. Öyle — yemekler vardır ki biz Türkler, AKİS, 5 ŞUBAT 1955 bunları, yoğurtsuz yiyemeyiz.. Sütle ya- pılan birçok tatlılarımız çok revaçtadır Evlerinde hıç süt içmek istemi şekersiz Fransada bu iş için, ilk üç aylık üzere, büt ede 2 milyar ayrılmıştır. Fakat bizde okul aile birlikleri bunu hali vakti yerindeki aile- lerden temin edebilirler. Çocuğunu ta- bedava tahsil ettiren anne ve baba, onun içeceği sütün parasını esir- ger mi? Toptan okullar için — alınacak süt daha ucuza mal olacağı için aile evde bir çocuğa yapacağı masrafla 0- kulda bir de fakir çocuğun süt içmesini temin edecektir. Terbiye Çocuklarınıza yardım edin! M adem ki çocuğun cinsi hayat hak- kındaki sorularım cevaplandırmak onu aydınlatmak anne ve babanın Vazıfesıdır a olarak mak şarı Anne ve baba niçin evlenıyor" KADIN Bu yalnızca dünyaya çocuk getirmek i- çin midir?. Çocuk bunu merak edip so- racaktır Birbirini seçen — erkekle asındaki manevi Trabıtadan, bahsettıgmız gibi bedeni dir.. Ya bu zevki kendi vücudunda te- sadüfen keşfedip büsbütün meraka ka- pılacaktır. Ya da, bilhassa kız çocukla- rı, sırf çocuk doğurmak için kabul et- mek durumunda kalacakları bir vazi- yetten son derece ürküp evlenme ve çocuk doğurma fobilerine kapılacaklar- dır. Hakıkaten çocuk, ergeç, kendi vü- cudunda bu zevki keşfedecektir. Sami- miyetle çocukluğunu hatırlamak istiyen her insan samimiyetle bunu itiraf eder. Her çocuk öpülmekten, — okşanmaktan zevk duy; Bu hem onun ruhunun bir gıdasıdır, hem de, derisi bundan bir haz duyar.. Bu iki zevki birbirinden ayırmak imkânsızdır.. İşte, çocuğa, cin- si münasebeti izah ederken Verecegınız misal onu tatmin edecekt Çocu- ğun bütün uzuvları hassastır. Bunu in- kâr etmekle, tabiat kanunlarını tıremeyız Şu halde, sual tarafından, latılmasını ıstemezsınız büyüdükçe bir- l mek üzere size. kib edeceği cinsel hayatı ile o kadar sıkı münasebettedir ki bunu orma ve dü li olmasını istiyorsanız, çocu- ğunuza bu bilgileri bizzat siz veriniz Çocuğunuza vereceğiniz izahat o - dar zor ve nç da değildir: Karı koca için, hakiki saadetin ancak, ruhi ve bedeni tam bir anlaşmada mevcut olabileceğini, bunun ıçın erkegın ve kadının, kendilerine iyi bir seç- zun bir hazırlık ve çalışma devresi geçırmelerı herşeyi zamanında yapmak üzere beklemeleri icab ettiğini söyleyiniz. Demek ki, cutt bir bekleme devresi mev- çocuğun la bir hassasiyet olduğu m ene malümdur kı O maya başlar fakat buluğ devresinde Işte <<onanızm» veya memiş insanların ; yüzde onu güç bulduğunu tesbit etmiş- 23