11 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

11 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SPOR İstanbul birinciliklerinde kız kürekçiler "Kayıkçının küreği, İstanbul yuzuculerı mevsim — başın- danberi seri halinde yeni rekorlar yapıyorlardı. Geçen yılın Yılmaz Ö- züak, Engin Ünal gibi yıldızlarına bu sene Ayşegül Çilli ile Sevgi — Duru katıldılar. Modada yapılan "Akdeniz Kupası" yüzme yarışlarında Sevgi Duru 800 metre serbestte, Ayşegül Çilli de 100 ve 200 klâsik kurbagalamada rekorlar yaptılar Sevgi — Duru'nun yeni rekoru 14.48.2, Ayşegul Çılh— ninkiler ise 143 ve 3.39.2 idi. me- safelerın dunya rekorları ise: 10 42.4, 16.9, 2.48.5 ile üç Macar yüzücü- sune ait bulunuyordu. Bizde kadınlararası müsabakalar- daki derecelerin terâkkisi henüz pek yenı olduğundan neticeler "fevkala— de" sayılabilir. Bilhassa Sevgi Duru'- nun rekoru dikkate değer bir mahi- yet arzetmektedir; Ayşegül Çilli'nin mevsim, — başın- danberı beş rekor yenilemiş olması yet muntazam çalışan bu genç ka- bılıyetın ileride Avrupa çapında, de- receler yapabileceği ümidini uyandır- maktadır. Büyüklerden Eşfak Baytın ın tam antrenmanlı olduğu ve yeni rekorlar kırabileceği tahmin ediliyordu. Fa- kat — Eşfak 100 metre — sırtüstünü 1.16.2 gibi güzel bir derece ile yüz- dükten sonra 200 sırtüstünde 2.52.9 yapıp bütün ümitleri kırdı. Değerli yüzücünün bir türlü 2.52 nin altına inememesinin sebebini Moda havu- zunda arayanlar da vardır Geçen senelerin bir numaralı yü- zücüsü Yılmaz Özüak durulmuş bir haldedir. İsmi Engin Ünal'ın ardın- dan gelmeğe başladıktan bu — yana Yılmaz pek parlak neticeler alamı- yor. 1.500. metrede — yaptığı 22.54 34 tip tıp atar yüreği..” lük derecesi de bunu göstermekte- diz. Marmara kupasında 100 metre klâsik kurbagalamadakı rekorunu 1. 18:9 dan 1.16.5“ e indirmiş olan Engin Unal' bu defa' bütün gayretine rağ- men ancak 1.17 yapabildi. 100 metre klâsik kurbağalama dünya — rekoru 1954 yılında Polonyalı yüzücü Pet- ruseyiez'e ait olup 1.09.8 dir. Gele- cek hafta İstanbulda yapılacak Tür- kiye birinciliklerinin büyük bir mü- cadeleye yol açacağı Üümit edilmek- tedir. Adanalı sporcuların pek ciddi çalıştıkları söyleniyorsa da derece- lerinden haber yoktur. Bununla be- raber kelebek ve — kurbağalamada Engin Unal'ın rakiplerini gene geri- de bırakacağına muhakkak nazarıy- la bakılabilir. Onun hemen peşisıra İstanbulun en büyük kozları olarak Yılmaz Özüak ile Eşfak Baytın gel- mektedir. Bu yarışlarda Avrupa ve Dünya çapında dereceler elde edilme- se bile birkaç Türkiye — rekorunun yenilenmesi, yüzme sporumuzun ge- lişmekte olduğunu göstermesi bakı- mından memnuniyet — uyandıracak- tır. Kürek yarışları G ecen hafta Beykoz koyunda ya- pılan İstanbul kürek şampıyona- sının gördüğü alâkanın en büyük se- bebi, şüphe yok ki Galatasaray ve Fenerbahçe arasındaki rekabetti. Bu tarihi rekabetin futbol — sahasından mevsim münasebetiyle suya düşme- sinden en büyük feydayı su sporu- muz gördü. Her senekinin kat kat üstünde seyirci toplayan müsabak, larda, Galatasaray kürekçileri büyük bir üstünlük göstererek şampiyonlu- ğu kazandılar. Alletizm Dünya rekorları Berlin'de yapılan Dünya Ordular- arası atletizm şampiyonasında kı- rılan dünya rekorları, nazarları bir anda oraya çekmeye kâfi geldi. İlk günde yapılan seçmelerde 1936 sene- sinde gene Berlin'de zenci atlet O- wens'e ait rekoru Amerikalı Williams 10,1/10 la kırdı. Hayret etmemek im- kânsızdı. Yirmi seneden beri rekor kırmak şöyle dursun, Owens'in 10, 2/10 luk derecesine yaklaşan bile ol- mamıştı. Bu derece insan kudretinin üstünde, sayılıyor, uzun müddet bunu hiç kimse kıramaz deniliyordu. Rekordan bir gün sonra grene A- merikali atlet Murohison Williams'm 10,1/10 luk rekoru egale etmesi büs- bütün hayret uyandırdı. Williams'ın seçmelerde ayni — dereceyi tekrarla- ması atletizm sahasında bir ihtilâl olarak vasıflandırıldı. Melburn olim- piyatları arifesinde 100, 200 gibi sür- at koşularını Rusların Amerikanlar- dan kapacaklarını iddia edenler bir anda donup kaldılar. Fakat işin gari- bi her iki atlet te Amerikan milli ta- kım kadrosunda yer almıyordu. Çün- kü evvelce yapılan seçmelerde elimi- ne olmuşlardı. Bu neticeler Melburn olimpiyatlarının çok çetin geçeceğini gösteriyordu. Demirperde gerisinde şu günlerde muhtelif memleketlerden gelen 10000 atlet Moskova'da yarışmaktadırlar. Bunun neticesinde teşkil edilecek Rus milli takımında 500 atlet — bulu caktır. Kapalı bir kutu olduğu 1ç1n Rusların hakiki kıymetleri yor. Bu gün için bilinen tek şey at- letizm mücadelesinin Rusya ve A- merika arasında olacağıdır. AKİS, 11 AĞUSTOS 1956