8 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

8 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Zararın Faydası ayat pahalılığının bir cemiye- te, elbette ki çok zararları var- dır, ancak bunun ufak da olsa fay- dalı bir ciheti bulunduğunu da u- nutmamak lâzımdır. Bu, çalışma gayretinin artmasıdır. Eline geçen aylıkla ancak ev kirasını ödiyebi- len bir memur karısının, kızının, ye tişmiş oğlunun çalışmasını çare- siz hoş görecek, onları bu ld sevkedecek, kendi boş vakitlerini de ikinci bir işle doldurmaya çalı- şacak, bu arada belki bir küçük sanata, bir el işine merak sara- cak, belki kendi sahasında daha çok çalışmak, ilerlemek, hamleler yapmak — ihtiyacını — duyacaktır. Boş oturan gençler tatillerde bir işle meşgul olmaya mecbur ka- lacaklardır. Yalnızca kendi dikişi- ni diken kadın, komşusuna da dik- meye baglıyacak çaresiz herkes kendisine bir gelir yolu bulacak- tır ve bu tabiatiyle — cemiyetteki parazit yaşıyanlar sayısını azal- tacak, çalışanların miktarını art- tıracaktır.. Nitekim bu böye ol- maktadır. Geçenlerde genç bir hanımla tanıştım, İçtimai mevkii olan bir hanımdı. Boş vakitlerinde kolye, küpe yaparak satıyor ve e- vinin bir kısım masrafını bunun- la karşılıyordu. Yine evlere, bir memur gibi, yemek yapmaya gi- den ve bu sayede hayatını kaza- narak çocuklarına yük olmaktan kurtulan bir hanımefendinin hikâ- yesini dinledim. Birkaç sene evvel bunları tasavvur etmek dahi güç- tü, İktisadi güçlükler bizi daha çok çalışmaya teşvik etmekte ve bizi daha yeni, zamana daha uy- gun bir zihniyete — kavuşturmak- tadır ki bu da hiç değilse teselli- dir. Ancak son zamanlarda zecri tedbirlerle, prensip kararları veya kanunlarla bu hamleler, — serbest teşebbüs sahaları, ferdin ilerleme imkânları son derece daraltılmış- tır. Memurun filânca işten çıkıp daha çok mesai icabettiren fakat B Esmer bir kadın pembe bir ten fo- nu yerine cildinin Tenginde bir fon kullanmak zorundadır. Bunun üzeri- ne süreceği boya bir numara daha açık olabilir. Esmerler — sarışınlara özenerek değil esmerliklerini, cazip şekilde meydana çıkararak guzelle— şirler. Bir makyajın ömrü Bir makyajın ömrü zannedildiğin- den çak kısadır. Yorgun ve ba- kımsız bir cilt üzerine yapılan mak- yaj ancak bir veyahut iki saat du- rur, sonra yavaş yavaş — silinir ve kaybolur. Bakımlı bir cilt. ve dinlen- miş bir yüz mevzuubahis ise bu müd- deti iki misline çıkarmalıdır. Arada sırada makyajını tazeleyen kadın bu müddeti Uç misli uzatabilir. AKİS, 8 ŞUBAT 1958 Jale CANDAN daha çok para getiren bir başka işe girmesi âdeta baltalanmakta, ticaret şartları her sahada ağır- laştırılmaktadır. Bugün — meselâ dükkân açmak, gazete çıkartmak, hatta yalnızca gazeteci olmak ko- lay imdir? Kaç genç bunlara he- ves edebilir? Bizde umumiyetle öyle bir zihniyet vardır ki, bir sahada imkânlar fazlalaşma, kıs- kanç bir İsrarla bu imkânları or- tadan kaldırmaya bakarız. Diğer sahaları yeni imkânlara kavuştu- racağımız yerde — mevcutları yok edip veyahut tahditler koyup o ta- rata akışı * durdururuz. Meselâ bir zamanlar doktorları parmağı- mıza dolamıştık. Başta gazeteci- ler olduğu halde hepimiz onları âdeta birer vatan kaini ilân ettik. Anadoluya gitmek istemezlermiş, fazla ücret alırlarmış, insaftan, merhametten, idealden bihaberler-; miş. Bütün gayelerı kapağı Ame- rikaya atmakmış.. Tedbir ve tah- dit şartmış! Halbuki — meseleler yeni bir zihniyetle, realist bir gö- rüşle ele alınmış olsa doktor seve seve Anadoluya da gidecektir, A- merikaya da.. İkid şık ta bu mem- leket İçin zararlı değil faydalıdır. Ferde her türlü imkân vermek, o- na bütün çalışma ve yukselme sahalarını açmak lâzımdır. Eğer doktorun Amerikaya — kaçmasın- dan, gazetecinin hürriyeti istis- mar etmesinden, ticarete atılanın karaborsacı olmasından korkuyor- sak, herşeyden evvel, — çocukları- mıza ve gençlerimize prensipler aşılamamız lâzımdır. Çünkü ted- bir, ve tahdit" zihniyeti ancak da- ha çok suiistimale, iltimasa ve kaçamağa yol açar. Bu, fertlerin de, cemiyetin de ınkışafına mâni olan dar bir yoldur. İktisadi güç- lükler ve hayat pahalılığı — yanın- da bir de çalışma sahalarım da- raltacak olursak gayrimeşru ka- zançları teşvik etmiş olmaz mı- Şartlar I bir makyaj yapabilmek için bazı kaidelere riayet şarttır Cildin, temizlenmesi ana kaidedir. Bu her akşam yatmadan muhakkak yapılmalıdır. Gözler, dudaklar titiz- likle temizlenmeli ve temizleyici bir krem ve pamukla cilt bütün yabancı maddelerden kurtarılmalı, gece, n fes alması temin edilmelidir. Çok yorgunluk hissedildiği zaman gözle- rin üzerine sıcak çay kompresi yap- mak faydalı olacaktır. Gece krem sürüp sürmemek meselesi senelerden beri bir münakaşa mevzuu olmakta devam etmektedir. Kuru ciltlere çok az miktarda krem sürülebilir. Yağlı ciltlerde ise bundan — kaçınmalıdır. F e- akat her iki durumda da göz Kim Novak "Ve Allah Kim Novak'ı yarattı" narlarına kırışıklıklara mani olacak bir krem sürmek şarttır ve bu ha- fif daireler çizen bir makyajla bera- ber olmalıdır. Manevi kuvvet er insanda muayyen bir enerji, kuvvet, huzur ve sükün potansi- yeli vardır. İşte her kadının fazlalaş- tırmaya gayret edeceği şey bu olma- lıdır. Ufak tefek üzüntüler üzerin- de durmamak, büyük sıkıntıları yen- mek arzusu ile dolu olmak, günlük aksiliklere — sinirlenmemek, — daima kolay değilse de gayretle, elde edi- lebilir. Bu bir fikir jimnastiğine bağ- 1958'in makyajı "O simsiyah kapkara gözler!" 27