5 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

5 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

ileri sürüyordu. Tamimde şikâyet mevzuu olan AKİS ve Forum mec- mualarıydı. — Hey yarabbi! Koca bir parti - hem de lideri kendisini tek başına iktidara geçecek kadar kuv- vetli bulan bir parti -, iki m dan dert yanmak için teşkılatına res- mi tamim çıkarıyordu. Bu bizim için ne büyük şerefti! Tamimin gizli ol- duğuna şüphe yoktu ama, bunu alan vatandaşlar öyle bir nefret — hissine kapıldılar ki metni bize gönderdiler. Tamim —iki maddeden ibaretti. Gerçi aşağıda aynen bulacağınız bi- rinci maddeyi takip eden kısımda çık tığı veya çıkacağı bildirilen bir mec- mua tavsiye ediliyor, bu mecmua İ- çin "elbette ki bütün — teşkilâtımızın okuyacağı, dağıtacağı, — ocaklarımı- zın, bucaklarımızın, ilçe ve illerimi- zin abone olacağı, ilân temin etmek suretile yaşatacağı dergidir ve her neşir vasıtasının ihtiyacı olan yakın alâkayı görmek durumundadır" de- niliyordu. Tamime göre bu mecmua "partimizin fikir ve hareketlerini sa- vunacak" mecmua olacaktı. Bay Genel Sekreterin gayesi anlaşılıyor- du. Parti, hareketlerini — savunacak bir neşir organı istiyordu. Bu, elbet- te ki tamamile hakkıydı. Ama bunu yaparken, partinin, kendilerine göre münasebetsiz buldukları hareketleri- ni tenkid eden mecmualara saldırma nın basın hürriyeti anlayışıyla, — ta- hammülle, demokratik zihniyetle te- lif kabul eden bir tarafı var mıydı? Hem de bu iş çok bayağı bir tarzda yapılıyordu Tamimin ilk maddes şuydu 1 — Bilindiği üzere, "Akis" ve "Fo- nun" Dergileri Halk Partisinin fikir- lerini yaymaktadırlar. "Akis" son za- manlarda Halk Partisi lebine Parti- miz ve bilhassa Genel Başkanımız a- leyhinde sistemli bir neşriyat kam panyasına — girişmiş bulunmaktadır Fikir, neşriyat ve alelumum matbuat hurrıyetıne aşık bir parti olduğumuz ve matbuata karşı büyük bir sevgi beslediğimiz herkesin — malumudur. Ancak matbuatın da haber ve hava- disleri afaki olarak bitaraf bir şekil- de aksettirmesi icabedeceği de izah- tan varestedir. "Akis" gazetecilik ge- lenek ve göreneklerine riayet etme- mekte ve mahza Partimizi halk efka- rına kötü göstermek için elinden ge- leni yapmaktadır. Halk Partılıler tarafırıdan neşre- dilmekte olan " m" Dergisi hak- kında ise yukarıda "Akıs" dergisi i- çin söylediklerimizi - tekrarlamak mümkündür. Boşa dönen çark hakkında umumi efkâr hük- münü çoktan verdiğine göre şu veya bu partinin tamımıyla böyle bir hükmün değişmeyeceği — şüphesizdir. Üstelik siyasi partilerin veya siyasi şahsiyetlerin AKİS'i kendilerine he- def ittihaz etmeleri bize sadece ve sadece reklâm olmaktadır. Bay Ge- nel Sekreterin mesaisi daim olsun, Osman Bölükbaşı mitinglerde bizden AKİS, 5 MAYIS 1959 bahsetsin. Kendilerine ancak müte- şekkir kalırız.. Forum mecmuasının da bizim gibi düşüneceğine zerrece şüphe yoktur. Böyle hücumlar kar- şısında tek sıkıntımız kağıd nokta- sındandır. O kad Ama memlekette sözü geçen bir sıyası teşekkül olmaya çalışan C. M. P. için bu zihniyet, bu tam ve bu Genel Sekreter bir iftihar Vesılesı sa- d yılabilir mi? Hadisenin bahse değer tarafı, o yanından ibarettir. Kaldı ki aynı C undan bir sene ka- dar evvel 'teşkılatına aynı AKİS'i tav siye ediyordu. en? Zira partinin o zamanki tutumunu beğeniyorduk, şimdiki anlayışsızlığım — beğenmiyo- ruz. Tarafsızlığın faydası işte bu serbestiyettir. C. P. nin bizden az mı cam yanmıştır. Hür. P az mı ten- kid edilmiştir? Ama hiç biri teşkilâ- yapmaya kalkışma- tına tamimler YURTTA OLUP BİTENLER umurumuzda değildir. Biz bunları i- şin ta başında göze almıştık. Şikayet edenler alışacaklar, kendilerinin d< - hasımlarının olduğu gibi - tenkid olunmasını tabii karşılayacaklardır Biz de, bizi tenkid edenlere tahammü etmıyor muyuz, hatta şıkayetlerı Ssü- tunlarımıza geçirmiyor yuz? KİS hakkında soylenebılecek "Bizi tutuyor veya "Şu hareketimizi veya "Şu hareketimizi dur. Tabii herkes de bizim keti tutmamızı , "şu mamamızı" tutmakta veya tutma- makta tamamile serbesttir. imdi bir C.M.P. çıkıyor; AKİS'e gazetecıhk dersi vermeğe kalkışıyor. unu doğru dürüst yapsa, müteşek- kir kalırız. Üstelik yukardaki metin den anlaşılan, bu satırları yazan zat tın gazetecilikten zerrece anlamadığı Cumhuriyetçi Millet Partisi Ateşli mıştır. Ya, zavallı D. P. nin şu me muadan çektıgı yok mudur? Halbukı Parti olarak ondan da bu neviden ha- reketler sadır olmamıştı i Hür. ni tutmakla suçlandırıp soylemedıklerı— ni bırakmamışlardır. Nice ler bize, son zamanlarda hiç anlayış göstermediğimizi ileri sürerek çat mışlardır. Nihayet sayısız D. P. li, hep kendilerini tenkid ettiğimiz ba- hanesiyle kızmıştır. Bunun sebebi A- KiS'in parti isimlerini — değil, parti fiil ve fikirlerini mevzu yapması, ha- diseler, hareketler, tutumlar hakkın- da kanaatini soylemesı onları akset- tirmesidir. Tarafsız bir mecmuanın herkesi birden memnun ettiği nerede görülmüştür ki biz herkesi her za- n memnun edemediğimizden müş- teki olalım? Ama şikâyetler Zzerrece Genel Merkezi aşık - /. dır. Matbuat haber ve havadisleri faki olarak aksettirmeliymiş. Afal haber ve havadis veren gazete! Şimdi harekete geçmesi lâzım gelenler, n partinin saflarında yer almış çok sa- yıda vatandaşlar, bu partinin sevk idaresi mesuliyetini yüklenmiş lider lerdir. Yok efendiler, biz böyle Genel sekreterlere sahip siyasi teşekkülle- re itimad etmekte mazuruz. Kusura bakmayınız. Böyle bir tamam, ismi geçen mecmualara sadece ve sadece fayda temin eder. Ama iki mecmu nın reklamını yapacağım diye bir partiye zarar vermek, acaba hangi siyasi taktiğin icabıdır?. C P. fikir, neşriyat ve aleli- mum matbuat hurrıyetıne elhak aşkı bir parti! gelgelelim, bizim malum şıklardan: sevdiği kız kendisine yüz vermeyince bıçağı — saplayıveriyor.