20 Ağustos 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

20 Ağustos 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Ali Yücel'in son güreşlerinden Metih kudreti gibi sonradan bu müsabakalar Rus- ların iştirak etmemesi neteicesinde yapılamadı. İşte o akşam, bir akşam gazetesinin muhabiri federasyon baş- kanına bu tatlı; sohbet ânında Mili güreşçi Ali Yücelin durumunu sor- du. Başkan doğrusu istenirse bu sua- lin sorulmasından hiç de memnun kalmadı. Fakat bir kere mevzu açıl- mıştı. Bir şey soylemesı 1cap edi- yordu. 'in du- rumunda bir degışıklık yoktur Ken- disine müebbed boykot verilmiştir. Elinde İsveç Sefaretinden — hırsızlık yapmadığına dair bir kâğıt vardır. Fakat umumi durumu sporculukla kabili telif değildir. Alı Yücel son de- fa talebe cemiyetlerine müracaat Ça derek onları harekete geçirmiştir." dedi. Bu sözler orada bulunan gaze- tecıler tarafından hiç de tasvip edil- Yücel'in İsveç sefaretın— den hırsızlık fiili İle alâkası bulun madığını bildiren bir kâğıt alması kendisini cemiyet içerisinde temize ıkartmaya kafi idi. Sporculukla ka- bili telif olmayan hareketlerine ge- lince: bütün bu sözler netice itibariy- le bir dedikodudan ileriye gitmiyor- mem ette bir kanun i Yücel de her vatandaş gibi bu kanunlar içerisinde hareket etmek mecburiyetindeydi. Şayet a- dam dövmek, barda hadise çıkart- mak Veyahut kadın kaçırmak gibi suçları işlemiş olsaydı o da ceza gö- recekti, işin garibi bu suçlara ait mahkeme tarafından kendisine en u- fak bir ceza bile verilmemişti. Ta- lebe cemiyetine müracaat edişi ise kuvvetti normal karşılanmalıydı. Çünkü orta- da bir haksızlık vardı. İadeyi itibar edebilmek için her kapıya baş vur- ması en tabii hakkı idi. Buna rağ- n Ali Yücel o günden bu tarafa davasında hak kazanamamıştı. Geri- de bıraktığımız hafta içerisinde bir sabah gazetesi Ali Yücel'e ait şöyle bir haber neşrediyordu: — Türkiyeye Adnan Menderesten büyük bir Baş- vekil, benden büyük bir güreşçi gel- memiştir. Ya bana tekrardan güreş- mek hakkımı verin, Yahut da beni dünya vatandaşı ilân edın Bu söz- ler milli güreşçinin içişleri Bakanlı- ğına yazdığı bir istidada vardı. Do; g— rusu istenirse Ali Yücel yerden göğe kadar haklıydı. FFakat; "büyüklük" meselesi münakaşa mevzuudur. Ba- kalım içişleri Bakanlığı Ali Yücel'e no cevap verecek. Kulüpler Hazırlık maçları Bunaltıcı sıcağa rağmen futbolda heyecan arayanlar geçen hafta pazar günü Fe nerbahçenin Kadıkö- yündeki sahasına daha pek erken sa- atlerde akın ediyorlardı. Mevsim açı- lalı topu topu 15 gün olmuştu. Buna rağmen Sarı-Lâciverttiler diğer ku- lüplerden hamarat çıkmışlar ve biri Hilâl, diğeri de Amatör Kümenin kuvvetli takımlarından olan Kara- gümrükle iki' hususi maç yapmışlar- dır. Maksat hem zayıflayan kulüp ka- asına para temin k hem de kadroya 1tha1 edılmış olan futbolcu- ları denemekti. Antrenör Markoş ye- ni geldiği için futbolcular hakkında bir bilgiye sahip değildi. Bu sebeple iki karşılaşmada geçimini meşin top- tan temin eden sporcular için bir imtihan mahiyetinde idi. İlk karşılaş- ma Hilâl takımı ile yapıldı. Bu maçı Fenerbahçeliler 9-1 kazandılar. Fe- nerbahçenin gönüllüleri zevk içeri- sinde idiler. Dokuz adet gol onları a- deta büyülemişti. Fakat daha sonra Karagümrükle yaptıkları maç bu se- vinenleri birden sukutu hayale uğ- rattı. Deplasmanlı Türkiye Amatör şampıyonasından yeni çıkmış olan Karagümrük eğer hakemin azizliği olmasaydı Fenerbahçeye mağlüp ol- mıyacaktı Sarı-Laclvertlilerin galibiyeti “ile biten bu karşılaşmada bir evvelki maça nazaran daha vetli olan bu kadro taraftarlar uze— rinde müsbet bir tesir bırakmadı. Basketbol Keşmekeş İstifa —Ankarada verilmişti. Buda- peştede yapılan Avrupa basketbol şampiyonası dönüşünde elde edilen kötü neticeler dolayısiyle basının tenkidlerine daha fazla dayanamıyan sportif oyunlar federasyonu başkanı Faik Gökay, "artık dinleneceğim, ye- rimi genç arakdaşlara bırakmaya ka- rar verdim" diyerek istifa etmişti. Fakat İkinci Akdeniz oyunları are- fesinde bu istifanın yersiz olduğunu düşünen Genel Müdür Vekili Faik Binal, Gökay'a vazifesine devam et- mesini, Barselona dönüşü durumu bir kere daha tetkik ettikten sonra Bakana arzedeceğini söylemişti. Yo- rulduğunu söyliyerek istifa eden Gö- kay, Genel Müdür Vekilinin teklifini kabul ederek bir aylık yorucu bir se- yahati göze alarak tekrar iş başına geçip yola çıkmıştı. Elde edilen neti- celer malüm, bahsetmeye hiç lüzum yok. Fakat ya istifa ne oldu? Barselona'da yapılan istişareler sonunda Faik Gökay'in istifasını ge- ri almaya karar verdiği haberi ha retle karşılanmıştır. Gökay, çok sa- mimi bir ahbabına, anlaşmazlıkların zail olduğunu, istifasını geri aldığı için arkadaşları ile tam bir anlayış havası içinde çalışmalarına devam ettıklerını soylemş Gökay, Federas- yon üyeleri ile arasında bir anlaşmaz- lık olduğu için çekildiyse buna neden "yorgunluk" dendi. Yorgunluk dola- yısıyle 1stıfa edildiyse neden çok yo- ikinci bir seyahatin mesulıyetı deruhte edıldı" Yorgun bir kimse bu günkü şartlar içinde mesaisine nasıl devam eder? Zira, basketbolümüz Budapeşte ve Barselona maçlarından sonra oldukça hırpalanmıştır. Onu tekrar eski halıne irca için çok bü- yuk bir gayret ve mesai gerekir. Bu ise yorgun ınsanlar için oldukça Zzor bir hizmettir C.S AKİS, 20 AĞUSTOS 1955