5 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

dalılara karşı yumuşak oynamak iyi netice vermemı ti. çüncü gün Nazmi Bari Delmet ile, Şefik Fenmen de Muhunrlen'le karşılaştı, iki müsabakayı da kay- bettik. Bu suretle Davis Kupası Tür- kiye - Hollanda tenis karşılaşmaları 5-0 maglubıyetımızle neticelendi. Tek seçic Doğrusu istenilirse kimse Hollanda- hlar karşısında bu kadar büyük bir başarısızlığa ugrıyacagımızı tah- min etmiyor! zanacağımıza dair iddialara gırenler bile vardı. En kötü netice olara bir skor düşünülüyordu. Fakat 5-0. Bu kim senin aklından geçmiyordu. Maçların böyle bir fiyasko ile neticelenmesinin bütün mesulıyelı tek seçici Kerim Bükey'e yükleniyordu. Kerim Bükey takım teşkili ile yakından alakadar olamamıştır. İşleri antrenör bin- son ile tenisçi Suat Baykurt'a hava- le etmişti. Seçme karşılaşmalarının programım da onlar hazırladılar. Seçmeler hâdisen ve dediko: geçti. Engin Balaş ve Cihat özgenel in takımdan çıkarılması, daha maç- lar başlamadan Kerim Bükey aley- hîâe puanlar kaydedilmesine vesile o| Seçtiği takım iyi bir netice al- saydı Kerim Bükey'in hataları üze- rınde belki bu kadar durulmayacak- . Galibiyetin sevinci bütün dediko- arı ve kızgın süpürecekti. Fakat ağır bir mağlubiyete uğrama- mız bü kitlerin tek seciciye yağdırılmasına sebep oldu. Güreş Antrenör rekabeti Geride — bıraktığımız hafta içersin- d renör Nuri Boytorun'un Italya dan yurda dönmesi spor siya- ısrarla milli takımımızı hazırlama va zifesinin Nuri Hocaya verilmesinin AKİS, 5 MAYIS 1956 Kordiplomatiğin ismi ve cismi Hangi memleketi temsil ediyorlar? zaruri olduğunu söylüyorlardı. Hattâ federasyon da - kadro halinde - bu fikre iştirak ediyordu. Güreş Fe- derasyonu Başkam Vehbi Emre Nu- ri Hocayla bir konuşma yaptı. Bu konuşmada Nuri Hocadan Dünya Gü- reş Festivaline ve Melburn olimpiyat- larına takımı hazırlamak için yardım istendi. Teklifin şekli Nuri Hocanın hoşuna gitmemişti. Çünkü, insiyatif Celal Atik'in elinde bulunacak Nuri Boytorun ise ona yardımcı olacaktı. 1948 Olimpiyatlarına takımı hazırla- yan hocaya, yetıştırdığı bir güreşçi- ye müşavirlik etmek ağır gelmişti. Vakıa Nuri Hoca teklifi red ederken bu sebepleri ileriye sürmemişti. O Celal Atik iddialı antrenör diyordu ki: "Milli takımı Celal A- tik, bugüne kadar içten gelen arzuyla ve feragatle hazırlamıştır. Bu çalışma her iki stilde Macarlarla yapılan müsabakalarda meyvalarını vermiştir. Ondan bu vazifenin alına- rak bana verilmesi hem çalışmayı aksatır, hem de Celal gibi antrenör olmak istidadım gösteren bir kıyme- tin şevk ve gayretini kırar." Nuri Hocanın söyledikleri hakikaten ma- kul ve doğruydu. Celal bu vadideki iddiasını ispat edebilmek için fera- gatle çalışıyordu, ondan bu vazifeyi almak hata olurı N Ho- caııın ona yardım etmemesi için Oor- tada hiç bir sebep mevcut değildi. Nitekim Nuri Hoca konuşmanın so- nunda Vehbi Emre ururu- nu incitmeden halledılırse çalışaca- ğım belirtmişti: "Ben vazife alırım, diyordu. Bu benim için bir şereftır Fakat verilecek vazifenin bazı ölçü- leri ihlal etmemesi ve benim duru- muma uygun bir şekilde olması lâ- " Bu söz üzerine Federasyon Başkam ısrar edemedi. Çünkü Nuri Hoca 1948 olimpiyatlarına hazırladı- ğı takımla dünyaya şöhret salmıştı. şarılar kazanılmıştı şahsın kabılıyet ve çalışmaları saye sinde olmuştu. Takım halinde çalış- ma ve takım halinde başarıya ulaş- ma ancak Boytorun zamanında te- min edilebilmişti. Şimdiki halde Nu- ri Hocanın 875 lira ücretle antrenör olarak angaje edildiği soylenmekte dılıp edilmediği bilinmemektedir. Fakat her ne olursa olsun güreş gibi dünyaca tanınmış bir spor kolu- uzun daha ehliyetli kimseler, tara- fından hazırlanması ve 1948 ndr: olimpiyatlarında — aldığımız neticeyi almamız icap etmektedir. dan takımımızın hazırlanmasında a- lakalıların bu milli vazifeden herhan- gi bir sebeble kaçınmaları hiç de dogrıı değildir. 33