1 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

1 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Oran şehrinde doğan bu ince ve za- rif genç. onyedi yaşında iken Parise gelmişti.. Bir çok şeye istidadı vardı. Tiyatroya bayılıyo mükemmel iyorı resim yapıyordu, model çiziyordu, ze- ki ve kabılıyetlıydı Istıkbalı hakkın— da karar vermeden, kendisini doğru yola sevkedecek bir mutehassıs arı- d . Bu müte hassıs onun tabloları- d modellerine baktı, tıyatro hakkındakı ükırlermı dinle dı bir- den Christian Dıor a telefon ettı Dior çok meşguldü. İki gün sonra yeni bir koleksıyonla A modasını ortaya ata- tı: Buna rağmen .Mathieu Saınt Laurent isimli genci kabul et- ti ve onun çizdiği modellere bir göz İves - Mathiev Bakalım etekleri ne yapacak? AKİS, 1 ŞU BAT 1958 atar atmaz da, derhal onu angaje etti. Dior gözlerine inanamıyordu: bu onyedi yaşındaki , taşralı genç, kendısının iki gün sonra ortaya ata- gı A modasını olduğu gibi çizmiş- . O günden beri Ives - Mathieu her mevsım Dior mağazasının — dekoras- yonunu yaptı ve her kolleksıyon için modeller çizdi. Dior bu çok ince zevk li, zarif, mahcup genci kendisine ta- bi bir varis addediyordu. Eğer onun ilk modellerini A modasını ortaya at tıktan sonra görmüş olsaydı şuphe— siz ki onu, modellerini çalan bir hır- sız zannedecekti. Veliaht parlıyor I ves - .Mathieu, 30 Ocakta ilk ko- leksiyonunu teşhir etti. Bu kollek- siyonun akisleri bütün dünyada me- rakla beklenmektedir. Çünkü Fran- saya geniş ölçüde döviz sağlayan bu muazzam müessese için bu bir ölüm kalım davasıdır.. Kolleksiyonunu ha- zırlamadan evvel kendisiyle goruşen gazetecilere müstakbel kıral şu sö lerı soylemş Hayır, ne heyecanlıyım, ne de üzerime bırdenbıre yüklenen me- suliyetten korkmaktayım. Her sene olduğu gibi Oran'a evime gideceğim ve onbeş gün odama kapanarak çize- ceğim. Zaten herzaman böyle yapar- dım. Yalnız Parise dönünce, muhak- kak ki çok üzüleceğim çünkü kroki- lerime merakla bakan ve bana da- ima cesaret veren hocamı artık kar- şımda göremiyeceğim." Ives . Mathieu Saint - Laurent gençliğine ve mahcubiyetine rağmen kendisine güveniyordu, çünkü Dior. ona nefsine itimat etme duygusunu aşılamış, onun birgün müstakil kala- cağını düşünerek yetiştirmişti. Bütün lârallara bu bakımdan örnek olabilir- i! Bahara hazırlık Kış ortasındayız ama, nımlar için ilkbaharı düşünmek zamanı yavaş yavaş — yaklaşmakta- dır. Soğuk günlerde manto içinde gi- yilebilecek ekose takımlar, ekose el- biseler ilkbaharın ilk gunlerınde sa- hiplerine neş'e ile sokakta dolaşabil- me imkânlarını verecektir. Önümüz- ihtiyatlı ha- . deki ilk baharda da ekosenin çok mo- da olacağı moda dünyasında dolaşan rivayetlerin en kuvvetlisidir. kumaş herkesin zevkine çok mu htelıf modeller için kul- lanılabılmektedır Klasik giyimi ter- cih edenler dar, etekli, kısa ceketli, astarlı veya astarsız bir kuçuk tay— yör yaptırabilirler. Bu — tayyör, tur- VYakar kollu olursa zıt renkte bir el- diven ve aynı renkte bir küçük şap- ka ile çok şık olacaktır. Çok üşüyen- ler tüylü ve kalın ekoselerden güzel dar bir etek yaptırıp aynı kumaş- tan zengin bir etol kullanabilirler. Bu tip kıyafetler ekseri düz siyah süveterlerle, çok şık durur, etolün ke- narlarına da siyah yünle puskul yap- mak lâzımdır. Üç köşeli, cepli oriji- nal etoller çok modadır. Son' moda KADIN Ekose bir rob Marifet model seçmekte giyinmek isteyenler ekoseden çuval biçimi elbiseleri tercih edebilirler: Bunların yakaları ve kol kenarları örgü lâstikle — bitirilmiştir. — Bazı- ları önden düğmelidir ve yine yün- den örülmüş Uuzun lâstik bir band- ları vardır. Rob-manto manzarası arzetimektedir. Yeni — modayı seven fakat daha az cesur olanlar için, be- k az oturan, etek-yelek model- lerı vardır. Ekoseler bilhassa mâde- ni iğneler veya bileziklerle uzun sarı zıncırlerle çok şık durmaktadır. Bu ncirler, baharda, ekosenin elzem bır aksesuarı olacakı Y. 217