23 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

23 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Son defa kuyumcuya uğrar, geri alır ve gi Aradan bir saat geçmiştir ki, ku- yumcu kontun oteline telefon eder ve çok telâşlı bir sesle, kendisini a- rar: — Kont hazretleri, sızı bulduğum için cidden mesudum.. Şimdi buraya birisi geldi. Aradığınız taşı getirdi.. Yanılmıyorsam, tam tamına eşidir. Yalnız biraz fi Benim takdir ettiğim fiyat elli ilâ altmış bin ara- sında idi, halbuki bu taşın sahibi yüz yırmı bin istiyor! Ve inmiyor, ne der- siniz. - Kont telâşla: —Aman dostum durmayın, der- hal satın alın, ben geliyorum, der. Sahte kont, elli bin liralık taşım 120 bine okutmuş ve otelden çoktan sıvışmıştı taşını Dü a buna benzer bir çok sah- tekarlıklar olmuştur Paristeki sergi sene evvel İzmirde cereyan eden bir başka hadiseyi hatırlatıyor. Vakanın kahramanı, her telden saz çalan sempatik bir şahıstır. Her tel- den saz çalar, fakat cüzdanı daima dolu değildir.. Baloya gitmek ister.. Rugan ayakkabısı yoktur. Tanınmış iki ayakkabıcıya gider, — ikisine de krediye dayanarak, peşin para ver- meden acele birer rugan iskarpin 1s- marlar. Balo günü, tecrübe maksadı ile, ayakkabıcıya bir adam gönderir, ve birisinden sol ayakkabıyı, diğerin- den sağ ayakkabıyı aldırır, ikisini giyip baloya gider.. Ertesi sabah da ayakkabıları geri gönderiri Fantezi Happy end! ün, Amerikalılarla zengin bir kontrat imzalıyacağınızı hiç ta- Bir savvur ettiniz mi? Belki, küçük bir genç kız iken, bir gün film çevirme- yi tasavvur etmıştınız Sonra sene- ler geçti, hayaller silindi. Fakat farz edin ki, bir gün kapı çalınıyor ve pos- tacı size bir Amerikan film şirketin- den, enteresan bir haber getiriyor. Sizden bir senaryo ıstıyorlar Parlak dolar teklifleri . Eh eliniz de ka- lem tutuyor, tabıı umıtlenırsınız, a- ma mektubu dikkatle okuyunca, ü- mitleriniz suya düşer. teklif şudur' Leylâ ile Mecnun'a ait bir senaryo yazılacak fakat bu senaryo mesut bir netice ile, Happy End ile bilecek.. Mecnun olmıyan bir Mecnun, mesut bir Leylâ.. O zaman bütün mevzu or- tadan kalkıy İşte bu farazıye Fransız muharri- i Andre Maurois'nın başına gelmiş- tır Amerikalılar ona parlak dolar teklifleri yapmışlar ve çok basit bir senaryo istemişler: Happy end ile bı- ten bir Madame Muh. duşunmuş taşınmış, reddetmış Yapılacak bir şey vardı diyor, sonunda Emma'yı Rodolph'a vermek! Eh buna da benim gönlüm razı ol- madı. Portre İzdivaç ilham eden kadın Marilyn — Monroe ile, bir akşam, başbaşa kalmak arzusunu duy- mıyacak erkek tasavvur etmek güç- tür, fakat Grace ile, erkekler, bütün hayatlarım geçirmek isterler. Grace Kelly, erkeklerin evlenmek istedikle- ri tipik kadındır. İşte bütan Hollywood bu fikirde- dir ama ışın garip tarafı, Grace Kel- İy, yirmi altı yaşında olduğu halde, henuz evli değildir. O hissi vermiş- tir ki, o evlenmeye karar verdiği, za- Çarşıda alış - veriş Pazarlıkta ayarlandı AKİS, 2- TEMMUZ 1955 KADIN bu, bir ömür boyunca, devam edecek ızdıvaçlardan olacaktır. Hollyw ir çok artistlerin maceraları dıllere destandır. Hattâ henüz enç sevişmeğe başlama- dan, muhıt bunu sezer ve gençleri, adeta hayallerde kurulan maceraya, erler. Bu arada Grace Kelly- - nin de, bir çok hayranları, âşıkları talipleri olmuştur. Clark Gable ve Ray Milland bunların başında gelir. Fakat kimse, Grace'in bir erkekte flört ettiğini, macera yaptığım ileri süremedi. Olsa olsa onun sempatisin- den, dostluğundan, alâkasından ve evlenmeği düşünebileceğinden bah- settiler.. Grace Kelly Hollyvvood'un kibar kadım, hanımefendısıdı M: Monroe ile Grace Kelly birbirine tamamiyle zıt iki tiptir. İ- kisi de Hollywood semalarında, en yüksek mertebeye ulaştıklarına gö- re, bu, kadınlara iyi bir ders olma- hdır: Her kadın, kendi tipini muha- faza edip, tipini mükemmelleştirme- ye çalıştıkça, tipi ne olursa olsun, ayatta muvaffa omşu- yu taklıt etmek fena bir usuldür. Marilyn, Grace gibi kibar olmaya ça- lışsaydı veya Grace, Maril ibi er- keklerin aklım aşlarından almaya gayret etseydi netice ne olurdu? İh- timal birine soğuk derdik, ötekini de gülünç bulurduk. Hal Ibuki Marilyn onroe sıcak kanlılığı ile Grace Kelly kibarlığı ve "erişilmez kadın" tipi ile aynı şekilde, erkekleri tah- rik etmiş ve alâkayı cezbetmişlerdir. Multi-milyoner kızı Grace Kelly'nin kuvvetini yapan şeylerden biri de, babasının "mul- ti-milyoner" oluşudur. Artist beğen- mediği rolleri derhal reddeder, kont- ratının feshedilmesi ona vız gelır ve cam sıkılır, sıkılmaz küçük bir kız tavrı ile — Haklısınız der, fakat ben ga- liba artist olmak için yaratılmamı- şım, Fıladelüyaya, babamın yanına döneceğ Yola çıkar çıkmaz, peşinden ko- şulacağını bilmektedir. Koşarlar. O- un bütün şartlarım kabul ederek, geri getirirler. Çünkü bir kere, halk onu tutmuştur artık ve Grace Kelly'- lmleri, sermayedarlara milyon- lar getirmektedir. Halbuki bir zamanlar, o çok zen- gin olan babasının parasıı İsteme- miş ve hayatını kazanmaya karar vererek kapak kızı olmuş, fotoğraf çektirerek, saatlerce poz vererek, kendi kendme, hayatta bir şey olabi leceğini ispata çalışmıştı. Daha sonra, sahne hayatına atıl- mıştı. Fakat çok güçlük çektiği, bu ilk günlerde de, gene yalnız başına hareket etmek istemiş ve babasının dostu olan meşhur muharrirlerin, hattâ amcası George Kelly'nin yar- dımlarını reddetmişti. e ehemmiyet vermen, be! bere hiç gıtmezdı Rol istemek için Gregory Ratoff 'a müracaat ettiği sa- man üzerinde eski bir empermeabl