1 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

1 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

K A D Sosyal Hayat Davetler ve ev sahibeliği Bir ziyafetin, bir yemek davetinin, bir gece toplantısının muvaffâki- yeti herşeyden evvel ev kadınının tertibine ve toplantı sırasındaki tu- tumuna bağlıdır. Bunun için, her ev kadınının bazı kaidelere riayet et- mesi lâzı ğer mevzuubahıs olan — kalaba- lık bır davet ve bunun icap ettirdiği bir soğuk büfe ise, yahut bir kokteyl verilecekse, ev sahibesinin herşey- den evvel misafirleri için rahat kö- şeler temin etmesi şarttır. Dört, beş davetlinin grup halinde oturabilecek- leri köşeler, toplantıya sıcak bir ha- va verecektir. Tabaklarım nasıl tuta- caklarını kestiremiyen, ilişebilecek bili sandalyeyi naha yere ariyan davetliler elbette ki rahat rahat eğ- lenemiyeceklerdir. Masa başında oturularak yenilen yemeklerde en mühimi davetlile- ri münasip yerlere yerleştirmektir. Ev sahibi ile ev sahibesinin sagında— ki yer şeref yeridir. Umumi kaide olarak nişanlıları yanyana fakat ka- rıkocaları ayrı oturtmak lâzımdır. Evlilerin bekârlardan daha iyi yer- lere oturtulmaları da şarttır. Bundan başka yer tevziinde psikoloji kaidele- rini de hatırdan çıkarmamalıdır. Bir- birleriyle anlaşabilecek, konuşabile- cek kimseleri yanyana oturtmak ge- cenin muvaffakiyetinde mühim bir rol oynıyacaktır. Mısafırler gelmeden, ev muhtelif cins sigaralar — almayı çakmaklara benzin koymayı veya- hut kâfi miktarda kibrit bulundur- mayı ihmal etmemelidir. Her köşede bol. miktarda tabla da bulunmalıdır. sahibesi IN İçkilerle kullanılacak soda ve gazoz- lar, buz, içki içmiyenler için meyve suları, lımon ve portakal bol olma- lıdır. Yine misafirler gelmeden, apart. manda oturan bir ev sahibi gürültü meselesini halletmiş olmalıdır. eğlenceleri apartman sakinlerini ra- hatsız edecek kadar gürültülü olma- malıdır. Zaten gürültülü eğlenceler gece 11 den sonra yasaktır. Fakat akıllı bir ev sahibesi - komşularının müsaadesini alabilir.. Müsaadenin ya- nında bazı tedbirler de şarttır. Has- ta varsa gürültülü toplantılar tertip memek gerekir, kalın halılar, ki- lımler koridorlarda yuruyenlerın a- yak sesini örter. Ev sahibesi bütün işini bitirdikten sonra misafirlerini beklerken-bir ak içki içebilir. ama, misafir- ler geldikten sonra fazla ıçmemelıoır. Bir misafir sarhoş olabilir, ama bir ev sahibi sarhoş olmamalıdır. sahibesi en yakın arkadaşım diğerle- rinden bir kaç dakika — evvel davet ederse gelecek olan ilk resmi davet- liyi daha samimi bir hava içinde karşılayabıhr avetliler listesini tanzim ederken dikkat etmek lâzımdır. Yal- nız evlileri davet etmek daima iyi netice vermez, toplantılar sıkıntılı Ur. Toplantılarda daima yeni'bir iki şahıs, birkaç bekâr bulunmalıdır. ederken ne tip bir toplantı olacağını da izah etmek lâzımdır. Çünkü yerine göre giyinmemiş olan bir misafir hanım, bütün toplantı boyunca kendisini ra- hatsız hissedecek ve eğlenemiyecek- tir. Ev sahibesinin giyimine gelince, bu hakikaten ince bir meseledir. Ev isafirleri davet Bir mutfakta ziyafet için hazırlık Can boğazdan gelir AKİS, 1 ŞUBAT 1958 Kokteyl hazırlanıyor İçki — içmiyenleri unutmayın sahibesi misafirlerini ağırlamak için elbette itinalı ve iyi giyinmiş olmalı- ır. Ama misafirlerinden daha şık, daha çok göz alıcı olması doğru de- ğildir. Yemek masası da itinalı, te- miz olmalıdır ama özentiye kaçma- mak, normal hayatın çok fevkine çıkmamak lâzımdır. Babacan tavırlı bir hizmetçiye dantelâlı — önlükler giydirmek gülünçtür. Fakat çatal bı- çâk takımları bir gün evvel ovulmâ- h, aylardan beri sandıkta duran be- keten örtü yayılmadan — gözden geçırılmelıdır ğer davet günlerce evvel yapıl- mışsa ev sahibesinin, — telefonla veyahut bir kart yollıyarak — daveti hatırlatması gayet münasiptir. E ilk defa gelen yabancılarla ev sahıbesının bilhassa — meşgul ol- ması lâzımdır. Onları yemekte yakı— nına oturtabilir, evini — gezdirebilir ve onları takdim ederken birkaç ke- lime ile hususiyetlerinden bahsedebi- lir. Takdim — merasimi gayet basit birkaç kaideye bağlıdır. Daima bir erkegı bir kadına, genci yaşlıya kü- çüğü büyüğe ve d ha ehemmiyetsiz bir mevki işgal daha mühim bir mevki işgal edene takdim etmek lâzımdır. Halbuki umumiyetle insan- lar bunun aksini yapmak temayülün- dedirler. Mühim şahsiyetin ismini ilk olarak söyledikleri çok defa vakidir. Bu yanlıştır. Şayet aynı durumda iki insanı bir birine takdim etmek mev- zuubahis olursa ev sahibesi kendisi- ne en yakın olanı, yani fazla tanıdığı- nı diğerine takdim etmelidir. v sahibesi herkes tarafından tak- dir edilmek istiyorsa, — herkesin gönlünü alacak ufak ve yerinde, Öl- çülü bir komplimandan kaçınmama- lıdır. Hanımların elbiselerine, güzel - 25