4 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

4 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Kapaktaki Sporcu Lefter K Atina stadyomu o gün, on bin- lerce insan ile dolmuşta. Tür- kiye - Yunanistan milli maçı oy- nanacaktı. İddialar Yunanistan'ın bu maçı kazanacağını söylüyordu. Maç son dakikalara kadar 1-1 be- rabere devam etti. Forvet hattımız bütün gücü ile Yunan kalesine hü- cum ediyordu. Fakat gol çıkmıyor- du. Bu sırada Turg bir avutu uzun bir degaj ile Yunan kalesı- nin önüne gönderdi. Baba ündüz yerinde bir kafa vurdu, top Lef- ter'in önüne düştü. Lefter önüne çıkan iki Yunan müdafiini atlattı, kıvrak bir vücud çalımı ile gerıde bıraktı. Kaleci karşısında idi, her- kesin sesi kesilmişti, kocaman sa- hada çıt çıkmıyordu. Türkler, Lef- ter'in ne yapacağını merakla bek- liyorlardı. Lefter top ile kalenin önünde bir oraya, bir öbür tarafa gidip gidip geliyor, peşinde Yunan- hları koştnruyordu Birden kaleci- ye doğru yürüdü, kaleciyi de atlat- tı ve top ıle kaleye girdi. Saha da birbirine girmişti. Türkler Lefter'i omuzlarında taşıyor, öpüyorlardı. Yunanlı seyircilerin bağırışları mu- hakkak ki Lefter'in lehinde değildi. Lefter, milli form giyecek en belli başlı 1MB senesinde İstanbul'da Büyük- ada'da doğmuştu. Soyadı Küçük- andonyadis idi. Küçük yaşından i- tibaren futbol e merak sarmış, top oynamıştı. Askere gıtmeden önce, Taksim klübüne girmiş, lisanlı 0- larak bu klüpte futbol oynamağa başlamıştı. Bu klüpte iken diğer klüp idarecilerinin oyunu ile, sey- Solaçık Czibor Çalımcı AKİS, 4 ŞUBAT 1956 oyııncularımızdandı. üçükandonyadis yal ve kıvrak hücumları ile dikka- tini çekmıştı 1945 senesinde aske- re gitmiş. Diyarbakır'da askeri birliklerde oynamıştır. Terhis olur olmaz Fenerbahçe klübüne trans- fer olmuştu. Lefter, 1950 yılında İtalya'dan aldığı buyıık bir trans- fer ücreti ile Fiorentina — klübüne geçmiş, İtalya'da çıkardığı mü- kemmel oyunlar ile İtalyan seyir- cinin sempatisini kazanmıştı. Hat- ta takımını zaman zaman mağlu- biyetlerden kurtarmıştı. İtalya'da bir sene kaldıktan sonra, Fransa'- dan aldığı teklifi de kabul etmiş ve orada da bir yıl kadar futbol oynamıştı Lefter Küçükandonyadis, mem- lekete dönünce tekrar sarı lacıvert formayı giymişti. 1947'den bu ya- na Fenerbahçeli kalmıştır. Lefter, otuz defa milli formayı giymiştir. Bilhassa milli maçlar- da çıkardıgı oyunlarla Türk se- yircisinin kalbini fethetmesini bil- miştir. Kendisine sorarsanız, milli formayı giydiği zaman bambaşka bir ruh haleti içinde futbol oynadı- ğım soyler Milletinin, bayrağın şerefi için her zamankınden başka bir oyun çıkardığını anlatır. Lefter Küçükandonyadis bizim memleke- tin hasret çektiği istikrarlı, mun- tazam ve mazbut bir futbolcu- dur. Dürt sene evvel evlenmiştir, iki çocuğu vardır. Futbol dışında- ki işi dokuma tezgahlarıdır. Daha bir kaç sene rahat rahat futbol oy- nuyabileceğini kendisi söylemekte- dir. yoluna gittiği gözden kaçmıyor. Ni- tekim bazı mevkilere her maçta e az bir veya iki eleman yerleştırmek- tedir. Bunların verdiği Trandıman Macar futbolunun ıstıkrarını göster- meye ve geleceğini garanti altına al- dığını anlatmaya kafi bir misal sa- yılmaktadır. Vöroş - Löbogo takımı ile şehrimize gelen Hidegkuti gribi bir futbolcuyu — santrafor — mevkiinden kaydıran 20 yaşında uzun boylu şü- tör Tichy, Santrhaf mevkiine konan Machos Zakarias gıbı virtiöz bir fut- bolcuyu sol hafta!: yürüten Szojka pek genç olmalarına rağmen daha şimdiden dünya çapında birer yıldız dırlar. Macar takımı içersinde yedek- leri de dahıl bir tek hafif futbolcu gösterilemez. Bazı münekkitler Ma- carların üst üste milli maç yapma- bir tesir yaratacağım ve önümüzdeki olimpiyatlarda — muvaffakiyet — gös- teremiyeceklerini iddia etmektedirler. Dr. Sebe eş bu iddiaları: "biz herşeyi düşündük icap eden tedbirleri alıyo- ruz. Bizim için endişe duymasınlar" SPOR Turgay Şeren Kudretli eller şeklinde cevaplandırmıştır. Bu müla- hazaların hangisinin doğru veya yan- lış olduğunu ancak zaman göstere- Türk Milli takımının durumu Futbol — federasyonunun yeni bir kararla milli takımı bir tek seçi- ciye bırakmak kararım alması spor çevrelerinde iyi karşılandı. Bu feyi eski futbolculardan Eşfak Aykaç almıştır. Geride bıraktığımız hafta- larda bir basın toplantısı yapan tek seçici takım h ne' hikmetse ketum davranmış e sadece "kafam- da tasarladıgım bir şekıl var dır Mil- li takımımız WM sistemi ile oynuya- caktır. Bunun için de iki ofsayt ve iki yan hata - futbolu iyi bilen - ihti- yacım vardır" demiştir. Milli takı- mın şu anda Macarlar karşısında oy- nayacağı şekil münakaşalara yol aç- mış, pek çok spor otoritesi bu mev- zuda tam bir hafta kendi kanaatleri- ni uzun uzun açıklayan yazılar yaz- mıştır. İtiraf etmek r ki ara- larında fikir birliğine varanların sa- yısı pek azdır. n bunlar bir ikazdan ileriye gitmem şt Çünkü tek seçici kendi bıldığını yapan mu- vaffakiyetin ve hezimetin — cevabım verecek olan adamdır. Nasıl oynayacağız Umumi kanaat, tek seçicininki de Macar milli takımı karşı- dahil sında mudafaa oyunu oynamamız 33