20 Ağustos 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

20 Ağustos 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P Atletizm 14. üncü Balkan Oyunları Saat henüz 16,45 i gösteriyordu. Türk, Yunan, Yugoslav bayrakla- rı ile süslü Mıthatpasa stadının tri- bünleri tıklım tıklım dolu idi. Stad yapıldığı tarihten bu tarafa futbol maçları ve bazı organizatörler tara- fından tertiplenen spor festivalleri hariç atletizm müsabakalarında bu derece bir kalabalık görmemişti. L tribününde spor otoriteleri kendi a- ralarında yaptıkları konuşmalarda, halkın gösterdiği rağbetin sebebini arayıp bulmaya çalışıyorlardı. Şeref tribününde ise Milli Eğitim Bakanı Celal Yardımcı, Umum Müdür Veki- li Faik Binal, Vilâyet erkânı, Yugos- lav ve Yunan Konsolosları yer almış- lardı. Mevzuubahis hâdise geçen haf- ta Cumartesi günü Mithatpasa sta- dında yapılan 14. üncü Balkan Oyun- ları müsabakalarında cereyan ediyor- u. L tribünündeki otoriteler halkın alakasını bir haftadan beri gazetele- rin bu müsabakaların ehemmiyetini belirten yazılar yazmasında buluyor- lardı. Evet; bu husus bir dereceye ka- dar doğru idi. Gazeteler iyi reklâm yapmışlardı. Fakat hakiki sebeb bu değildi. Ekremin Barcelon ve Atma- da yapılan yarışlarda 1500 ve 800 metrede elde ettiği büyük muvaffa- kiyetler seyirci kütlesini Mithatpaşa stadına çekmişti. Hangi sebep doğru olursa olsun hadiseden memnuniyet duyulan taraf halkın atletizme gös- terdiği alâka idi. Spor mahfilleri bu alâkanın atletizmin tarihinde bir dö- nemeç noktası teşkil edeceği kanaa- tindedirler. İnşaallah demek pek de yersiz olmaz.. Maarif Vekilinin konuşması Deniz — bandosunun sıra ile çaldığı milli marşlardan sonra müsaba- kalara Milli Eğitim Bakanı Celâl Yardımcının uzun süren bir konuş- ması ile başlandı. Bakan, Balkan o- yunlarının tarihini kısaca sıraladı ve bu arada bu hayırlı teşebbüsün sa- hiplerine teşekkür etmeyi ihmal et- medi. Böylece bir zamanlar - güreş - çılerımızın profesyonel olduğunu söy- liyerek olimpiyatlara gitmesine mani olan - Burhan Felek de ilk defa res- mi bir ağızdan teşekkür almış olu- yordu. Vakıa hadiseler sonradan Bur- han Felek'i haklı çıkartmıştı. Amma o zaman hem efkârıumumiye ve hem de basın mensupları kendisini bir hayli hırpalamışlardı. Bilindiği gibi harpten sonra y; pılan Balkan oyunlarında iki defa Yugoslavlar birinci, Yunanlılar ikin- ci ve biz üçüncü olmuştuk Bu müsa- bakalar ise bizim alacağımız derece merak mevzuu idi. Tribünleri doldu- ran binlerce meraklı şampiyonluk değil ama hiç olmazsa umumi tas- nifte bir ikincilik bekliyordu. Yunan- lıların kısa zamanda bu branşta iler- leme kaydettikleri bir hakikatti. Bi- AKİS, 20 AĞUSTOS 1955 0 R zim ise - elimizde hakikaten iyi kıy- metler varken - 1 göstereme- memiz daha ziyade teşkilâtın lâkay- disine hamlediliyordu. İlk günkü yarışlar Müsabakalara 110 engelli yarış- ması ile başlandı. Ve sıra ile 100 metre kutlar, 400 metre, 100 metre erkekler, gülle atma, 1500 metre, u- zun atlama, - kızlar - yüksek atla- ma, 5000 metre, disk atma - kızlar - cirit atma, uzun atlama yarışları ile sona erdi. Bu müsabakaların hiç bi- rinde birincilik alamayışımız endişe ile karşılandı. Stada koşup gelenlerin en büyük arzusu 1500 metrede Ek- rem ve Cahit'in Yugoslav Mugasa'yı mağlüp etmeleri idi. Fakat krem kendisinden beklenilen bir dereceyi bu Ekrem ko;;ak Son senelerin en iyisi yarışta Cahit'in peşi sıra ancak üçün- cü olabildi. 