17 Mayıs 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

17 Mayıs 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Yeni bir model Seçilen silâh hattâ —müstafi genel sekreteri ikinci başkanlığa getir- mekte tereddüt etmedi. Payeyi kim kazanırsa kazansın Birlik. Türk Ka- dınlığına hizmet — edebilecek bir te- şekkülü tutamıyacaktı. Bu iyi niyet imkânım kazanan genel kurul üye- leri Ev Ekonomisi —Kulüplerine de girip çıkmaya başladılar Bir Sühey- la Ku bir Hacer Boray üyele- re Turk Kadınlar Bırhgıni ' sevdir- mesini Dildiler. Rivayetler asılsızdı Bugünkü Birlikte esas hüsnüniyetti ve Türk kadınlarının müşterek ça- lışması sayesinde Birlik bir gün ide- al hâle — gelebilirdi. v Ekonomisi Kulüpleri üyelerinin artık bekledik- leri tek şey' kalmıştı. Vaziyetlerinin vuzuh kesbetmesi ve sarih bir tüzük içinde gösterişsiz ve ciddi bir çalış- maya kavuşmak! Çünkü üzün zaman bir taktiğin tesiri altında, muattal kalmış olan kulüpler tamamiyle keyfi, kaprisli bir idareye tabi tutul- muşlardı. Artık şahıslara — değil de, asıl gayeye hizmet edecekleri anı sabırsızlıkla bekliyorlardı. kânları verdi, Ev Ekonomisi üÜüyeleri daha bir müddet bekliyeceklerdir. Zira Genel Kongrenin kulis faaliyetleri son hızı ile devam etmektedir ve bu koz bo- şuna (harcanmak istenmemektedir. İşte bu arada, bır enel kurul top- lantısında Ev Ekonomisi üyeleri oto- matik surette Birliğe üye kaydedil- diler. Beyanname doldurmayan, aidat ödemiyen üyeler bundan tabii haberdar olmadılar Böylece ekseri- yetin, — Kadınlar Birliği delege seçi- mine iştirak hakları olduğundan ha- berleri bulunmadı tabii tele- AKİS, I7 MAYIS 1958 ama, fonlar bol bol işledi ve seçım günü sempatileri malüm üyeler — veyahut ta bütün bu kulis faaliyetlerinden haberdar olmayanlar İsrarla Dil Ta- rih Fakültesine delege seçimine da- vet edildiler. Şimdi Ev Ekonomisi üyeleri bü- yük bir merakla. Genel Kongrenin neticesini — bekliyorlar. Onlar için ühi şu veya bu şahsın se- değil; kuluplerın prensıpler— i gidilip gi- dilmeyeceğidir. Aklı başında hanım- ların şahıslara propaganda yapmak için vakit — kaybetmiyecekleri — mu- hakkaktır ve dâvanın halli, şahıs- lardan değil Birlikten beklenmekte- dir. Moda Cesaret meselesi odanın kadınları zaman Zzaman müşkül bir durumda bıraktığı hakikattir. Son senelerın ortaya at- tığı "çuval biçimi", — "trapez hattı" ve bu tip beli gizleyen, geceliği an- dıran modelleri seçip diktirmek ha- kikaten bir cesaret işidir, ama şu- rasını da itiraf etmek lâzımdır ki artık hiçbir kadının gönlü eski tip bir elbiseye| razı olmamaktadır. Ka- dınlar yeniliği, değişik manzarayı severler Bu mevzuda gayet muha- fazakâr olan erkekler de kadınlar- daki bu cesareti beğenirler. Giyim sahası kadınlar için muharebe sahası gibi bir yerdir; oraya hakikaten ce- saretle atılmak, fakat iyi — silahlar seçmek lazımdır Evvela, geriye dö- nüş yoktur. "Moda hiçbir zaman ye- rinde durmamıştır ve kadın daima onu takib etmiştir" derler. Bu yan- lıştır: Kadın binbir icat peşinde ko- şar, moda onu ancak kovalar Yaz tayyörleri ir kadın çuval biçimini sevme- yebilir, bu biçimi kendisine ya- kıştırmaması da mümkündür, ama gene de, sene evvelki modeller- den bıçım begenmıyecektır Bugün 'çuval" öylesine değişmiş, — öylesine hılelere baş Vurulmuştur ki, her ka- dın yenilik arzusunu ünç- olma- dan tatbik edebilir Yaz dopıyesle— ri, yaz tayyörleri bılhas bu yeni biçımlere elverişlidir... En — pratik yaz kıyafeti muhakkak ki "elbise ve ceket” ten mürekkep bir takım- dır. Bu takımların ekseri kolsuz, ke- mersiz, icabında abiye — olarak giyi- lebilecek dekolte bir Z elbisesi vardır ve üzerlerindeki ceketin ya- kası öne doğru açıktır, kolları tur- Rahat hissi Penslerle, vücuda otur- tulmadan dikilmiştir. Bazen de pens kullanılmamış ceketin — bolluğu iki yan dikişten çıkan yarım kemerler- le önde veyahut arkada hafifçe top- lanmıştır. Bu yarım kemerler ya yalnız Öndedir, ya da yalnız arkada. Daha fantezi giyim sevenler için bir cekettir. KADIN Paris terzileri, dar elbiseler üzerine giyilen, arkaları bolero ceketler icat etmişlerdir. Çuval biçimi düz elbise- lerin muhakkak tam çuval gibi ol- ması şart değildir. "çuval" la- rın "kesik" leri de vardır. Ancak bu kesik, eskisi gıbı bel yerinde değil, ya hemen göğsün altındadır ya da kalçanın hizasında. Yani bel, değiştirmiştir.. Bu — kesik bir fiyonkla, bir biye veyahut kuşak- la gösterilmiş, hiçbir zaman sıkılma- mıştır. Bazen kalça hizasından iti- baren elbıselerın plilerle süslendiği de vakidir bol elbiseyi yürürken daha rahat bulan kadınlar için düşünülmüştür. Tayyörler ve bu tip dar elbiseli takımlar ekseri pike, keten ve tok kumaşlardan — yapılmaktadır. yaz kumaşları için yeni — bolluklar, yeni rahat biçimler düşünülmüştür. Meselâ bu sene çok moda olan nekli ince kumaşlardan pliseli ya- riım kemerli şömizye elbiseler yapıl- maktadır. Bu yarım kemerleri ha- fifçe sıkmak mümkündür ama, gev- şek bırakmak çok daha yeni bir ha- va taşımaktadır. Ayrıca bu yıl, çuvallara göre ha- zırlanan kemerler de çok çeşitlidir Elbiselerin kendi kumaşlarından ya- pılmış kemerler kadar, elbise kumaş- larıyla kontr Trenk ve desende ku- maşlardan veya deri ve süetten ya- siyeti beli iyice sarmak yerine gev- şek bırakılmaktır. 1958 modası Zevkte — reform 27