31 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

31 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

6/7 EYLÜL — Örfi İdare Mahkemesi Kıbrıs Türktür Cemiyetinin muhakeme edilen son üç mevkuf mensubunu da tahliye etmiştir. Bunların arasında "sanıkların elebaşısı" mevkiinde bulu- nan çemiyet genel sekreteri Kâmil Onal da var- dır. İstanbul Emniyet Müdürü Kamil Önalı Os- man Tan adında bir arkadaşiyle beraber tam beş bucuk ay tabutlukta yatırmış, kendilerine gün izü göstermemiştir. Hürriyet mücahidi P. nin kulakları çınlasın! Şunlar - Bunlar GENEL KURMAY — Utun müddetten beri vekâ- letle idare edilen Genel Kurmay Başkanlığı mese- lesinin bu yakınlarda bıı' netiçeye baglanması ihtimali vardır. Cumhurbaşkanı İstanbulda bulun duğu sırada Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Nureddin Baranselle vekili Örgeneral İsmail Hak- kı Tunaboyluyu beraberce kabul etmiş ve yeme- ğe alakoymuştur. Orgeneral Nureddin Baransel bilhassa Başbakan Adnan Menderese fazla sem- patik gelmemektedir. GAZETELER — Monako Prensi Rainier ile Grace Kelly'ye evlenmeleri münasebetiyle Türkiyeden de bir hediye gönderilecektir. Hediyenin temini i- çin Tercüman gazetesi okuyucuları arasında para toplamaktadır. Prense ve prensese Devlet Başka- nı Celâl Bayar tarafından sadece tebrik telgrafı gönderileceği sanılm. de Paris Buyukelçımız vasıtasıyle temsil edilmemiz e kabildir Muhalefetten haber C. H. P. — Kasım Gülek parti içinde birleştirici bir rol oynamak üzere harekete geçmiş ve kendi- sine rakip grupta bulunanlara kur yapmağa baş- lamıştır. Genel Sekreter meselâ İsmail Rüştü Ak- salı evinde verdiği partilere davet etmektedir. Böylece kaleyi içerden fethetmek yolunu tuttuğu anlaşılmaktadır. Hapıshanede bulunan son "ileri gelen polıtıkacı Nureddin Ardıçoğlu bundan senelerce geçmiştir. Demokrasimizin hazin bir tecellisi! Dünyadan Akisler Bizim etrafımızda AMERİKA — Bu haftanın başında New York'un meşhur V. caddesinde 125 bin seyirci önünde 25 bin Amerikan Yunanlısı bir geçit resmi yapmış ve Kıbrıs lehinde tezahüratta bulunmuştur. Bu vesileyle söz alan New York Valisi Amerikalıla- rın Kıbrıs mevzuundaki tezlerini "gönülden" des- tekledıklerını bildirmiş ve "Kıbrıstaki Yunanlılar, bizim de uğrunda çarpıştıgımız istiklâlleri — için çarpışıyorlar demiştir. Geçit resminde süslü ara- baların birinde Makarios temsıl edılmekteydı Bir başkası Yunan İstiklâl Günü Kralıçesı seçilmiş o- lan 21 yaşındaki dilber Tula Duzos'u taşımaktay- dı ki, en çok alkışlanan araba o olmuştur. İNGİLTERE — Makarios'un sürgüne gonderıl— mesi hadisesi, çok muhafazakâr çevreler hariç, bir türlü hazmedilememiştir ve şiddetli tenkidlere yol açmıştır. Gerek liberal basın, gerekse İşçi Partisi hükümetin bu kararım "usta bir politika- nın icabı" saymamışlardır. ORTA DOĞU — Suriyenin 63 yaşındaki Cumhur- başkanı Şukru Kuvvetli Orta Doğuda mühim rol- ler oynamağa heveslenmektedir. Kuvvetli, Mısır- da 20 gün kalarak Cemal Abdülnasır ve İbni Su- ud'la görüşmüştür. Şimdi Pakistanı, Hindistanı ve Suudi Arabistanı ziyaret etmeğe hazırlanmak- tadır. Suriye Cumhurbaşkanı orada milliyetçi a- rap politikasının propagandasını yapacaktır. AKİS, 31 MART 1956 Hususi teşebbüsler ÜRDÜN — Ürdün Kiralı Hüseyin mütemadiyen birbirine aykırı düşen kararlar almaktadır. Bu, genç hükümdarın şimdilik vaziyete tam manasiy- le hakim olmadığının vehadiselerin inkişafına gö- re vazıyetını ayarladığının delilidir. Nitekim Ce- Irın bir davetini evvelâ reddeden Ür- dun Kralı muteakıben bunu kabul etmiştir. Hü- seyin Mısırdan başka Suudi Arabistanı da ziya- ret edecektir. FRANSA — Bugünlerde Fransanın Orta Doğuda bir konferansın aktedilmesi yolunda teşebbüste ası beklenmektedir. Hakikaten Paris hü- kümeti Ingıltereyle yapılan ikili müzakereler so- nunda bu bölgede ha faal bir rol oynamak niye- tindedir. ansa e Bağdat Paktının a- leyhindedir. Mısırın K Afrikalı mucahıtlerın hareketim daha az desteklemesı mukabi Fransa hükümetinin Bağdat Paktı aleyhinde ça- İışmayı kabul ettiği anlaşılmaktadır. PAKİSTAN — Rus Başbakan Muavini Mikoyan Karaşide Menderesle görüşememiş ama Pakistan Başbakanı Muhammed Ali ile son derece mak- tam bir konuşma yapmıştır. Konuşmada iki dev- let adamiyle tercümanlardan başka hiç kimse bu- amıştır. Rusya Pakistana, daha tarafsız bir politika takıp ettiği takdirde yardım etmeği vaad etmiştir. Karaşi ümeti bu teklifi derhal red- detmemıştır. Mikoyan müteakiben bir parlamento heyetim Rusyaya çağırmış ve daveti kabul olun- muştur.