31 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

31 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN lhıdır. Ayakkabılar daima boyalı olma- lhıdır. Maurice Chevalier der ki: "Bir insanın haleti ruhiyesi — ayakkabıla- rından okunur". Spor paltolar kısadır. Kollar rö versiz, cepler enine değil boyıınadır Yaka ıcabında iyice kapanacak şekil- dedir. giyilen pardosııler Har ne olursa olsun, pardösü ile şap- ka şarttı Her erkegın lâcivert elbıseyle be- lar, resmi ziyaretler ve cenazeler i- kap nabil Bu paltolar leri için uzun zaman dayanır, çabuk eskimezler mokin de tek düğmeli veya çift düğmeli olabilir. Yeni bir cereyan ge- ce mavisi smokinlere rağbeti arttır- mıştır. Smokinle umumiyetle siyah veya gece mavisi papyon takmak lâ- zımdır Yelekle aynı renkte olmak ü- zere yeşil, vişn çürüğü ve mavi papyon takanlar da vardır. Smokin ile plastronsuz gömlek gıyılebılır. Yalnız yaka ve manşetlerin itina ile kolalanmış olması lâzımdır. Giyinmek insanın — başkalarına kendinden bahsetmesi gibi bir şey- dir. Tıpkı bir konuşmada olduğu gi- bi ölçü, usul ve itina ister. Ölçünün hayattaki ehemmiyeti çok buyuktur. Güç imtihanları kazanmamıza, üzün- tülerimizi ve kederlerimizi yenmeye o yardım eder. Erkek şıklığının - hat ta kadın şıklığın n prensibi işte bu ölçüyü muhafaza edebılm k- Maurice Chevaher Ayağa bakan dost 24 Güzellik Kırışıklıklara karşı Yüz —iki şeyin tesırı altında kırışır Bunlardan bir! si üzüntüler na düşünceler, çok çal şmadır. İkincisi doğrudan doğruya sene- lere bağlıdır. Cilt elastıkıyetını kay- beder ve zam anla, kendini biralar. Normal iyi bir bakımla, te- mızlıkle cilt ılerı yaşlara kadar gü- zelliğini muhafaza edebilir. Fakat su nu da itiraf etmek lâzımdır ki, cilt, nun yalnız kabuğu gevşememiştir, ati de büzülmüş, çekilmiştir. Cilt t aynıdır. İnsanın eti, zamanla ve se- nelerle, adeta büzülür ve onu saran zarf yani cilt artık ona büyük gelir. Herşeyin çaresi vardır Bu hiç t zip olmıyan teşbıh ka- dınları korkutabılır Düşünmeme- meyi, aynaya bakma mayı tercih edebılırler Fakat duşmam ta- nımak, mücadeleyi kabul etmek şartı ile. Alarm — işareti Yuzun alarm işareti tahmin edildi- gibi, göz kenarındaki kırışık- lıklar değil, gevşemeye başlıyan ya- naklardır. Otuz yaşından itibaren bir kadın, bu alarm iş aretini bekleme- den, yüz adelelerini kuvvetlendırme- lidir. Tokatlar, cımcıkler, yüzün üs- tünde yapılan piyano hareketlerı, fırça darbeleri adaleleri kuvvetlen- dirmek için birebirdir. Çift çeneye karşı en iyi çare ye- mekleri iyi çiğnemektir, yanakların sarkmasına kar da yapılacak ilk şey kelimeleri teker teker, iyice te- laffuz etmektir. 35 yaşından "anti-rid" itibaren her kadın vitamin, bug- day özü ve bunun gibi cildi besliyen birçok şeyle yapılmıştır. Yalnız herşeyde olduğu gibi cilt K ten sonra " yu" kullanmak faydalıdır. Yanlış ve — doğru — hareketler Göz kenarlarındaki kırışıklıklara mani olmak hemen hemen her ka- dının elindedir. Beyhude yere kendi- nizi kasmayınız. Güneşte gozluk kullanmayı ihmal etmeyiniz. Evha lardan, endişelerden, kötü duşunce- lerden, hiddetten durunuz. ve şiddetten uzak Aklınız har dakika — yüz hatları- nızda olmasın. Ama arada sırada, Güzellik zaviyesi metodu Kaç derece olmak? yüzünüzü dinlendirmeyi de ihmal et- meyiniz. Çenenizi sıkmayın. Uza- nın, bacaklarınızı yüksek bir yere dayıyarak, sert bir yerde günde Ur çeyrek saat bas aşağı istirahat edi- niz. Bu, Hollywood' lik zaviyesi, hareketidir. li bütün kadınlar bunu tatbik eder- ler. Hatta içlerinde, baş aşağı yürü- yenler bile vardır. AKİS, 31 MART 1956