100 metrede Muzaffer Selvinin deparda geri kalışı bizi bir birincilikten daha etti. Yugoslav Os- loavkiç'in yaptığı 11,1 keza onu ta- kiben Yorgopulos (Yunan) 11,1/3 lük derecesi, Selvi'nin İki hafta evvel Es- kışehırde 10,6 lık derecesi ile muka- yese edilemiyecek kadar düşüktü. Yüksek Atlamada — Erdal Akkan'ın 1,90 ile Yunan Kolnis'e birinciliği kaptırması da ayrıca üzüntü mevzuu oldu. İlk günkü yarışmaların neti- cesinde Yugoslavlar 84 puvanla bi- rinci, Türkiye 58 puvanla ikinci ve Yunanistan 57 puvanla uçuncu oldu. Yarışmaların ikinci gün Pazar günü Mıthatpasa stadının tribünlerine şöyle bir göz atanlar bir gün evvelki kalabalığın mevcut olmadığım gördüler. Buna sebep yu- arıda da izah ettiğimiz gibi Türk takımının ilk gün yapılan yarışmalar- da bir tek birincilik elde edememesi idi. Fakat Pazar günkü müsabakalar hiç de beklenildiği gibi nihayet bul- madı. Milli takım 4x400, 800, 10.090 ve Maraton yarışları ında — birincilik elde etti. Bunlar içerisinde hıç şüphe yok ki en iyi derece FEkrem'in 800 metrede 1,51 ile yaptığı Balkan oyun— ları rekoru idi. Ekrem bu başarısı ile bir gün evvel aldığı fena notu katbe- kat tashih etmiş oluyordu. — Yarış- hırslı ve arzulu başladı. Sert bir tem- po ile sona erdirdi. 4x400 de Türkiye rekorunu kıran Ekrem Koçak, Yor- danidis, Fahir Özgüder ve Hakan Heperden müteşekkil takımımız Yu- nan ve Yugoslav ekiplerini geride bı- rakarak 3,19,2 ile birinci oldu. 10.000 metrede Osman Coşgül rahat bir ko- şu ile 30,45,4 ile birinci, Mihaliç Yu- goslav ikinci ve Hüseyin Topsakal ü- çüncü oldular. Maraton yarısında i- se Haydar Erturan 2 saat 51 dakika 3,7 saniye ile birinci, Mustafa Erdem ıkıncı Bosanaç Yugoslav üçüncü gel- diler. Bir ara trafik —müdürlüğünün müsaadesi olmadığı — için Maraton müsabakasının yapılamıyacağı dedi- kodusu ortaya çıkmışsa da neticede bunun soğuk bir şaka olduğu anla- şıldı. İki gün yapılan çetin yarışma- lar sonunda puvan tasnifinde Yugos- lavya 169 puvanla birinci, Türkiye 126 puvanla ikinci ve Yunanistan 121 puvanla üçüncü oldu. Ondördüncü Balkan Oyunları tekrar söyliyelim ki bizim için muvaffakiyetli geçmiştir. Fakat burada bir nokta üzerinde kı- saca durmak isteriz. Elde edilen ba- şarılar teşkilâtın çalışmasından ziya- de atletlerimizin fıtri kabiliyetlerin- den doğmaktadır. Alâkalılar tarafın- dan her fırsatta ileri sürülen halkın alâkasızlığı sözü bu — müsabakalar- dan sonra artık ağızlarda dolaşan çürük bir sakız olmaktan kurtulmuş- tur. Şimdi federasyona düşen vazife halkın bu alâkasını kaybetmemek i- çin var kuvveti ile çalışmak ve at- letizmi ana spor mesabesine yükselt- mek olmalıdır. Güreş Dünya vatandaşı Aradan aşağı yukarı bir sene geç- ti. Geçen sene bu zamanlar Gü- reş Federasyonu Başkam Vehbi Em- spor yazarlarını Beyoglunda bir lokantada akşam yemeğine davet et- mişti. Saat 20.30 sıralarında idi. Lo- kantanın üst salonunda hemen he- men bütün İstanbul — gazetelerinin spor yazarlarının hazır bulunduğu gö- rülüyordu. Federasyon başkanı ve federasyon heyeti azaları da masada yerlerini almışlardı. Samimi yemeği müteakip federasyon başkam Vehbi reş karşılaşmalarının revanşının önü- müzdeki — günlerde yapılmasından memnuniyet duymaktayız. Federas- yonumuz Avrupa çapındaki bu bü- yük organizasyonu karşılayacak ted- bırlerı almıştır Soracağınız sualleri bekliyoru demişti. Bunun üzeri- ne gazetecıler kendisine bu mevzuda çeşitli sualler sormuşlardı. Bilindiği