3 Kasım 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

3 Kasım 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Fenerbahçe — Istanbulspor maçı Önce ziyafet, nu fazla mağrur bulmuşlardı Fakat ölüm haberi, herşeye rağmen büyü bir teessür uyandırmış Binbaşı Pus- kas'ı vatan hizmetinde, milliyetçiler safında görenler onu devleştırmışler— di. Gayri ihtiyari hafızalarda senesinde. İsviçrede oynanan Dünya Kupası maçları canlandı. Macarlar Zürihte Herberger'in Friz Valterli, Morloklu, Rahn'lı takımına 3-2 mağ- lüp olmuşlardı. Zürih stadını doldu- ran 20 binden fayla Alman son daki- kaya kadar ceplerinde sakladıkları Alman bayraklarını galibiyet golün- den sonra çıkarmışlar bir ağızdan gözleri yaşlı milli marslarını söylü- yorlardı. Alman milli takımı sevınç içersindeydi. Macarların ise bu hazin tablo karşısında başları öne eğilmiş- ti. Sonra sonra ne oldu? Alman milli takımını Berlindeki Olımpıyat stadın- da büyük bir merasimle karşıladılar. Cumhurbaşkanı hepsinin ellerini sık- tı ve şöyle de "Hakkınızda söyle- nen,ve yazılardan duyduğum memnu- nıyet büyüktür. Butun bunlara ben de 1şt1rak ediyoru nız bir tanesi O da, sızlerın mıllı kahraman olduklarınız Hatırınızdan çıkartma- yınız ki topa iyi tekme atan her adam milli ahraman olmaz. Siz iyi bir sporcusunur. Fakat milli kahraman değilsiniz!" Aradan iki seneden fazla bir zaman geçti; Topa çok iyi tekme atmasını bilen Puskaş ayni zamanda da Alman — Reisicumhurunun,«dediği gibi milli kahraman olmasını da bil- mişti. İşte bu. onu devleştirmeye kâ- fi bir sebepti. Daha sonra verilen ha- berler Puskaş'ın olmedıgını bildiri- yordu. Su satırların yazıldı ana kadar şöhretli futbolcunun akibeti henüz telli değildi. Gene haberlerde 1952 Olimpiyatlarının çekiç atma şampiyonu Çzermak ile Dekatlon şampiyonu Benedeik'in ihtilâlin kur- banları olduğu bildiriliyordu. Spor çevrelerinde bu iki atletin de kaybı AKİS, 3 KASIM 1956 sonra eğlence büyük bir teessür uyandırmıştı. Son haberlerde şöhretli atletlere ve futbolculara sahıp Macarların 24 Ka- sımda m'da yapılacak olim piyatlara ıştırak edeceklerı bıldırıl mektedir. Eğer Macarlar Olimpiyat- lara katılmayacak olurlarsa 1956- o- limpiyatları ehemmiyetinden pek çok şey kayıp edecektir. Olimpiyatlar Melburn yolcuları Geçen hafta İstanbulda, Terbiyesi Umum Müdür Beden ü Niza- mettin Kırşan'ın bakanlıgıda topla- SPOR nan Olimpiyat Komitesi nihayet bek- lenen kararını verdi: Güreş'ten baş- ka hiç bir branşta Olimpiyatlara ka- tılmayacaktık. Karar spor çevrelerin- de umumiyetle müspet bir hava ya» ratmıştı. Vakıa bundan üzülenler da- ha doğrusu hayıflananlar yok değildi. Bu üzüntüyü, Atletizm Federasyonu Başkanı Naili Moran yaptığı bir ba- sın toplantısında, açıkça ortaya attı. Federasyon Başkanına göre hiç ol- mazsa sembolik olarak Melburn'a 3 atlet gonderılmelıydı Olimpiyat Ko- mitesinin böyle bir karar vermeye, za- ten selâhiyeti yoktu. İstişare hey'eti 3 atletin gönderilmesini onaylamıştı. Naili Moran talimatnamenin hüküm- lerine uyara mudafaasını ve şöyle diyordu: "Olimpi si ancak kendisine verılen listedeki sporcuların amatör olup olmadığını tahkik etmek yetkısıne sahıptır Bu- nun harıcınde de vazifeleri vardır. ardır o b e zuun dışında kalır. Nasıl atletızm talimatnamesi yüksek atlayan bir adamı çıtanın al- tından getirmiyorsa, gene teşkilâtta vazifeli olan şahısları da, mevcut ta- limatname istedikleri şekılde karar vermekten alakoymaktadır"”. Nıza— mettin Kırşan bu sözlere cevaben "Hafiflik, hem de korkunç bır hafıf— lik" tabırını kullandı. Bu sefer Na- ilî Moranın sesi Ankaradan yükseldi: "Biz de prensip adamıyız. Şahsi men- faatlerimiz bir memleket dâvasında hiç bir zaman ön plânda yer almaz. Ben başında bulundugum teşkilâtın halikim müdafaa ediyoru Bizi bu şekilde itham etmek ve şahsı emeller peşinde koştuğumuz zehabını efkârı umumiyede Uuyandırmak, — herhalde doğru bir yol değildir. Ben bu işin mü yapmaktayım ve yapaca- dafaasını ğım da!." Mıllı takım namzetleri hazırlanıyor Ama maçın yapılıp - yapılmıyacağı belli değil 38