19 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

19 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

sSPOR Ankara Hisse meselesi Saçları — döküldüğü için başı açık, sarı altın kaplama çerçeve göz- lüklü orta yaşlarında bir zat elini masaya vurarak ayağa fırladı ve de- vam etti Olmaz, on bin lira hasılattan bu kadar masraf olmaz, insaf be bi- rader. Buna bir çare bulmak lâzım. Spor çevrelerinde çok iyi tanınan bu idareciyi arkadaşları, eski Alman polis şefi Himmler'e çok benzetirler. Hakikaten de çehre itibariyle hemen hemen tıpatıp denecek kadar bir ben- zerlik vardır. Asabiyetle elini camlı masaya vuran bu spor otoritesi Genç- lerbirliği kulübünü, o akşamki pro- esyonel küme tertip komıtesınde temsil ediyordu. A. Rıza Ertuğ'un bu heyecan ve hissiyatına, diğer üyeler de kısa zamanda iltihak ettiler. Lig- lerin ilk haftasında da aşağı yukarı aynı hasılat elde edilmiş, fakat o za- man gösterilen masrafların azlığına karşılık, elde edilen hisse bin lira ci- varında olmuştu. Bu defa aynı ha- süat elde edilmesine karşılık mas- raf bir hayli kabartılmış, buna kar- şılık da kuluplerın alacağı — hisseler azalm Toplantının havası kısa zamanda elektriklenmiş, kulüp temsilcileri al- tı maddelik bir protokol imzalamaya karar vermişlerdi. Bu protokolda bölge protesto edileceği ve bölge baş- kanı ile görüşüleceği hususu imza al- tına alınıyordu. Kulüp temsilcileri bu lurumu adar anormal karşıla- mışlardı ki daha da ileri giderek lig maçlarına devam etmemeği bile göze almışlardı. Toplantı bu hava içinde dağıldı. İki gün sonra aynı temsilci- ler bölge başkanı Ankara Valisi Ce- mal Göktan'ı makamında ziyaret e- diyorlardı. Gayet sakin bir hava i- çinde başlayan konuşmada komite sözcülüğünü, Ankaragücü temsilcisi i büyük bir dikkatle — Haklısınız, hayatta tahammül edemediğim yegâne şey budur. Lü- zumsuz masraflar yapıldığını anlı- yorum. Emin olabilirsiniz, - hassasi- etle bu mevzu üzerinde duracağım. Hakkınız teslim edilecektir. Sizlerin bu mevzuda yardımlarınızı her za- man beklerim Memnun ayrılan kulüp temsilci- lerı şimdi neticeye intizar ediyor. Fenerbahçelim maçları Markoş'un sistemi, son denemesini geçen cuma günü 19 Mayıs sta- dında Guneşspor karşısında — yaptı. Fenerbahçe'nin bu yeni sisteme inti- bak edemediğini bir daha gördük. Ankaranın genç onbiri, kudretlı ra- kibini, doksan dakikalık mücadelenin büyük bir kısmında adeta sahadan sildi. Rakibinin sistemini iflâs ettir- mesine rağmen şansını yenemedi. Ertesi gün Fener idarecilerinden AKİS, 19 KASIM 1955 Kavrakoğlu, Ahmet Erol'ü şeref tri- bünü altına çağırarak: — Markoş sistemi bugün yok. Fe- nerbahçe kendine, has eski W. M. sis- temi ile oynayacak, kendisine söyle- yin. Kavrakoğlu sözlerine şöyle devam etmişti: akımın da şu kadro ile oyna- ması muvafık olur. Kavrakoğlu ufak bir beyaz kâ- ğıdı Ahmet Erol'e yerdi ve şeref tri- bünündeki yerine dogr idü. Fenerbahçe o0 gün hakikaten Markoş'un sistemiyle oynamadı, tam olmamakla beraber zaman zaman e oynamaya çalıştı. Bu sis- tem degışıklıgı tesir etti mi, etme- di mi bilmiyoruz; Fakat bütün hat- lariyle çok dağınık ve bozuk ler birliği karşısında Fenerbahçelıler açık farklı bir