5 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

5 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

BUNLAR Uttar Pradesh'de Amerikalı mütehas- sıslar çiftçilik bakımından traktörün mü yoksa filin mi dah hakkında araştırmalar Mütehassıslardan birisinin — bi göre bir dolara satın alınmakta ve elli sene hizmet görmektedir. Trak- tör ise 2500 dolara ahndığı halde öm- geçememektedir. Uttar Pradeshdekı çıfthklerde halen 1000 - fil hizmet görmektedir. (A.P.) Wellington civarında — Lyttelton sahil- lerinde balıkçılar on metre da bir deniz ejderi Örmü bulmak kabil olamamıştır. Zooloji fakültesi, ejderi bulup getirene mükâfat vaadetmiştir. (A.P.) G üney Afrika'nın Capetcwn şehrinde, Mr, Heasbroek isminde bir İngiliz, ehlileştirdiği aslanını her yerde yanın- da taşımaktadır. Bu garip İngiliz ge- çenlerde arslanı ile birlikte girdiği bir dükkânda halkın dehşete düşerek pa- niğe kapılmasına sebebiyet verdiği için karakolluk olmuştur. (New-York Times) M erylandd'da ziraat mütehassısları iftleşmemiş dişi hindilerin yumur- talarından civciv çıktığını görünce, bir numune çıftl i kurup burada dişi bin- di beslemeğe, dolayısıyla civciv üretme- ğe başlamışlardır.. Bu — çiftliğin ismi «Bekâr Hindiler klübü» dür. (News Week) F rYankfurt şehrinde, garın karşısında- ki bir binanın dam konulan sa- at tam altı ton agırlıgındadır Bu saa- tin kadranı metre öteden rahat- ça seçilebilecek buyukluktedır. (A.P.) * İspanya nın El Viejo — şehrinde mide- n bir domuzu desinde, bir deste jilet bıçağı ve bir ji- let makinesi bulmuştur. Domuzun bu nasıl yuttuğu merak edilmek- (News Week) İ spanya'nın Barselona şehrinde en münzevi adam olarak tanınan Sen- yor Fernando artık yalnızlıktan kurtul- muş ve genç bir kız ile evlenmiştir. Yalnız evlenmeden evvel Senyor Fernando, nişanlısından, kendisi ile bir- likte meteoroloji istasyonunda yalnız başına yaşayacağına dair söz — almıştır. Kendisi, Montseny dağlarının tepesin- de 6000 kadem yükseklikte — bulunan rasathanede on sene tek başına yaşa- mıştır. Şimdi ise karısı ile yeni inşa et- tirdiği modern villada yaşayacaklardır. (Reuter) İ ngiltere ile Avrupa kıt'ası — arasında iki taraflı daimi bir televizyon hattı kurulmak üzeredir. — Bunlardan birinin AKİS, 5 ŞUBAT 1935 HEP HAKİKATTİR Üç vitesli canavar Mucidi: sene sonundan evvel hazırlanması bek- lenmektedir. Bütün hatların tamamlan- ması Üç sene sürecektir. (A.P.) B atı Almanyadaki Gümrük müfettiş— ler mleketlerine dön Ameri- kalı askerlerın çantalarından bır gün içinde 10.800 İngiliz lirası kıymetinde kaçak mal ele geçirdiklerini söylemişler- dir. k makamları bu gibi hâdise- lere sık sık rastladıklarını — söylemekte ve kaçak eşyalar arasında en çok bulu- nan şeylerin spor malzemesi ve cep fe- nerleri olduğunu ilâve etmektedirler. (Reuter) 1 954 ile 1955 senesi arası ında Yeni Zellanda'ya yerleşmek — üzere başka memleketlerden 24.896 kişi — gelmi: lır Buna mukabil aynı müddet zarfında ise 7048 kişi Yeni Zellandayı terketmiştir. (A.P.) Yeni Zellandanın larında 20 tane duğu anlaşılm ıpla klann senelık kongrelerım mü- teakıp yayınladıkları bır iğde bu klüplerde 300 den f: duğu açıklanmıştır. 30 yaşından yukarı olan kimselerdir. e bu sene ilk defa gazetecile- re açık bulundurulmuş fakat gazetecile- rin elbiselerini çıkarmalarına müsaade edilmemiştir. (Reuter) muhtelif mıntıka- çıplaklar klübü ol- Mısırlıyan İ kinci Dünya Harbi sırasında Prusya Devlet kütüphanesinde ulunan 110.000 cilt kıymetli kitap imha edil- miştir. Prusya kütüphanesinde bulunan ki- tapların ekserisi, Berlin bombardıman- larının başlangıcım — müteakip kullanıl- mayan Potas madenlerınde muhafaza edilmekte idi. Kütüphanede — 1.700.000 cilt kitap, 14.000 kitap fotokopisi ve kıymetli el yazı kolleksiyonlarını ihtiva eden 11.000 mikrofilm mevcut bulunmaktadır. (New-York Times) T rinidat'ın Cüzzamlılar Adası sakin- lerinden 300 cüzzamlı, Sağlık Dai- resini basmışlar ve adayı ele geçirmiş- lerdir. Hâdiseye 160 cüzzamlıya yılbaşı ta- tili veren İngiliz Doktoru Mıchael Car- coss'un cezalandırılması sebebi et ver» miştir. (New-York Times) İdaresi İsveç P.T.T. garip ve ender rastlanan bir hâdise ile — karşılaşmış bulunmaktadır. Bir genç kadının gülüşü ve kahka- , bütün telefon şebekesini sekte- . Bir çok mühendisler ve şebeke âmirleri bu çok garip hâdise- yi uzun araştırmalardan sonra tesi mişler ve Fen Akademisine bildirmiş- lerdir. Tıp Fakültesi de hâdise ile alâ- kadar olmuş ve kadım müşahede altı- na almıştır. (News Week) 25