1 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

1 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

"Gerek il ve gerek ilçe teşki- lâtımızın bu durumu mümkün mer- tebe hemşehrilerimize - duyurması- nı, Ankaraya iş için gelecek hem- şehrilerimizi bu adrese yollamaları- nı bilhassa rica ederiz. (Akis Dergisi mesul müdür- lüğüne:) 11 Ocak 1958 tarihli derginisin, “Basın" umumi başlığı altında, ""Da- nanın Kuyruğu", ismiyle — neşrettiği- niz, sözde son ılan kararnamesınden doğan vasiyeti büyük bir emni- yetle tasvir eder — görünen yazıda, benden de hakikatle münasebeti ol- mayan bir şekilde bahsolunmuştur. Kararnamenin neşrini müteakip ve kararname icaplarım yerine ge- tirmek amacı ile, 31 Aralık 1957 ta- rihinde, Resmi İlânlar Limited Or- taklıgın_ın Ebussuut caddesinde kâin, Basım İstihlâk Kooperatifi hanındaki merkezinde bir toplantı yapıldığı ve bu toplantıda benim ((önümdeki dos- yadan çıkardığım bir kâğıdı babaya- ni bir sesle okumağa başladığımı)) şeklinde, teatral bir sahne tasvir o- lunmuştur. Bu ifade hakikate aykı- rıdır zira: —) O tarihlerde, herhangi bir ciddi toplantıya 1ştırak edemeyecek kadar gozlerımden rahats 2 —) Ciddi bir is Ve Vazıfe top- lantısına iştirak edem r rahatsız bulunan bir kımseyı, bir ta- kım faaliyetlere katıp kendisine uzun uzun rapor ve kararlar okutan ha- yalinizin yaratıcı kudretine bakıla- cak otursa, ayni toplantıya dair ve onunla ilgili meseleler — hakkındaki hikâyelerinizin, tamamen — uydurma olduğu anlaşılır 3 —) Yapıldığını haber verdiği- niz ve tafsilâtına giriştiğiniz toplan- tıda bulunmadığıma göre, bana ifa ettirmeğe çalışmış oldugunuz bu rolü, babayanice bir tavırla, oynamış ol- mama da imkân yoktur Bin netice kararname ve onunla ilgili metinle- rin okunmasıyle açıklandığım belirt- tiğiniz ilân kontenjanlarından dolayı, "Son Posta" adına, benim, memnun olm klığım veya olmamaklığım da bahis mevzuu olamaz. 4 —) Bu arada tasvir etmese ça- lıştığınız ((1lan faciası)) münasebe- tiyle düştüğünüz bir tezadı da hatırlatmayı faydalı bulurum. Ticari ilânların her türlü tesir- den azade olarak gazetelere intikal ettiğini belirtmek için gayret sarf ederken, şimdiye kadar Hofer ilâncı- lık şirketinin hususi şefkat ve hima- yesine mazhar olduğunu kaydettiği- niz ((Journal d'Orient)) gazetesinin yeni vaziyet karşısında fiatını derha 25 kuruşa çıkarmak lüzumunu duy- duğunu yazmakla da — müdafaasını yaptığınız Hofer — müessesesinin le- hinde değil, aleyhinde bulunmuş olu- yorsunuz. nkü onun, dilediği ga- zetelere ilân temin etme bakımından, bir takım hususi imkânlara sahip AKİS, 1 ŞUBAT 1958 bulundugunu bu suretle kabul ve ifa- de edıyors 5 —) Iddıalı böyle bir yazıda dahi hakikatlere bu derece aykırı davra- nan derginize, hiç olmazsa okuyucu- larına hörmeten, uydurmacılıkdan artık geri durmasını mesleğin hay- siyet ve şerefi adına tavsiye etmek- ten de bu münasebetle kendimi ala- mıyorum İzmir mebusu ve Son Posta ga- zetesinin sahibi. Selim Ragıp EMEÇ Son Posta Bu büro işinin İl tarafından ilçe, bucak ve ocak teşkilâtımıza tamim edilerek duyurulmasını diler bılvesı— le selâm ve saygılarımızı sunarız.' tamim altında Maraş millet- vekilleri adına Emin Soysalın imza- sı bulunuyordu. Emin Soysal Dert babası Büroya müracaat edenlerin sayısı büyük bir yekün tutuyordu. Koridor her