14 Eylül 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

14 Eylül 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Zabıta Kudret Şen - Sedat Gürsel Hesap saati çalınca... meyvaları Geçen haftanın başında Pazarte- si akşamı İstanbul Emniyet Mü- dürlüğünden çıkan beş jip, şehrin muhtelif semtlerine dağıldılar. Bu yerden dördü kısa bir müddet son- ra aranılan kimselerle döndüler. Be- şinci jip çok geç ve boş geldi. Fakat bunun için de pek "eli boş döndü" denemezdi. Zira beşinci polis jipi, a- ranılan kimseyi Emniyet Müdürlü- ğüne getirememişti ama, aranan kimsenin İstanbulda olmadıgı hu- susi işlerim görmek için Van'a git- ği öğrenilmişti. Emniyet Müdürlü- ğüne getirilenler, İstanbul Belediye- nin 1 numaralı İstimlâk Takdir komısyonu Başkanı ve Belediye Şe- ası Ali Kemal Şahin, Sular lda- Murakıbı Yüksek — Mühendis ret Şen, inşaat müteahhidi Sedat sel ve iş adamı Osman Geçimdi, slerin kendisini değil de, hakkın- malümat getirdikleri adam da E- en eski D.P. İlçe Başkanı ve Şehir meclisi âzası Mahmut Yenerdi. Bun- İstanbulun İmar dalayısıyla ya- pım istimlâklarda suiistimal yap- ları iddiasıyla gecenin geç saatla- da apar-topar Emniyet Müdürlü- ğüne getirilmişlerdi. Emniyet Müdürlüğüne getirilenle- herbiri ayrı ayrı odalara alınmış derhal sorguya çekilmişti. bütün sanıklar gibi bunlar da uzun şoturmaya karşılık suçlarını iti- raf etmemişlerdi. İtirafların gecik- mesi üzerine sabırsızlanan Emniyet mensupları, sanıkları ayrı ayrı meş- "Motor dairesi"ne indirmişler ve elerini orada aya devam et- erdi. Ayrıca ifadelerin tele alın- ması da ihmal edilmemişti. Sanık— lar, Emniyet Müdürlüğünün | v nci şubelerinin muşterek faalıyetlerıne Ve “Motor dairesi"nih şakalarına pek fazla tahammül edememişler, her bi- Ti ayrı ayrı suçlarını ıtıraf etmişlerdi. Hatta içlerinden Sular İdaresi Mura- kıbı Yüksek Muhendıs K_udret Şen "Parasızım, açım, Sular İdaresinde muayyen maaşlı bir memurum, aldı- ğım para yetişmiyordu" diye acı acı dert yanmış ve ağlamıştı. Fakat he- men hepsi bütün kabahatin Mahmut Yenerde olduğunu söylüyorlardı. İ- tirafı müteakip Emniyet Müdürlüğü- nün nezarethanesine kapatılan sanık- lar geceyi orada geçirmişler, intihar etmelerine mani olmak için başları na birer nöbetçi dikilmiş ve üzerle- rinden kravatları, kravat iğneleri ve bel kemerleri alınmıştı Sanıkların evlerinde yapılan araştırmalarda On- binlerce liralık bono bulunmuş ve bankalarda bulunan binlerce liraları- na haciz konulmuştu. Gazeteler, imar suiistimalinin 18 milyon İlirayı buldu- ğunu, yalnız Beyoğlundaki Osmanlı Bankası' şubesinde, 25 numaralı ka- sada 500 bin lirayı aşan para ve bono- ların bulunduğundan bahsediyorlardı. Suiistimal nasıl meydana çıktı? Hadısenın nasıl meydana çıkarıldı- ğı hakkındaki söylentiler muhte- lifti. Bunlardan birincisi, Vatan Cad- desi üzerinde istimlâka tâbi tutulan gayrimenkullerden birinin sahibine 1 numaralı İstimlâk Takdir ve Kıymet Komisyonu âzalarının kendisinden 25 bin lira istediklerim ve bu parayı verdiği takdirde gayrimenkulün kıy- metinin çok arttırılacağı söylenmiş- tir. Sunun üzerine gayrımenkul sahı— bi durumu savcılığa, vilâyete vi lise bildirmiş ve hâdise boylelıkle meydana çıkmıştı Dıger bir soylentıye göre, D.P. ile- Yüksek Mühendis Kudret Şen Kimden — saklanıyor? ri gelenlerinden ve Belediye Meclisi azalarından Ferzan Arasın durumu Başbakana aksettirmesi üzerine me- seleye el konulmuştu. Bunun uzerine Başbakan alakalılara suçluların 'sü- ratle" bulunup “şiddetle" cezalandı- rılmaları hakkında emir — vermişti. Bütün bunlardan evvel bazı kimseler istimlâk işlerinde yolsuzluklar oldu- ğunu birer dilekçe ile Vilâyete bildir- mişler, Vilâyet, bunları savcılığa ha- vale etmiş, fakat her nedense savcı- lık, o zamanlar bu dilekçeler için ademi takip kararı vermişti. Bu hâ- Mahmut Yener'in Eyüp'te Bülbül Deresindeki evlerinin görünüşü Kalkmıyoruz!. AKİS, 14 EYLÜL 1957