24 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

24 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Sadelikte şıklık İmza: Fath lan ucuz yün kazaklara bu sene veda etmek icab ediyor. İstanbulda ve Türkiyenin diğer şehirlerinde vaziyet nasıldır ve kadınlar bu yokluğu na- sıl telafi ediyorlar bilemiyoruz ama, Ankarada bunun çaresi bulundu. Bu- gün piyasada bol bol, çeşit çeşit mev- cut olan pazenler derde devadır. An- karalı hanımlar onu ne zarif ve akla gelmez şekillerde kullanıyorlar! Ka- relilerinden, bol ve zengin etekler ya- pıp, bunu spor kürk ceketlerinin al- tına giyenler olduğu gibi, kaplan de- risi taklidi siyahlı beyazlı pazenden, gece mantosu veya öğleden sonra el- bisesi yapanlar bile var. Hele kırmı- zı, mavi, pembe düz düvetinler, ga- yet ucuza mal olan, ısıtan zarif şö- mizye bluz oluvermektedir. Soluk pazenlerin üzerine demet demet çi- çekler işleyen hanımlar, çocuklarına en süslü elbiseleri, kendilerine en pratik lizözleri hazırlıyorlar Ankara bu kış, hemen hemen yalnız pazen i- çinde yaşıyor. Gece kapüşonları Yeni yıla gırerken terzilerin — icat ettikleri yeni ir şey de, gece mantolarına refaket eden romantık cazip ve pratik gece kapüşonlarıdır. Carven bu münasebetle, kırmızılı ve altın simli nefis bir gece mantosu hazırlamış ve bu mantonun kapüşo- nuna koyduğu vizon ile, balo dönüşü kulakları soğuktan muhafazaya ça- lışmıştır. İçerisi beyaz hermın veya tav- şanla Kaplanmış koyu gece — mavisi bir kapüşon da, aynı kadıfeden yapıl- mış gece mantosu ile gayet cazip bir takım olmuştur. Beyaz bir tuvaletin üzerine alınacak olan bu takım, şa- hane bir manzara arzetmektedir. Çok genç ve bilhassa sarışın ka- dınlar için ise, Jean Patou gayet cid- AKİS, 24 ARALIK 1955 di düz bir siyah pelerinle, kapüşo- nunu tavsiye' etmektedir. Bu ciddiyet onların gençliğini tebarüz ettirecek- tir. Esmer bir kadın için Heim, beyaz bir manto ve beyaz rönarlı bir ka- püşon hazırlamıştır. Kürkten etoller tabii gine kulla- nılmaktadır ama soğuk kış gecelerin- de yalnız omuzları — muhafaza eden bu kürklerin yerini zengin gece man- tolarının alması gayet tabiidir. Ka- dınlar 1956 kışında, balo dönüşü çıp- laklıklarını bol hışırtılı bir manto içi- ne gizlemeyi ve zarif bir jestle baş- larını örtmeyi — öğrenecekler ve düz hatlı, zengin yakalı sade kürk caket- ler yavaş yavaş etollerin yerini ala- caktır. Sinema Vatikanda bile... Loren'i taktis etmeden ön- Papa tam 47 dakika süren bir konuşma yaptı. gün Vatikan'da Sophia Loren'- den başka sinemaya mensup bin ki- şi bulunmaktaydı. Sophia boyanmamış ve dümdüz, siyah bir elbise giymiş, sırtına Vizo- îııânu almıştı. Ciddi ciddi papayı din- Sophie Fakat bütün bu ciddi merasim ve 47 dakikalık konuşmaya rağmen er kekler bir güzel kadına hiçbir za- man lakayt kalamıyacaklarını ıspat KADIN ettiler, çünkü taktis merasimi biter bitmez, sanatkâr herzamanki gibi hayranları tarafından sarıldı.. — Eğer Papa müdahale edıp onu arkadaki hususi kapısından çıkart- mamış olsaydı, genç kadının nefessiz kalması hiçtendi Bir sabah kahvesi "Noel tatilini ve Yılbaşını Pariste geçirecek olan ecnebi artistler şe- refine bir mecmua tarafından tertib edilen toplantı gayet — eğlenceli bir şekilde geçmiştir. Ecnebi artistlerin arasında İngrid Bergman, Olivie Havilland, Gina Lollobrigida vardı. Bunlar birbirlerile ve birçok tanın- mış Fransız artıstlerı ile ilk defa ta- nışıyorlardı. Hepsi muanın ricası üzerine, yılbaşı gecesı elbise- lerini giyerek gelm kabul etmişlerdi. İngrid Bergman ltalyada diktirdiği bir elbiseyi — giyinmişti. Koyu griden en açık griye kadar tedricen değişen drapeli bir ipek jar- se elbise ki, zarif olmakla — beraber yeni moda ya bilhassa uygun değildi. Olivia de Havilland en şıkları idi. Dior markasını taşıyan, kısa beyaz gipür dantel bir elbise giyinmiş ve beline pembe saten bir kemer tak- mıştı ayakkabıları aynı pembe sa- tende Gmaya gelince, hepsinden güzel- di. İnci ile işlenmiş beyaz saten bir elbise ve gece mantosu — giyinmişti, ayakkabıları beyaz satendendi ve mantosunun kollarında beyaz vizon röverler vardı. Ne o, ne de İngrid Kahvaltıda buluşanlar Bu bir gösteriydi ... 25