5 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

ne çıkamadılar. Belki ekseriya manası- nı anlıyamadıkları ağır diyalogların te- sirinde idiler. İçlerinde em iyisi May rolünde Tassencourt ve Clappigue ro- lünde Paredes oldu. Shaw'un askerleri... ve kahramanları B ernard Shaw'un piyesleri aradan ne kadar zaman geçerse geçsin ne gü- zelliğinden, ne canlılığından, daha mühimi ne de aktüalitesinden hiç bir şey kaybetmiyor. «Le Heros et le Soldal» diye adapte etmişler. upuy, ihtiyar ustanın sıcak ve keskin istihza'ını hiç şaşmayan bir sükıîınet içinde canlandıralbiliyor. seyen bir şuphecılık Shaw un e sız dıdışmelerıyle tedir. Fakat b meden sona en ihtiyatlı, en çekingen ve en kurnaz- ları bile çileden çıkaran, onları zoraki kahramanlar yapan münasebetsizler ve riyakârlar mevcuttur. n sonunda kahramanlar zaaf- ları, ılletlerı fakat hakiki — ve samimi Kurban yoktur. çehrelerıyle görünürler. nkü S aima iyimserdir, Mizahı yıkıcı, tahrip edici değil düşündürücü ve Ööğreticidir. En muvaffak olan artisler başta Georges Audoubert olmak üzere Yvon- ne Clech, Philippe Nyst, Gib Grossac idi. Yvette Etivant'ın cazibesi de ko- mediye güzel bir çeşni verdi A.B. 1955 AKİS, 5 ŞUBAT SPOR Modaspor - Fenerbahçe Top gene yuvarlaktır. ama... Basketbol Bir galibiyet L acivert zemin üzerine Sarı ile «Çeş- me meydanlı Fenerbahçeliler ya- zılmış, etrafı uskullu f“ılamayı gören- ler Fenerbahçelilerin bu üsabakaya hususi bir ehe mmıyet verdıklerını anla- makta güçlük çekmediler. Hâdise geçen Cumartesi akşamı Spor ve Sergi Sara- yında cereyan ediyordu. Evvelce 28 cakta şehrimizi ziyaret edecekleri bil- dirilen Japon güreşçileri son daki zuhur eden bir mazeret dolayısiyle ge- lememişlerdi, — Basketbol Jlig — maçları böylece bir tehir tehlikesi daha atlat- haftanın ağırlık — noktasına Modası - Fenerbahçe karşılaşması teşkil edıyordu Salon doluydu. Ve raftar kütlesi bakımından Fenerbahçe Modaya faiktı. Büyük — klüp rekabeti futboldan sonra basketbola de atlamıştı. vardıran taraftarlar, davul, zurna ile gelmişlerdi. Doğrusu istenirse bu alaturka usul hürmetsizlikti. Ta- nun bitmesine bir dakika kala hallol- du. Maç sabahı Ankara'dan dönen Yal- çın uyuyakalmıştı. Bu mühim karşılaş- manın ancak son bir dakikasında Yal- çın takımına faydalı olmaya çalıştı. Da- ha evvel Darüşşafaka ile Vefa arasın- da yapılan — karşılaşmayı 63—42 kazandı. Pazar akşamı ise Spor ve Sergi Sarayında devan edilen Be- şıncı hafta lig maçlarında Galalasaray 44 üy taraf ıdarecı 8 ma için dışardan hakem getirtmek arzu sundadırlar. Bu şekilde duşunuşe hak vermek icap eder. Çünkü yerli hakem- ler maalesef klüpcülük yapmaktadırlar. Avrupa dan getirilecek hakemlerin bil- gi bakımından bizimkilere pek te faık ol- hakemlerin kulüpçülükten uzak olma- sında toplanıyor. Fenerbahçe ve Modaspor bir dekle- rasyon imza ediyorlar: Bölgede Galatasaray nüfusunu kıra- bilmek için Fenerbahçeli ve Modaspor- lu idareciler bir- deklarasyon imza et- meye karar vermişlerdir. Tarafların id- diasına göre Bölgedeki Galatasaray dik- bu şekilde bir dereceye kadar önlenmiş olacaktır. Modaspor Kadıköy- spor birleşmesi ise kış uykusuna yatmış bulunuyor. 33