8 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

8 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

K A D Aile Erkekler için tehlikeli çağ Kadınların erkeklerden çok daha mesut bir yaşlılıkları olduğu mu- hakkaktır. Bunun en mühim sebep- lerinden bir tanesi tadımların kolay kolay tekaüde sevkedilmemeleri ve sıhhatli olmak şartı ile, ölünceye ka- dar işe yaramalarıdır. — Köşesinde oturan, fazla hareket edemiyen bir yaşlı hanım hiç olmazsa torunlarına nezaret eder, yününü örer veya dan- telasını yapar. Elleri ve kafası ev işleriyle, etrafı idareyle — meşguldür, faydalı olduğunu bilir, mesuttur. Hal- buki evin direği olan erkek, tekaü- de sevkedilir sevekedilmez ölümü beklemekten başka bir işi yokmuş gibi bir boşluğa düşer. Yegâne meş- galesı .ziyaretçi kabul etmek veya ken disi gibi mütekaitlerin devam ettik- leri kahvelere, gazinolara gitmektir. Yemek saatlerini beklemekten — ve herkese yük olduğunu hissetmekten bıkan yaşlı erkek, yavaş yavaş bü- yük bir boşluğa duşer ve durgun- luğa uğrar. Amerikalı bir ruh müte- hassısı birçok bunamalara bu işsiz- lıgın ve bu bedbinliğin sebep oldu- ğunu ileri sürmüştür. Yaşlılık ve te- kaütlük birçok erkekleri bir tehdit gibi bekler. Halbuki bunun — çaresi yardır. Gençken insan biraz da ihti- yarlığı için hazırlanmalıdır. ' Erkeklere iş verelim! B u hususta erkeklerin en büyük yardımcısı (kadınlar olmalıdır. Bir erkek yalnızca evinin maişetini temin eden insan olarak kalmama- lıdır. Halbuki bırçok kadınlar "ka- pıdan içerde" erkeğe hiçbir iş ver- memekle ovunurler Elbette ki dışar- da yorulan erkek evine gelip dinle- necektir ama, o evin iş mesuliyetleri- ni de karısı 11e paylaşmalı, evinin tu- tumu, dekorasyonu veya isleri hak- kında söz sahibi olmalı, eviyle ilgilen, melidir. Odanın bıçımı değişirken, perdeler takılırken, soba kurulurken erkek de üzerine bazı vazifeleri al- malı,, elektrik veya marangozluk iş- lerini yapabilmelidir. Bir anneanne torununa nasıl masal anlatırsa, bir büyük baba da bunu yapabilmeli ve torun yetiştirmiş olmanın — zevkini tadabilmelidir. Ama bunun için, da- ha evvel kendi çocuklarına — masal anlatmış, Pazar günleri onları gez- dirmeye alışmış olması lâzımdır. Te- kaüde sevkedilmiş bir erkek evinde bir misafir gibi kalmamak istiyorsa daha evvel bu evin iç hayatında ken- disine bazı mesuliyetler almış olmalı ve orada daima yapılacak işler bulâ- bilmelidir. Tekaüde sevkedildiği za- man karısı onu bir yardımcı bir ar- kadaş" gibi karşılamak ve erkek bu vesile ile karısının yükünü hafiflete- ceği duşuncesını benimsemelidir. El işleri EV 1şlerınde, ne kadar mahir olur- sa olsun, erkek nihayet bir ama- tördür ve yapabileceği işler mah- 26 IN duttur. Mesut bir ihtiyarlık, mevsim- den mevsime sobayı kurmak veya çarşı pazar işini yapmakla elde edi- lemiyecektir. Erkeğin genç yaşından kendisine bir meşgale — hazırlaması bu bakımdan çok faydalı olacaktır. En güzel meşgale el işleri, küçük sa- natlar veya güzel sanatlardır. Bir erkek marangozluk aletleri edinirce evinin ufak tefek ihtiyaçlarını ya- par. Meselâ bir ayakkabı dolabı, bir kitap Trafı, mutfak için bir kuçu masa imal edebilir. Gençlikte bu gü- zel bir meşgaledir, ihtiyarlıkta bir ikinci iş olabilir hattâ ona bir gelir dahi temin eder. Elektrik işleri, re- sim, bahçivanlık da aynı derecede ca- zip olabilir. Amatör olarak, ayakka- bıcılık öğrenen insanlar dahi vardır. ütün bu gençlik meşgaleleri mesut bir ihtiyarlık hazırlamakta ve birçok tehlikeleri önliyebilmektedir. Cemiyetler rkeklerin ihmal ettikleri bir saha da hayır cemiyetleridir. Ev işleri- ne veya el işlerine istidatsız olan bir- çok erkek ihtiyarlıklarında hayır ce- miyetlerinde gayet faal bir hayat sü- rebilinler. O zaman, hem cemiyet ken- dilerinden istifade eder, hem de ken- dileri sıhhatlerini, neşelerını ve ümit- lerini kazanmış olurlar. Ancak bu i- şe de biraz genç yaşta atılmaları bundan zevk duymasını öğrenmele- ri şarttır. Böylece tecrübe sahibi de olacaklardır. Fikir kulüplerinde de, hoş sohbet ve entellektüel erkekler- den daima ve her yaşta istifade et- mek mümkündür. Bugün Batıda ba- zı memleketlerde pazar — günlerini hastahanelerde, çocuk yuvalarında geçiren birçok erkekler vardır. Bun- lar, kimsesiz çocuklara babalık et- mekte, muhtelif yardım ışlerınde ça lışmaktadırlar İş bitm ve yaşadıkça daima faydah olabılır' Ne var ki çalışmasını ve başkalarına kendisinden bırşeyler vermesini Öğ- renmelidir. Bu işe ise, hemen başla- mak lâzımdır. Geçen zamanı telâfi zordur! Moda Yeni yılda yeni makyaj 958 makyaj modasının en büyük hususiyeti tabit oluşudur. ' Tabii makyaj az makyaj demek değildir, tabit makyaj yeter derecede boyan- mak fakat az boyanmış tesirini bı- rakmak demektir. Tabit makyaj ha- fif, temiz, dinlendirici bir manzara arzetmektedir. Sarışınlar b u sene sarışınlar Kim Novak tipi- ni seçeceklerdir, çünkü bu meşhur artist tabii makyajı sembolize et- mektedir. Pembe bir ten fonu kulla- nan bu sarışın ayrıca allık kullan- mamakta Ve gece dahi allığını ten fonu ile karıştırarak ve yüzüne ya- yarak çok tabii ve genç bir ifade ka- zanmaktadır. Zeminin böylece sade- leştırılmesı gözlerin ve dudakların ih- tişamla — meydana çıkmasını sağla- maktadır. Buna modern makyaJda ruhun yüze aksettirilmesi denmi tedir. Çünkü çok eskiden beri bılın— diği gibi gözler ve dudaklar insanın içini dışarıya aksettirmektedir. Esmerler mat, temiz bir cilt üzerin- de parlak 'dudaklar ve ahane gözler! Esmerler için de kaide aynı-, dır. Yalnız hafif makyaj modadır diye esmerlerin sarışınlar gibi - çok açık renkler kullanmaları hatâdır. Orijinal bir ruj kalemiyle dudak makyajı "Kalplerden dudaklara yükselen sesi..”. AKİS, 8 ŞUBAT 1958