Allanın günü çeşitli — işsahibi veya işsiz vatandaşlarla dolup taşı- yordu. Her birinin ayrı bir derdi ve yatakip ettirmek istediği ayrı bir işi vardı. Müracaatlar büro şefi tara- fından itinayla sıraya konuluyor ve büyük bir deftere o günün tarihi atı- lıyor, iş sahibinin adı ve raş adresi, takip eden nin adı, işin mahiyeti, yapılmadıgı verilen kaydediliyordu. Müracaat tandaşlar sadece C. H. P. ne mensup olan şahıslar değildi. Bunların ara- sında diğer partilere kayıtlı vatan- daşlar da vardı Meselâ Maraşta O .P., D e C.M.P.ye mensup olan 6 muteşebbıs şahıs "Bakırcılar Kol- soyadı, Ma- milletvekili- işin — yapılıp cevap bir bir eden va- YURTTA OLUP BİTENLER lektif Şirketi"" adıyla bir birlik kur- muşlar, fakat kendilerine lâzım olan ham bakırı temin etmiye — muvaffak olamamışlardı. Evvelce Sanayi Ba- kanlığına yapılan — müracaatları da cevapsız bırakılmıştı. Bu —meseleyi ele alan Maraş Milletvekilleri Bürosu, temaslar neticesinde gereken merci- lere onların sesini duyurmaya mu- vaffak olmuş ve cevabım da derhal muteşebbıs şahıslara bildirmişti. Yi- Büro, bayanın ayağını dan sakat olan kızı için, bu sakâtlı- ğm izalesi maksadıyla piyasada hiç bulunmayan asetondan 5 kilo temin etmiye muvaffak olmuştu. Müraca atların büyük kısmı sıhhi sebeplere istihad ediyordu. Devlet dairelerim de iş takip ettirmek veya iş bulmak hususunda müracaatlar da eksik de- ğildi. üro için en Uuygun yer olarak Maraş Milletvekili Dr. Kemali Beya- zıtın yazıhanesi seçilmişti. Bürosu onun şahsi yazıhane siydi. Ama böyle bir memleket hizmetinde kullanıl- lanılması bu — milletvekilini sadece memnun ederdi. Bütün Maraş mil- letvekilleri ilk hamlede aralarında biner lira toplıyarak 9000 liralık bin meblağ temin etmişlerdi. 1958 Mar- tından itibaren hepsi ıstısnasız sene- e 2000 lira vererek bu fonu arttıracaklardı. Toplanan para yal- nız ve yalnız vatandaşa hizmet yol lunda sarf edilecekti. Büronun en gül zel tarafı, müracaat edenler arasını da parti farkı gözetmemeğiydi. Üs- telik Maraşlı olmayıp ta ora milleti vekillerini çeşitli vesilelerle tanımış olan vatandaşların müracaatı da ayı m hassasiyetle müsbet bir şekilde ce- vaplandırılmaya çalışılıyordu. Maraş Milletvekilleri Bürosun yapılan müracaatlar arasında haklı bir sebebe dayanmayanları da vardı. Bu, çeşit —müracaatlar, bir iltima mevzuu addedildiği için kabul edilmi yor. Politik endişelerle vatandaş vaad yoluyla aldatma cihetine gidil- miyordu. Bu sebepledir ki 5S1 gün içinde ancak 119 vatandaşın işi, ta kip maksadıyla. Büronun defterin kaybedilmişti. Halbuki 9 Kasım 195 den bu yana yapılan muracaatları sayısı binin çok üstündeydi r. Kemali Beyazıt: "Gayemi e menfaatini ilgilendiren mese lelerın bir hâl şekline bağlanması temine çalışmaktadır. Buromuzda şahsi davalardan çok bu vzuda yapılan — müracaatlar iltifat görü Ama vatandaşın hak kazandığı her mesele veya işte de ona yardımcı o maktan çekınmeyız Bu bizim vazi temızdır diyordu. Bu iyi bir işaret Memleketimizde ilk defa tatbiki sahasına konulan mılletvekılıyle seçmen vatandaşlar arasındaki m; nasebeti tanzim fikri; diğer vılayet— lerimizin milletvekilleri için de b ilham kaynağı olabilirdi. Bilhassa muhalefet partilerine mensup ola vatandaşların D. P. milletvekiller tarafından nasıl karşılanacağını gör mek için de bir vesile çıkmış olurdu. 14