20 Ağustos 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

20 Ağustos 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

K A D I N Portre Aşk güzelleştirir Margaret, küçüklüğünden beri, lngılız halkı tarafından çok sevilen şirin, zeki, afacan bir kızdı. Ufak tefek olmasına rağmen, güzel bir genç kız oldu, çünkü cildi Ve renk- leri fevkalâde ştu. A l Townsend ile sevişmeğe başladıktan sonra, cidden güzel olmuştu. Gözle- Tİ parlıyor mesut bir tebessüm du- daklarından hiç eksik olmuyordu. 1949 senesinde, Romaya yaptığı se- yahat, bikini ile denize girişi bir çok dedikodulara sebebiyet vermişti. Fa- kat o devirlerde, Margaret aslında hayata yeni atılan küçük bir kızdan başka bir şey değildi. Gözlerinde do- nuk, uzak bir ifade vardı, muayyen bir muhittte, kendisi için seçilecek erkegı beklıyor ve bol bol canı sıkılı- or, bu sıkıntı bütün resimlerine ak- sed yordu. Kendi tabiri ile, kavanoz- lardaki kırmızı balıklar gıbı seyre- dilmekten bıkmıştı * 1952 senesi idi.. Margaret'in fotoğ- rafları birden, büyük bir değişik- lik göstermeğe başladı. Bu güzel fa- kat donuk kız fevkalâde sıcak, fevka- zengin ve a- rıstokrat gençlerle nişanlı telâkki e- efkârı umumiye, karısından ay- rılan Townsend'i o zamanlar, nazarı itibara bile almıyordu. Halbuki iki Prenses Margaret Aşktan önce AKİS, 20 AĞUSTOS 1955 genç arasındaki aşk almış yürü- müştü ve Townsendin saraydaki va- zifesi Prensesin onu her gün görme- sini imkân dahiline sokuyor saade- tine yardım ediyo Peter Townsend fakırdı. Aristok- rat da değildi. Vakıa Alman bombar- dımanlarına karşı vazıfelerını kahra- manca yapmış, büyük şöhret kazan- mıştı ama kimse güzel prensesi, Oo- nunla — evlendirmeyi düşünemezdi. Çünkü o boşanmış bir adamdı ve bu hadise, onun aristokrat olmayışından da mühimdi.. Sırlarına ilk vâkıf olan şahıs, muhtemelen müteveffa Kral George idi: bir gece balo dönüşü, Townsend Margaret'e refakat ediyordu. — Saat bir hayli ilerlemişti. Saray derin bir uykuya gömülmüş gibi idi. Margaret kapıda Townsend'den ayrılıp, kendi odasına çıkmalıydı Fakat ondan ay- rılamadı Ço k yorgunum, dedi. Lütfen benı odama kadar taşır mısınız? ownsend yavaşça: — Doğru olmaz, diye mırıldanı- yordu. O zaman genç kız, sesini sertleş- tirdi: — Bu bir emirdir, dedi. end onu kucakladı. Merdi- Venlerı çıktılar, fakat ncı George merdivenin başında, kendilerini bek- liyordu. Rivayete göre o hiçbir şey söyli- yememiş. Townsend kıpkırmızı ol- muş, Margaret bir mazeret uydur- muş.. * Halk bu büyük aşk macerasını an- cak kral ailesinin gösterdiği te- lâştan sonra fark etmiş.. Kraliçe Townsend'i göndermeğe karar vermişti. Halbuki Margaret o hava alanında annesinin refa- seyahat a gelmesini bekliyordu. Hareket saati geldi, çattı.. Townsend meydanda yoktu. Prenses Margaret onun yeni bir vazifeye tayin olduğu- nu duyunca, baygınlıklar geçirdi. Se- yahat müddetince hasta oldu. Halkın karşısına, bu vaziyette çıkmak ve gü- lümsemek onun için muazzam bir a- zap oluyordu. Canlılığını, güzelliğini kısmen kaybetmişti. Sınırı idi. Dur- madan sigara ıçıyo Bir nlaşmaya varıldı. 21 Ağustos 1955 senesinde Margaret 25 yaşın— da, olacaktı. O zamana kadar Town- send'edn ayrı yaşamak, onu görme- mek fedakârlığına katlanırsa, bu ta- rih gelince , istediğini yapmakta ser- best olacak, tahttaki haklarından fe- ragat etmek şartı ile, istediği adam- la evlenebileceki ğustos yaklaşmaktadır Bu- günlerde bütün Ingılızlerın gözleri Times gazetesindedir. Çünkü bu ga- zetede, her gün, saray bultenı neş- rolunmaktadır. Ağustostan sonra, her hangi bir gün, bu bülten- de şu kuru sözlere tesadüf etmek ka- Ve şimdi... Aşık bil olacaktır: Prenses Margaret taht- taki haklarından feragat etmiştir. Bundan böyle adı. . dir VILI nci Edward, Windsor dükü a- dını almıştı. Bu tamamıyle tesadüfi bır isimdir. Kral ona bu ismi vermiş- " Prenses Margaret haklarından feragat ederse, Townsend de, muhte- melen, ışınden istifa edecektır Kral ailesine mensup bir kadının, en üs derecede olmıyan bir subayla evlen- mesi de, bir mesele teşkil etmekte- Margaret'in son resimleri, gene 1952 senesındekı kadar mesut ve gü- zel resimleri Eğer resımler yalancı değilse, gü- zel prenses nıhayet aşkına Ve bunun için kimse, kendi- sını ayıplamıyacaktır Hattâ o Town- send ile evlenmediği takdirde İngiliz halkı, bir nevi hayal kırıklığına da ugrıyacaktır denebilir. İşte, efkârı u- mumiye, bu haleti ruhiye içindedir. Prenses Margaret gayet akıllıca ha- reket etmiş, sabır ve metanet göste- rerek, hak kazanmasını bilmiştir. As- lında, bunun bir danışıklı döğüş ol- ması ıhtıma çok kuvvetlidir. Çünkü, bugün lngılız halkı bu izdi- vacı nasıl istiyorsa, din adamları na- sıl tasvibe hazırsa, Ana Kraliçe ve kraliçe daha ilk günden buna, hazır- dılar. Moda Yenilik Deniz hamamına kravatla gitmek ihtiyatsızlığını göstermişti. Vakıa kabahati yoktu, çünkü erkenden de- nize girip çıkacak ve şehre inecekti, Kumda oturan karısını ve çocukları— nı bıraktı, giyinmek üzere kabin'e