24 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

24 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Burdur — Maerkez ilçeye bağlı Ya- rı köyünden M. adında bir genç kızı, dağda odun toplamakta ayni köyden S. adında bir şahıs ka- çırmış ve ırzına geçmeye - teşebbüs yıldırım nikahı ydırmalarını teklif etmiş, S. de bu teklifi kabul ettiğinden şehre inmişlerdir. Fakat kız polis karakolunun Önüne geldik- leri sırada "imdat" diye bağırmaya ve mütecavizin saçını başım yolma- ya başlamıştır. Bu sesleri duyan polisler ve ora- dan geçen halk, kızı — kurtarmışlar, mütecaviz yakalanarak adalete tes- Iim edilmiştir. (Hüraydın) Siirt — Şehrimizin Tatarhamamı civarındaki boş arsada oynayan , Murat ve Yükse adında üç yavru, ölü olarak caddede buldukla- rı bir yılanı balık sanarak kıtır kıtır yemişlerdir. Hadiseye mutadil olan veliler der- hal doktor çağırarak çocuklarım te- davi altına almışlardır. Çocukların sıhhi durumları şımdılık iyidir. (Yeni Denizli) İzmir — NATO da — vazifeli bulu- nan Amerikalı Çavu T. nin Alsancak semtindeki evi polisler ta- rafından ani olarak basıldığı zaman 3 genç Türk kızı çavuşla beraber ya- TI çıplak vaziyette — yakalanmışlar- Yapılan tahkikat neticesinde bu genç kızların şehrimizin tanınmış a- t stitü- erinden bırınde talebe bulundugu tes- bit edilm Yaşları 14 15 arasında olan bu üç kız derhal muayeneye sevkedil- mişlerdir. Devlet Hastahanesi nisai- ye mütehassısı tarafından yapılan muayene neticesinde kızlardan biri- nin İğfal edilmiş olduğu anlaşılmış- tır. neyi — müteakip Emniyet Müdürlüğünde ebeveynleriyle karşı- laşan genç kızlar ağlayıp sızlamış- lar ve ayılıp bayılmışlardır. eni Ses) Kemalpaşa'nın Halilbeyli köyünde oduncu tarafından kesilmekte olan bır agaç sözde dile gelerek odun- cuya: "Kesme beni" diye bağırıp yal- varmış.. Hadıse köy mezarlığını or- man halıne getiren ağaçların kesil- meğe başlandıgı sırada olmuştur Me- koy halkı mezar sakinlerinin kendile- golg serpen bu agaçların kesıl— mesını istemediklerine inanmış ve işten vazgeçilmesini ihtiyar heyetın— den istemişlerdir. Fakat hâdiseye derhal el konmuş ve bıraz sonra di- le geldiği iddia edilen ç bir ame- le tarafından 10 lira mukabılınde ke- silmiştir. İstiklâl - Gebze) Öküzün üstündeki kadın Altı da birdir üstü de bu dünyanın... Evvelsi gün şehrimizde garip bir hırsızlık ve yaralama hadisesi ol- muştur. Hadise şöyledir: Dinkçiler mahallesinden Ayşe Işık, Nefise Salın adında iki kadınla Meh- GA h plakalı taksisi ile Deliyusuflar köyü- ne düğüne gitmek üzere yola çıkmış- lardır. Yolda Mustafa Çakıroğlu a- dında bir çobana rastlıyarak onunla bir müddet ahbaplık etmişlerdir. Bu sırada Hallalcaköylü olan çoban Don- vaffak olmuşlardır. Anlaşıldığına gö- re çoban bu esnada zorbalara karşı mukavemet gösterdiğinden bir hayli hırpalanmıştır. Parası alındıktan ve hırpalandık- tan sonra şehrimize getırılerek Ege mahallesinde yol kenarına bırakılan çoban polisler tarafından gece bura- da bulunmuştur. Suçluların hepsi yakalandığı va- kit Ayşenin üzerinde 348 lira çıkmış- tır. Bu garip hâdise hakkında tahki- kata devam olunmaktadır. (Türk Dili - Balıkesir) * Bundan birkaç gün önce şehrimizde enteresan bir hadise olmuştur. As- len İstanbullu olup şehrimize bir işi için gelen Akif Bakar adlı bir şahıs, İzmire gitmek için hazırlanmış, bile- tini almış ve bavul ile istasyona gider- ken Dörtyol ağzındaki helaya gitmek ihtiyacını hissetmiştir. Bu arada ba- vulu hela yanında börekçilik yapan Abit Özaslana birkaç dakikalığına bı- rakmıştır. Çıktığı zaman börekçi ile bavulunun yerinde yeller estiğini gör- müş, fakat vaktin dar olması dolayı- siyle ıstasyona gitmiş ve İzmire ha- reket etmiştir. ktan bu durumu gören Osman tikten sonra bavul kendisine veril- miştir. Hâdise bu şekilde kapanmışken, bavulun esas sahibi şehrimize çıka- gelmiş ve börekçiyi yakalıyarak ba- vulunu ıstemıştır Yapılan tahkıkat- avulu al içü ve kendısı yakalanarak hakkında ka- ele yapılm etıcede bavul eksıksız eşyalariy- le birlikte sahibine teslim edilmiştir. (Yeni Adana) ge A danada Ali adında bir kimse, sa- bahın sekizinde bir meyhaneye gi- rerek akşam saat 18 e kadar 60 bar- dak şarap içmiştir. Sarhoş bir halde caddeye çıkarak trafik işaretleri ver- meğe başlayan Ali karakola götürül- müştür. (İstiklâl - Gebze) AKİS, 24 ARALIK 1955