14 Eylül 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

14 Eylül 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Zevkle döşenmiş bir oturma, odası Marifet eşyayı yerine oturtabilmekte.. Ev Değişiklik ihtiyacı az sona ve tatil dönüşü ev kadın- larını bir düşüncedir alır. Günler- den, bazan aylardan beri kapalı ka- lan evin temizlenmesi, eşyaların yer- leştirilmesi hakikaten meseledir. Fa- kat ey kadınlarını asıl yoran, işe ko— yuluncaya kadar geçen zamandır. Zi- ra bir def a çalışmaya başladıktan son— Artık tatil bitmiştir.. Evet ev temizle- nir, yerleşir fakat bazan onun yeni- lenmeğe de ihtiyacı vardır. Odaları degıştırmek büyüyen çoçukların ye- ni ihtiyaçlarına cevap verecek şekil- ler düşünmek icap edebilir. Perdeler veya koltukların yüzü eskimiştir. A- yakkâbıların "antre'"de sürünmemesi için bir ayakkabı dolabı artık şart olmuştur Ortadakı döküntüleri kal- dırmak için ayaklı bir dıkış sepeti, bir mecmualık, çocuklar için oyun- cak — dolapları lazımdır İşte bü- tün bunlar ev uzun uzun düşündürür. Çünkü bu masraflar da- ima bütçe imkânları dahilinde kal- malıdır ama bütün bunlar aslında zevkli meşgalelerdir Çunku bütün bunlar “"sevgili evimiz"e bir yenilik, bir güzellik getirecek, ona kendimiz- den, şahsiyetimizden, aşkımızdan, hu- susiyetlerimizden birşeyler katmak imkânım bize verecektir. Her sene bu ufak tefek degışıklıklere baş vu- rurken, u sı ünün ihtiyacını karşılamak için değil, yavaş yavaş e- ve yepyeni bir hava vermek gayesi ile hareket etmeliyiz. Meselâ bu sene perdeleri, gelecek sene koltuk yüzle- rini değiştireceksek bu sene alacağı- mız perdelerin rengim gelecek seneki koltuk yüzlerine de uydurmak zorun- da olduğumuzu reket etmemiz şarttır. Bunun evin bır temel rengı olmalı ve alınan bütün eşyalar dalma bu esas ren- gin etrafında dönmelidir. Bir evi en güzel gösteren şey perdelerin zen- gin oluyudur. Pahalı ve ağır bir ku- maştan yapılmış cılız perdelere sa- hip olmaktansa ucuz ketenlerden, ucuz kretonlardan yapılmış çok bol mdır. Ba perdelerı tercih etmek 1lâzı ay- aima, kumaşlarla kaplı veya cilâlı — tahtalardan — yapılmış zarif, hafif kornişlerler gizlenmelidir. Bu- günkü dekorasyonda eşya çok az- dır, hiçbir lüzumsuz teferruat gözü yormamaktad Buna mukabil du- varlarda daıma bir kaç tablo, bir kaç tabak vardır. Yeni cereyanlara göre, birbirine çok yakın mesafelere asılan bu tablo veya tabaklar, "grup" lar halinde, odalarda koşelerı doldurmak- ta, bazan bir büfenin üstünü, bazan bir kanapenin iki yanını, bazan kar- yolanın başını, bazan — koridorları, atreyi süslemektedir. Az eşya-prensi- bi, birçok vazife gören eşya modası- nı ortaya atmıştır. Salondaki kanepe icabında misafir yatağı olabilmekte- dir, yastıklarla beslenen sehpalar ih- tiyaç halinde, oturulacak yer adedim fazlalaştırmaktadır. Bir ev kadını, evindeki ihtiyaçlara göre değişiklik ler yaparken, bunu parça parça de- ğil daima evinin umumi dekorasyo— nuna uygun olarak rak yapmalıdır. Bir ev kadını bu sa- hada, cesur ve müteşebbis te olmalı- dır. Eskıden kalmış, hantal koltukla- rını seneler senesi peşinde sürükliye- ceği yerde bunları, ucuza da olsa, sa- eşya atılır atılmaz ev güzelleşebilir. Buna mukabil eskiden kalma tek bir kıymetli, parçayı, işlemeleri, gümüş veya bakır işlerini, bir eski zaman Herşeyi yerli yerine yerleştirilmiş bir odada istirahat Bütün güçlük işe başlayıncaya kadar.. AKİS, 14 EYLÜL 1957