galibiyet elde ederek İstanbul'a avdet ettiler. Bu açık farklı galıhıyet bir tek kişiyi mem- nun etmemişti: Antrenör Markoş. Nitekim İstanbul'a avdet eder etmez de istifa ederek, iflâs eden sisteminin Fenerbahçe'yi yürütemiyeceğini ken- disi de anladı. — C. S. Basketbol As Başkan hikâyesi Basketbol Federasyonuna As Baş- an tayin etmek umulduğundan çok zor oldu Ve nihayet hafta içinde Turgut Atakol Tekrar Başkan olacak mı? bir sürü patırtı ve gürültüden sonra. Fenerbahçe idare heyeti azalarından Muhtar Sencar'ın getirilmesi tahak- kuk etti. AKİS sayısında za- ten böyle bir cereyandan bahsetmiş- ti. Muhtar Sencar'ın Turgut Atakol'- dan açılan bu yeni doldurup doldura- mıyacağı münakaşa götüren bir mev- zu idi. Her ikisinin de bu spora bü- yük hizmetleri vardı. Onları terazi- nin birer kefesine koyup tartmak doğru olmazdı. Turgut Atakol'un is- tifa edişi son iki ay içerisinde spor efkârı umumiyesini meşgul eden bir mesele olmuştu. Bilinen şeyler mese- lâ: Faik Gökay'ın keyfi hareket et- mesi. Arkadaşlarına danışmaması.. v.s. gibi... Daha ziyade kulaktan dol- ma idi. Vakıa İstanbul basınında şu anlarda Turgut Atakol'u göklere u- çuranlar ve onun yerine gelen Muh- tar Sencar'ı olduğundan daha küçük göstermeye çalışan yazılar çıkmak- ta ıdı Bu şekilde hareket edenler i- in "maksatlı neşriyat" kelimesi pek âlâ kullanılabilirdi. Gündüz Aktuğ v Vahit Çolakoğlunun bu patırtıda fe- derasyondan istifa etmeleri: "Biz Gökay federasyonu ile artık çalışa- ayız demeleri" muhtelif şekillerde izah ediliyordu. Acaba çalışamama- larının sebebi ne idi? Bu kay 'ı devırmek saıkıyle mi yapılmak- taydı? Şım diki kaide niyetler belli olmadığı için kati birşey söylenemez- di. unutmamak lâzımdır ki Beden Terbıyesı Genel Müdürleri daima jimnastik- hocalarından seçili- yordu. Bu itibarla jimnastik hocası olan Gökay'ın federasyondan kayma- sı pek kolay bir hâdise olamazdı. Çünkü hepsi ayni ekole mensuptu- lar. Müteakip günlerde Turgut Ata- koldan açılan bir yere mukabil tam beş kişinin tayin edilmiş olduğu gö- rüldü. Bu ne demekti? Acaba mev- cut talimatname bu şekilde açıktan bir tayine cevaz veriyor muydu? Yoksa bizzat Gökay bir Atakol'un vazifesinin ancak beş kişi tarafından yapılacağına mı kani idi? Bu sual- lere cevap vermek bizlere düşmezdi. Yalnız kuvvetle muhtemel olan bir şey vardır ki o da bilhassa İstanbul basınının önümüzdeki günlerde aça- cağı kampanya Turgut Atakol'u' Federasyon Başkanlığına getirmek maksadını güdecektir. Bakalım bun- da muvaffak olunabilecek mi? Basketbol teşvik turnuvası Bir — müddettenberi devam etmekte olan Basketbol teşvik turnuva- sı, geride bıraktığımız hafta Fener- bahçe ile Galatasaray arasında ya- pılan çetin karşılaşmadan sonra so- na ermiş bulunuyor. Spor ve Sergi sarayının — tribünleri Cumartesi ak- şamı hınca hınç dolu idi. İstanbul sosyetesinin şık hanımları tenisten sonra Basketbole merak sardırmış- lardı. Denilebilir ki davul ve zurna örfi idare kumandanlığı tarafından edildikten sonra, Basketbol muştu. Eğer bu yasaklar itiyat ha- lini alacak olursa, ilerde bu sporda aristokrasiye dogru bir kayış mü- şahede edilecektir. Umumi kanaat kuvvet ölçülerinde ağır basan Fe- 31