23 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

23 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Grace Kelly kadın Dayanılmaz vardı. Ratoff, bu cüretkâr kıza, hay- retle baktı ve menejerine: — Güzel bile değil, dedi. Menajer: — Yemin ederim ki güzeldir, di- ye dayatıyordu Fakat o güzel gö- rünmeğe pek ehemmiyet vermez. Hakikaten güzel midir? — Kimse kati bir şey söyliyemiyor. — Yalnız Grace lly bu mevzuda, kendisi ile alay etmeyi sever.. İşte kendısının sık sık anlattıgı bır hikâye Bir gün taksi şoforlerınden biri onu acele bir yere götürürken: — Biliyor musunuz, demiş, sizi az daha Grace Kelly zannedecektim. Grace acele — Hayı demış, ben Grace Kelly değilim Şoför kahkahaları atmış: Bun mınım, ama ne de olsa bir benzerlık va Grace Kelly bıraz sukutu hayale uğramış doğrusu, fakat hikâye de hoşuna gitmiş ve kendisi için şöyle demeğe başlamış; Ben kimim? benzeyen bır sarışın. O İngrid Bergman tipindedir. Bo- yu biraz daha kısadır. 1 metre 71 san- Onu çok ı'ahatsız eden şey muhakkak kı bu boy o ştur Bır- çok tiyatro temsıllerınde ayakkabı- larını çıkarmayı âdet edinmişti. Yal- nız sınema hayatına atıldığı zaman, Gary Cooper ile film çevirirken, ge- niş bir nefes almış ve boyunu unut- Grace Kelly'ye muştu. Clark Gable ve Ava Gardner ile Kenya'ya gitmiş ve Mogambo'yu çe- virmişti. Mau-Mau'ların hüküm sür- düğü bir devirdi. Ava Gardner'i ik lim sarsmıştı, o çadırında uyurken Grace Kelly müthiş Clark ile dolaş- tı, ava gitti.. Evleneceklerini söyle- diler. Clark Gable içini çekerek: Bu bana yapılan nefis bir ll(lomplımandır dıyordu Babası olabi- rim O sırada Clark'ın, isim günü gel- mişti. Grace Kelly ona bir çift çorap örmek istedi. Başladı. Beceremedi. Hazır bir çorap aldı. O gün Clark Gable telâş içinde çadırından çıka- ak: — Mau-mau'lar çadırıma gelip elektrıklı traş takımımı çalmışlar, ben ne yapacağım diye dövünmüştü. Herkes traş takımını aradı fakat biraz sonra onu Grace Kelly'nin he- diye ettiği çorabın içinde buldular.. Allah Nasreddin hocayı sevindir- mek için eşeğini kaybettirip buldu- rurmuş. Hikâye eski ise de, vak'a yenidir. Moda Erkeklerin yaz kıyafeti muhakkak ki, kadınlar- bugün onların kısa pantalonla, etek likle hattâ fistolu iç etekugıyle, do- laşmaları pek âlâ kabildi, öyle ya, kadınlar erkek gömleği, pantalon giy- miyorlar mı? ağlamıyorlar Imı? Vakıa bir erkek modası da var- 'dır, fakat bu moda kağını arabası ile yürür.. Son Paris haberlerine gö- re, bu sene, erkek gömleklerinin kol ve yaka kenarlarında incecik beyaz biyeler varmış. Hollywood ismini ta- şıyan spor deri ceketler son moda i- miş.. Empermeablların iç kısımları fantezi pıke ile kaplı'imiş! Bu ve bu- na benzer erkek modaları ihtimal Erkek modası İç kısımlar fantezi pike dınların modası Pantolon, gravat beş on sene sonra tatbik mevkiine konulacak, şimdilik Paris sokakla- rında dolaşan bırkaç sanatkâra mün- hasır kalacaktır Erkekler ne kadar ciddi ve iddia- sız giyinirlerse o derece hoşa gider- ler. Herhangi bir yenilik bir fantezi ancak çok genç çocuklara yakışır. una rağmen, yaz mevsiminde, erkekler biraz daha az muhafazakâr olabilirler. Ve şurası muhakkaktır ki, onlar pratik oldukları nisbette, kanları rahat edecektir. Son seneler- de çıkan nylon erkek çoraplarının faydası muhakkak ki, — erkeklerden çok kadınlara dokunmuş ve onları sıkıcı tamir işinden kurtarmıştır. Nylon çorap her akşam, musluk al- tında yıkanabilir, sabaha kadar ku- rur ve uzun zaman dayandıktan son- ra, birden eskir ve atılır, ütü istemi- n nylon gömlekler de henüz, fiyat ıtıbarıyle, bizde lüks eşya olmakla eraber her gün için pek âlâ iş gö- Ve ev kadınını, gene büyük bir kulfetten kurtarı! Geçen sene tanınmış muharrirle- rimizden biri, en çok okunan gazete- lerimizden birinde, yazın açık yaka ve ceketsiz dolaşan erkekleri laubalı- likle itham ediyordu. Taam mütem diyen kapalı kolalı yakalarla, kra— vatla, kostümle, sıkı sıkı bağlanmış ayakkabı ile dolaşan erkeğin hali a- cıklı olduğu halde bakımı da zordur. Baylar, hiç olmazsa sabahları, kısa kollu, açık yakalı gömlek giye- bilirler. Hattâ akşamları, buna yaka- sız flanel bir ceket ilâve ederek pek âlâ bütün gün ferah ferah dolaşabi- AKİS, 23 TEMMUZ 1955