31 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

31 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Küçük Bir Sinek limanın muhakkak ki zayıf, Med kendimizi zorladığımız bu e- ğitim yava kanlık bir alıyor yavaş bizde bir alış- “ikinci — tabiat" halini * Evet, her insanın bir çok zayıf tarafı oluyor. Mesela biz ka- dınlar güzel bir şey, bilhassa gıyı- e ait güzel bir eşya görür sür- mez derhal ona sahip olmak isti- yoruz. İstemekle kalsak gene iyi Arzu hemen bir hırs halini alı- yor ve maalesef bunu çirkin bir şekılde de olsa ifadeden çekınmı- yoruz. Seyahatlarda en çok rağ- bet ettiğimiz yabancı şehirlerin sanat eserleri, tiyatroları, görül- meğe değer yerlerinden çok ma%a- zaları, çarşısı, pazarı oluyor. timal bu dünyanın her yerinde de böyle.. Kadınlar - çok zaman er- kekler de - seyahatlarda uğradık- ları şehirlerden ufak tefek hatı- ralar götürmek, bir şeyler satın almak isterler. Fakat seyahatin gayesi alış veriş olmamalıdır. Ya- kın ahbapların bile ayda yılda bir karşılaşabildikleri büyük Avrupa şehirlerinde Türkler, — birikirlerine hiç randevu vermeden büyük ma- ğazalarda buluşabilirler. Hepsin- de alış veriş ederken yığılı du- ran eşya kaçıp gidecekmiş gibi bir acele, bir telâş görülür. Hele topluluk halinde olunca, bu terbiye edilmemiş arzular kor- kunç ve tehlikeli de olabılıyorlar. İzmirli hanımların üyük alâka toplayan ucuz giyim — defilesinde Erkek — modası Kadınlar hemcınslerı için giyinir- er. Eğer böyle olmasaydı, erkek- lerin çogu kadıfe ile taftayı bile a- yırt edemezken, kadınlar en pahalı kumaşlara rağbet ederler miydi? Ka iri İ gösteriş yapmak için gıyınırler Fakat erkek- r için ayni şeyi söylemek mümkün Erkekler daima kadınlar i- k tenkidimiz, dınların erkek- kravatından anlama- dıkları bir erkek iddiasıdır ve bu bi- raz da onların, komplekslerinden ile- ri gelir. Aslında bütün erkekler ka- rılarının giyimleriyle alakalanmasın- dan son derece hoşlanırlar. Erkek modası da kadınlarınki ka- dar değilse bile değişir. Fakat bu değişikliğin seyri o kadar yavaş olur ki, farkedilmez bile... Şu halde erkek modasını takip etmek diye bir şey bahis mevzuu değildir. Değişmeyen AKİS, 31 MART 1956 Jale CANDAN yerli kumaşlardan yapılmış zarıf k defa heyacana kapılan isteklilerin hücumuna ugradı İçlerınde erkek ladılar Satış durduruldu. * Son zamanlarda bu aç gözlülük kendisini — bir balonun bedava kapısında kendini tekrar gösterdi. mek ki, terbiye edilmemiş arzular en ufak bir fırsat karşı- sında bir bez parçası veya bir muz için çirkin bir hırs haline gele- biliyordu. Halbuki biz cömertliği ile tanııımış bir milletin çocukla- rıyız. Çok defa israfa varan ik- ramlarda bulunuruz, büyük mese- “tok gözlü" ol- d Herhangi bir cazip şeyin üzerine atılmak, eşyayı sıra, adap ve ne» zaket kaidesi — tanımadan kapış- olsa olsa edındığımız fena a- lışkanlıklardan gelmektedır akat unutmamalı ki ük alışkanlıklar roller oynarlar ve küçük şeyler de büyük tepkiler yaratabilirler. prensipleri öğrenmek erkek modasın- dan anlamak için yeter de artar bi- le... Biz kadınlar bu ana prensipleri öğrendiğimiz takdirde kocalarımız bize minnettar kalacaklardır. Esasen erkekler şık giyinebilmek için karı- larının yardımına muhtaçtırlar: Bir ceketin boyu bir veya iki santim u- zamış kısalmış, yaka uçları sıvrılmış veya yuvarlaklaşm eğer içe giyi- len gömlek tiril tırıl değilse bunla- rın ne ehemmiyeti olabilir?. Ana — prensipler Koyu kostümle açık Trenk kravat kollanmak lâzımdır. — Çizgili ku- maşlarla düz ve desensiz kravat şart tır. Sarı ayakkabılarla lacivert kös- m giymek zevksızlıktır Şehirde gi- yılen çoraplar iç bir zaman ço renkli, çok desenli olmamalı, müm- künse kravata uymalı: rgün giyilen elbiseler için gri, kahverengi, hatta yeşil tercih edile- bilir. Bu renk elbiselerle beyaz göm- KADIN lek ve düz, koyu renk bir kravat kul- lanılmalıdır. Spor ayakkabılar, fazla göze ba- tan acayiplikleri olmadıkça mükem- melen şehirde de giyilebilir. Lâcivert kostüm tek düğmeli de olsa, çift düşmeli de olsa her erkegın gardrobunda yer almalıdır. kü lâcivert kostüm iş hayatında olduğu gibi, misafirliklerde merasimlerde de en münasip elbisedir. Yalnız bu kos- tümün ceketini koyu gri bir flanel pantolonla giyme hatasına düşülme- melidir n senelerin modası olan fantezi yelekler bir şıklık işaretidir. Fakat bu yelekleri büyük bir dikkatle giy- meli ve bazı kaidelere riayet edilme- lidir. Eğer yelek göz alıcı renkte bir Erkek manken Modanın bir neferi kumaştan yapılmışsa onu kareli, çiz- gili, desenli kostümlerle giymek lâ- zımdır. Düz renk bir kostümle giyi- lecek yelekler kareli veya desenli ol- malıdır. Hatta bunlara fantezi gü- müş düğmeler bile takılabilir. İpekli kravat şehir kravatıdır. Kır ve sayfiyelerde seyahatte otomobil- aima yü aşmir, örgü kravat- lar tercih edılmel dir Erkek ceketi, moda ne olursa ol» sun, daima, biraz geniş, zengin ve ra- hat olmalıdır. Fakat kollar gömlek manşetlerını iyice dışarda bırakmalı- dır Mendıl cebinin mendil koymak i- çin yapıldığı unutulmamalıdır. Ge- celeri beyaz bir mendille bu cebi süs- lemelidir. Gündüzleri ise bu cepteki mendil renkli bir nokta halinde ol- malı, bir çiçek gibi dışarı fırlamama - 23