8 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

8 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN lıdır. Adeleleri terbiye edebildiğimiz gibi düşünce mekanizmamızı da ter biye edebiliriz. Haleti — nahiyemizin cildimize tesiri olduğu bir hakikat- tir. Taze bir cilt Taze bir cilt, cilt bakımı ile fakat aynı zamanda hislerle ve kafa ile elde edilen birşeydir. Bazı günler insanın adaleleri sarkar ve olduğun- dan on yaş büyük gösterir. Bunu yen- mek lazımdır. İlk evvelâ bağırsakla- rın karaciğerin iyi işlemesi — şarttır. Bunun için icabında doktora gitmek, dikkatli olmak, hafif fakat iyi gıda- lar almak, sebzeyı meyveyi ihmal et- memek lazı dır. Arada sırada hakiki bir istirahate çekilmek ve son sene- lerin meşhur relax'ini tatbik ,etmek te çok faydalıdır. Hakiki relâx sert bir yere uzanıp aylakları yuksege koymakla elde edilir. Tüze sıcak 1ıh- lamur kompresleri de vapıhrsa netı— ce daha mükemmel olur. Fakat aynı zamanda gürültüden, telefondan, faz- la ışıktan ve kötü duşuncelerden d uzak olmak şarttır. Kısacası, * uyu- yan kediyi taklit etmek, bütün ada- leleri gevşek bırakmak lâzımdır. Masaj Masaj, ufak ve hafif çimdik tar- zında daima gerdandan şakak- lara doğru — çıkarak yapılmalıdır, Baş parmakla işaret parmağı arası- na alınan cilt, sıkılmadan hafif ha- fif çımdırılmelıdır Bunun için da- ha evvel yüze yağlı ve besleyici bir krem sürülür. Böylece kan deveranı da temin edildikten sonra yapılacak olan makyaj uzun saatler duracak ve cilt güzelleşecektir. Sabah makyajı Sabah makyajında evvelâ yüz yı- kanır. Yağlı ciltliler fırça ile sa- bun kullanabilirler. Kuru ciltliler yal- nızca su ile iktifa edeceklerdir. Bun- dan sonra cilde göre krem sürülür. Bu krem hafif bir masajla ve dai- ma aşağıdan yukarıya doğru sürü!- meliddr. Kremin fazlası alındıktan sonra her kadın kendi tenine uygun renkte bir ten fonu kullanmalıdır ve u, yüzde kaybolacak şekılde iyice yayılmalıdır Pudra olmalı ve "ten fonundan" bir mara — açık renkte seçilmelidir. Allık kullanmak istiyenler, yüzde kolaylıkla — dağılan sulu allıkları tercih etmeli ve bunu pudradan evvel kullanmalıdır. Yanak- larda kırmızı benekler olmamalı, allık yüze sıhhat ifadesi verecek bir pembelik şeklinde yayılmalıdır. Sa- bahları gözlere hafif rimel de sürüle- bilir. Renk olarak griyi veya.kahve- rengiyi seçmek lâzımdır. Siyah, yü- ze sertlik verir, mavi ise fazla bo- yanmış tesiri uyandırır, Dudaklar normal hudutları aşmadan boyanma- lı, pembeye bakan tatlı kırmızılar tercih edilmelidir. Akşam makyajı ok daha bariz olabilir. Gözler i- yice görünmeli, bunun için de büyütülmelidir. Dudaklar canlı, par- lak olmalıdır. Pudra mat seçilmeli, allık pudranın altında kaybolmak fakat mevcut olduğu da hissedilme- lidir. Akşam sokağa çıkarken yalnız- ca sabahki makyajını tazeleyen ka- dın fena boyanmış sayılır. Gece için yeniden temizlenip bütün ameliyeyi tekrar etmek şarttır Gozlerın buyutulmesı G özlerin büyük görünmesi için ev- velâ kaşları alt kısımdan temiz- lemeli, üste dokunmamalıdır. Kirpik- siz kadınlar takma kirpik kullanabi- lirler, kirpik maşası ile kirpikleri bi- raz kaldırmak ta mümkündür. Yalnız geceleri olmak şartıyla göz kapağının kenarına boydan boya gri veyahut kahverengi kalem — çekilebilir, fakat bu, kuyruk şeklinde uzatılmamalıdır. çunku kuyruk modası geçmiştir. Yal— nız her kadın gözlerinin Tengin boyası ile göz kenarını hafıfçe gölgelendirebilir. Dudaklar D udaklara önce fırça veyahut ka- lemle bir hudut çizmek lâzımdır. İçi sonradan parlak bir kırmızı ili doldurulacaktır. Üst dudak kenarla- rında çok küçük birer boşluk bırakı- lırsa ve alt dudak hafifçe taşırılırsa dudaklar daha canlı görünecektir Gülsuyu M akyaj bitince üzerinden gülsuyu- na batırılmış bir pamuğu hafif- çe dokundurarak geçirmek makya- jiın Ömrünü uzatacaktır. Dior'un şu meşhur sözünü hatırlamak çok.fay- dalı olacaktır: "makyajın gayesi ka- dına yeni birşeyler vermek değil, on- da mevcut olanı meydana çıkarmak ve göstermektir. 28 Bir makyajın üç safhası Yüze — akseden ruh AKİS, 8 ŞUBAT 1958