5 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

5 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Yalçın Okaya 'yudu! Boks Millt temas arifesinde İslanbul Boks Ajanı Fevzi Uman 27 Ocak Perşembe gunu Bölge bması— ruca Bölge Müdürlüğünün — odasına çıktı. «Nasıl olur efendim diye söze başladı. Cumartesi — akşamı Ankara'da seçmeler başlıyor. Hâlâ Federasyon pa- ra göndermedi.» nun uzerıne Sait Selahattın Ci- motorlu trenle hareket edebildi. lede ne hikmetse İstanbul Boks Antre- EN ME A nörü olan Cezayirli DİH yoktu. Onun yerine Elektrik Klübünün Anlrenörü Feyzi Törk — bulunuyordu. Boks federasyonu hakkında son zaman- da muhtelif dedikodular ortaya atılmış- tı. Bunlar daha sonra gazete sütunları- na da intikâl etti. Bu işten anlayan oto- riteler Federasyon başkanı Doktor Hak- kı Yücesoy'u kabahatli bulmaktaydılar. boksörlerde ntrenörden sadece Ankaralı boksorler faydalandırı- lıyordu. Bugün kadar niçin yabancı temas yapılmadığını soranlara Federas- yon başkanı Hakkı Yücesoy: — Tahsisat yok, diye — cevap veri- yordu. Ama istifa eden Umum Müdür 34 Vekili Cemal Alpman ise: — «Ben şimdiye kadar hiç kimse tahsisat 1ste— medi» demişti. Bu vaziyette acaba hangi taraf haklı oluyordu? lerinize birşey kazandırmıyacağı edılmektedır Fakat Ankara Boks Aja- an Darkat bu şekılde düşünen- lere şoyle cevap vermişti: — «Biz bu müddet içerisinde genç- lerimizin moralini yükseltecek ve onla- ra ring stratejisi öğreteceğiz». Buna ce- vap olarak Elektrik —Antrenörü Feyzi Tö en bizim çocukların moralini herhalde bir İtalyan antrenörden daha fazla yükseltebilirim» demektedir ukardan beri izahına çalıştığımız hâdiselerden sonra boks milli takımımı- zın İtalya ve İspanya'da pek iyi netice almasını beklemek biraz hayal mahsu- lü olacak Voleybol Kızlararası voleybol maçları B undan yir gün evvel Fenerbahçe— li ıdarecıler Bölgeye Tres caatta bulunarak voleybo kurduklarını bildirdiler. ha evvel Galatasaray'da yapmıştı. Fe- nerıbahçeden sonra bu moda diğerleri- ed adı. Teknik Üniversite, Deniz- cılık Yüzme ihtisas, İstanbul Üniversi- tesi, Şişli, — Darüşşafaka ve Modaspor Klüpleri de birer voleybol kız takımı kuruverdiler. İşte, bu klüpler arasında iki haftadan beri tertiplenmiş olan Vo- leybol teşvik turnuvası — yapılmaktadır. İlk hafta Teknik — Üniversite sahasında yapılan karşılamalarda ufak tefek na- oş hâdiseler zuhur etti. Bu daha zi- yadk$ erkeki seyırcılerın aşırı hareketle- rinden ileri gelmekte Teknik Üniversiteyi voleybol lig maçlarının yapılacağı kuv- vetle muhtemeldir. Futbol Türk - Suriye Ordu maçı 25 Ocak Salı günü Ankaradaki Genel Kurmay Başkanlığına — Suriye Genel Kurmay Başkanının imzasını taşıyan bir telgraf geldi. Telgrafta 29 Ocakta Şam- Milli maçı için lü emniyet terti- batının alındığı — bildiriliyordu. Bunun üzerine Ordu or dairesi Profesyonel derhal Ankara'ya davet etti. Fakat Şam- dan gelen bu telgrafi ikinci bir telgraf daha takip etti. Onda ise O ımızın sivil gelmesi bi na aldırış etlen olmadı ve mız resmi elbise ile taşıyordu Bılındıgı Suriye'de aleyhimi- ze nümayişler yapılmaktaydı Bu se- beple bu maçı tarafsız bır sahada oyna- teminat mahiyeti gibi son zamanda mı ile karşılaştı. tibatı alınmıştı. Genel e diğ n hakem Kostacicis Belçi- kalıların amatör maçlarda tatbik ettiği beş penaltı atma usulüne müracaat et- ti. Neticede takımımız beş penaltıyı da göole tahvil ederek bu — müsabakayı 8—5 kazanmaya muvaffak oldu. Doğru- su istenilirse, Ordulararası Dünya Şam- piyonası için bu hiç te başarılı değildi. Romaya gıdebılmek için 12 Şu- batta Ankara'da Fransa yenmemiz İâzımdır. mını yenmemiz lazımdır takımlarından Lüksemburg'u 4 — 3 yenerek an şöyle sıralayabılınz Copa, Nic'den Fonten, Ujlaki, Milozo, Soohaux'den Faıvr, Racingten Pillart. Futbolcu Kadri 3 gol attı AKİS, 5 ŞUBAT 1955