23 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

23 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

kulübün faahyetı ve çalınması ile mümkün olmaz. Diğer kulüpler ne kadar kuvvetlenir ve mah mülahaza- sporu o nisbetle Kuksehr Küçük ta- kımların şimdiki ha fa tutması profesyonellikten sonra Fara vaziyetlerinin düzelmesi ve el- rindeki futbolcuları kaptırmıyacak duruma gelmiş olmalarındandır. Piyasa açılıyor Bu sene transfer piyasası Ankara da açılacaktır. Çünkü Istanbulda ve İzmirde ihtiyacı karşılıyacak ele- manlar hemen hemen yok gibidir. İdareciler şimdi şöhretten ziyade genç kabiliyet yakalamak peşindedir- ler. Bu arada İstanbulda Galatasa- raylı Kadri ve İsfendiyar ile Kasım- paşalı Seracettine, diğer kulüpler ta- rafından yüksek ücretler teklif edili- yor Ama her üç futbolcu da şimdi- kadar başka bir kulüple anlaşmış degıllerdır Galatasaraylıların takım- larında kalacakları, Seracettinin ise Beşiktaşa geçeceği söyleniyor. Kul pler Fenerbahçe geldi eşilköy hava meydanı gecenin ya- nsı olmasına rağmen tıklım tık- lım (dolu idi. Sarı-Lâcivertli renklere veren kalabalık bir m: kutlesı ellerinde bayraklar halkın alkışları arasında indiler. va alanında etrafını saran gazetecile- î*ed_kalîle başkam Akça şunları söy- edi: “Rusyadan iyi neticeler alarak yurda döndük. Takımımız İstanbul- daki maçlarla mukayese edılmıyecek şekilde bir oyun tutturdu. Türk fut- bolünü temsıl ettiğimize kanı bulu- nuyoruz Butun futbolcular ve idareciler yurda dönmenin heyecanı içinde idi- ler Halk bu arada Fenerbahçeyi ga- libiyete götüren golü atan emektar Fikreti omuzlarına alarak otobüse kadar taşıdı. Fenerbahçelilerin Rus- yada, aldıkları iyi netice spor çevre- lerinde geniş akisler bulmuş ve bü- yü ir memnunluk yaratmıştır. Lefterin durumu Yolculuk arıfesıııde takım kaptanı Küçükandonyadis uçak se- yahatinin kendisini hasta ettiğini i- leri sürerek Rusya seyahatine katıla— mıyacağını bildirmişt e- ni trenle gönderin. %kı üç saat uçtuk- tan sonra bir kabus geçırıyor ve âde- ta komaya giriyorum. Bu, benimle beraber muhtelif seyahatlere katı- lanlar tarafından bilinen bir hakikat- tir. Onlardan da sorabilirsiniz" diyor- u. "Şimdiye kadar milli maçlara bep uçakla gitmedin mi" sualini Lefter AKİS, 23 HAZİRAN 1956 I', "O milli bir dava olduğu için gittim. Tıcarı değıl i" dıye cevaplandırıyor- du. söz üzerine de akan sular du- ruyordu. İdareciler gider ayak Yeşil- köyde yaptıkları bir toplantıda Lef- ter'e bir a; usabaka boykotu Ve para cezası vermişlerdi. Lefter bun: cevap olarak "Ben hakhyım, bana bu' sene, bir ay, hattâ bir gün dahi ceza versinler bir daha futbol oynamam" demıştı İşte şımdı her iki tarafın da kozlarını paylaşacağı zaman gelmiş bulunuyordu. Türkiyede kalan idare- ciler bu ceza hakkında fikirlerine müracaat edenlere: "Diğer arkadaş- lar gelince meseleyi yeniden tetkik e- deceğiz" cevabını verdiler. Konuşma- lar kat'iyet ifade etnuyordu Şu sa- tırların yazıldığı âna kadar, idare heyeti Lefter hakkında musbet veya menfi bir karar vermiş değildi Yal- SPOR ve evvelce de böyle bir karar almdı- ğını, ayrıca Galatasarayın tinden henüz vazgeçilmedigini soyle- miştir Bu vaziyet karşısında komite bir karar verememiş ve toplantı, tehir e- dılm iş bulunm; . Kati karar ö- ümüzdeki günlerde verilecektir. Diğer taraftan, yapılan toplantıda Kasımpaşalı murahhas, Galatasaray maçına ait itirazını yenilemiş, üstelik akem raporuna da itiraz etmiştir. Galatasaraylı, murahhas bu hususta geçen ar alındığını v latasarayın hukmen galıp geldıgını bildirmesi üzerine urum da si toplanıtda aydınlanacaktır Kırk kitabi Kongrenın agırlık noktasını teşkil eden Kadıköy ellerinde Fenerbahçeliler Rusyadan döndüler Gümrük muayenesi uzun sürmedi nız Fenerbahçede sözü geçen bazı şa- hısların Lefteri müdafaa edecekleri ve Galatasaray maçı arifesinde her- hangi bir kırgınlığa ve ihtilâfa mey- dan verdirmemeye çalışacakları kuv- vetle tahmin ediliyordu. Galatasaray — Fenerbahçe maçı F enerbahçe - Galatasaray lig maçı- nın tarihi henüz tesbit edileme- miştir. Profesyonel tertıp komitesi mütad toplantısını yapmış, fakat bır karara varamamıştır ortası oynanması mukarrer olan ma- çı, Fenerbahçe murahhasları takım- larının Rusyadan yorgun döndükleri- ni ileri sürmüş ve Galatasarayın İs- veç seyahatinin ıptal edildiğine göre bu maçın bu oynanmamasını talep etmiştir. Buna karşılık Galata- saray murahhası Nejat Erimtan, ma- çın bu hafta oynanması icap ettiğini tutan kırk Fenerbahçeli âza vardır. unlar haftanın muayyen günlerinde kendi aralarında toplanıp kulübü da- ha iyi bir duruma getirmek için gay- ret sarf etmektedirler. Kendilerine “kitabi" denilmesinin sebebi kulübe faydalı olmak için kitaba el basmış olmalarıydı. Gerçekten hepsi idealist ve temiz insanlardı. Mazilerinde en ufak bir pot, ıçlerınde ıhtıras ateşi yoktu. İnandıkları ce Fener- bahçeye hızmet etmektı İşte u "ki- ar geride bıraktığımız haf- a ıçersmde bir toplantı yapmışlar ve idare heyetinde vazife verdikleri ar- kadaşlarından Rusya seyahati hak- kında hesap istemeğe karar vermiş- lerdi. Bu grubu üzen nokta, meselâ Müjdat gibi kulübe yıllarca emek vermiş kimselerin kafile dışında bı- rakılmış olmasıydı.