26 Ekim 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

26 Ekim 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Mototrenin bir enkaz yığını haline gelen iskeleti Kaç carta mal oldu? Saatin akreple yelkovanı 22.18'i gösterdiği sırada müthiş hadise vu- ku buldu.Önce kulakları sağır edici bir patlama duyuldu. Demir ve tah- taların, diğer demir ve tahtaların i- çine geçmesinden doğan gürültüler.. onra gecenin, sessizliğini doldu- ran feryat ve iniltiler yükselmeğe başladı. Ortalık bir ana baba gününden farksızdı. Her iki trenin de parçala- rı yolun dört bir tarafına yayılmış, parçalanmış bavullardan, valizlerden yerlere dökülen — eşyalar — arasında küçük kan gölleri meydana gelmişti. Paramparça olmuş trenlerden tesa- düfen ufak tefek yara ve berelerle kurtulanlar büyük bir şaşkınlık için- de enkaz yığınlarının altından çık- mağa çalışıyorlar, çıktıktan sonra da hemen feryat ve figana başlıyor- lardı. Herkes sağa ve sola koşusu- yor, yakınlarının ne olduğunu anla- mağa çalışıyor, demir ve tahta yığın- ları altındaki insan artıklarının et- rafında — kümeleniyor ve — bunların kim olduğunu tanımaga çalışıyorlar- dı. Manzara son derece dehşet veri- ciydi. Motorlu trenin bütün aksamı bir mukavva gıbı yırtılmış, çarpışma sırasında Simplo yük vagonu ile hemen ona baglı uçuncu mevkı va- goön içice geçmişti. Ecel palasını daha çok motorlu tren tarafından sallanmıştı. Edirne- den İstanbula gelen yolculardan ço- ğu hemen çarpışma sırasında ölmüş- ler, büyük bir kısmı da ağır şekilde yaralanmışlardı Bunlar arasında he- men yardıma koşulamaması yüzün- den kan kaybederek ölenler de oldu. Simplonda can kaybı sadece Ü- AKİS, 26 EKİM 1957 çüncü mevki vagonda ğer vagonlardakiler kazayı ufak te- fek yaralarla, ama üyük bir deh- şet hissi ile atlatmışlardı Çarpışmanın gürültüsünü duyan civardaki 213 üncü Alayın bütün ef- radı ile hâdise mahalline koşması, uğranılan can kaybını mühim mik- tarda azaltmıştı. —Askerlerin canla- rını dişlerine takarak enkaz arasına sıkışıp kalanları çıkarmaları ve ya- ralıları taşımaları, onlara gereken ilk yardımları yapmaları kazanın bilançosunu şimdiye kadar duyulma- mış bir, rakkama ulaşmaktan kur- tardı. Askeri birliklerin yardıma yetiş- mesi kaza mahallinde duyulan panik hissini ızale etmişti, ama gene de ortalık bir ana baba günü içindeydi. Kazadan hafif yaralarla kurtulabi- lenler trendeki yakınlarım ve arka- daşlarını arıyorlardı ve bu — yüzden çok hazın ıstırap sahneleri meydana çıkıyor. Kazanın ertesi, günü feci kazada 90 kişinin öldüğü anlaşıldı Bir o ka- dar da ağır yaralı vardı. Saatler i- lerledikçe can kaybı miktarı artı yordu. Zira hastahanelere kaldırılan olmuştu. Di- yaralılardan — bazılarım kurtarmak maalesef mümkün olmuyorı es'ul u haftanın başında yapılan bilir- kişi incelemeleri ve adli tahkikat kazanın yegâne mesullerinin Ispar- takule ve Yarımburgaz istasyonları- nın memurları Baki İnözü ve Cahit Fırat olduğunu ortaya koydu. İki ihmalci demiryolu memuru, köy mahkemesince — tevkif edıldıler Yakında İhmallerinin hesabını ver- mek ve bu sabit olduğu takdirde ce- YURTTA OLUP BİTENLER zasını çekmek uzere adalet karşısı- na çıkarılacaklar. A ezaların en büyüğü şüphesiz, 90 kışının hayata gözlerini kapamasına sebep olmanın uyandırdığı vicdan azabı olacaktır.