30 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

30 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S P O R Futbol Zor oyunu bozdu I ki hafta önce — Yeşildere — dokuz gol attıkları zaman, futbol me- raklılarının hayret dolu nazarlarını üzerlerine çeken ve sahadan çalım- a çıkan Galatasaraylılar, geçen haf- tanın son gününde Ankarada doğ- rusu bir hafta evvelki çalımlarını pek gösteremediler. Yeni futbol mev- simine girerken yaptıkları ilk — id- man maçında rakiplerine (biraz ha- ff de olsa) peş peşine dokuz gol a- tan bir takım, haklı olarak taraftar- larını coşturmuştu. O günkü maçtan sonra bir Galatasaray hastası “Bir şampiyon takıma, yeni mevsi- me giriş ancak böyle yakışır Şamp- ipiyon — takım bu. Dokuz gol bile az bence. Biz koskoca bir — İstanbul Profesyonel lıgının şampiyonluğunu kazanmış takımız", diyordu. Yeşildireki 9 göolle yenen Güâla- tasaray, geçen haftanın sonunda iki hususi maç yapmak üzere Ankaraya geldi. Ankaradaki ilk maçını da An- kara ikincisi Demirsporla yaptı. Ga- latasaraylılar mevsim başında olma- arına rağmen, oldukça iyi bir fut- bol oynuyorlardı. Ferdi bazı — nefes kifayetsizlikleri bir yana bırakılırsa Galatasaraylıların geçen — yıldan, bu na pek değişmedikleri kabul 'edi- lebıhrdı Bilhassa takım beraberliği ve oyun ahengi dikkatleri — çekece kadar mükelmeldi. Fakat Galata- sarayın karşısına çıkan Ankara İi kincisi Demirspor da, hiç bir şekil- de Galatasaraydan geri kalmadığını gösterebilmek için gerçekten — canla başla çalıştı.. Demirsporlular kuyvet- li rakipleri ile basa baş bir oyun çı- kardılar. Hattâ o kadar ki, Demir- sporun zoru, Galatasarayın oyununu bozdu. İstanbul şampiyonu sahadan güç hal 2-2 lik bir netice rılabildi. Demirspor, iki baştan sona kadar bir müdafaa nu oynamağa kalkarak hatalarınken mühimini yapmasaydı, Galatasaray- lılar için netice çok daha başka tür- lü olur ve sahadan mağlüp ayrıla- bilirlerdi. günkü maçta, Galatasarayda Kadrının yerinin boşluğu açıkça bel- li oluyordu. Kadrinin yerinde oyna- tılan Nuri ve Ertan bir türlü bu boşluğu — dolduramadılar. Mamafih bu maçta Galatasarayın sahayı ya- dırgaması, aşırı sıcaklar da göz ö- nüne alınmalıdır. Galatasaray herşe- ye rağmen sezonun basında göz dol- duran bir takım olarak — Ankaralı hayranlarını tatmin etti. Tabii De- mirspor Uçurulan Güvercinler G ecen haftanın sonunda Pazar gü- nü, Galatasaray ikinci — maçını Ankaragucu ile yaptı. Ayaklarına bağlanan sarı lacivert kurdelelerle uçurulan güvercinlerden — medet u- 34 man Arikaragüçlüler, bir gün önce Demirsporun çıkardığı oyuna bir türlü yaklaşamadılar. Güvercinler, maçın ilk devresinde gol çıkmaması dolayısı ile biraz daha cesaretlenen Ankaragücü taraftarlarının cüretini artırmak için peş peşine havaya sa- lınıveriyordu ama, — zZavallı — kuşlar halkın gurultusunden olacak şaşkına döndüler ve çırpına çırpına kah sa- hanın ortasına, ka tribünlerin üzerine düştüler. Gün, Ankaragüç- lüler için iyi başlamıştı İkinci dev- rede yenen iki gol Galatasaraylıla— rı sahadan galip ayırdı. O gün pek çok seyirci, oturduğu yerden Hay- Countreras Mavi boncuk uğur getirmedi! vanları Koruma Cemiyeti üyelerinin kulağını çınlattı Pilâv bir kere yenır vvelki hafta Kadıköyde 26 bin meraklının seksen bin liraya ya- kın para bırakarak takip ettiği Fe- er Karagümrük maçının revanşı bu hafta pek de umulduğu rağbet görmeden oynandı. p pu 53 bin liralık hasılat elde edildi. Buna rağmen Fenerbahçe idarecile- ri gene de memnundular. Zira i hazırlık maçında, transfer masrafla— rının hiç değilse bir kısmım çıkar- muşlardı. Bir üçüncü maç ütün masrafları karşılardı ama, ne yazık ki buna zaman müsait değildi. Zira ligler gelmiş, kapıya dayanmıştı. Maç hayli zevkli oldu. İki taraf da canla başla oynuyordu. Hele Ka- ragümrüklüler başta yedikleri iki golü telâfi için gerçekten candan bir oyun çıkardılar ve arayı kapattılar. dakika kala hakemin bir azizlik yap- ması ve bariz bir şekilde — ofsaytta duran Şerefin bir an için durakla- yan Karagümrük müdafaasının ba- kışları arasında topu — Karagümrük kalesine yuvarlaması neticeyi değiş- tiriverdi. Fener bu son golle ve ma- çı güçlükle kazanırken, maçm kah- rTamanı hakem Necdet Türkantöz de santrayı gösteriyordu. Atletizm 12 ncilik Dört idarecinin yedeğinde, Stock- holm'de yapılan VI. Avrupa At- letizm şampiyonasına katılan beş atletımızden sadece birisi İînale kal- Çetin Şahiner yüksek 199 atlayıp onikinci allayıp pullayıp İsveçe mız dokuz kişilik kafile yurda dö- nerken elde bir onikincilik vardı. Hepsi bu kadar mutemedi müsaba- kalara gelmeyen ve kamp yerini be- ğenmeyip şehirde lüks bir otelde ka- lan kafileden, esasen başka — birşey beklenmiyordu. Olsa olsa bu seya- hatten biraz tecrübe, biraz da mal- zeme edinmişlerdi. Turistik bir gezi- nin serüvenlerini, atletler yurda dön- dükten sonra Ööğreneceğiz. Tenis Kime niyet, kime kısmet ontreras, İstanbul Dağcılık ve Tenis Kulübü kortlarında 29 saatliık bir mücadeleden sonra İtal- yan rakibi Pietrangelli'yi eleyip fi- nale kalırken, finalde oynayacağı Şilili rakibi Ayala ikinci sette raki- binin maçı terketmesi ile yorulma- dan bu hakkı kazanıyordu. Pazar günü yapılan final maçını ise, — iki Güney Amerikalıdan Meksikalı Con- treras Şılılı Ayalaya karşı 3 sette kaybetti. Bu suretle Şilili Ayala, yabancısı olmadığı İstanbul enter- nasyonal tenis turnuvasını bir kere -Hem de kolaylıkla- kazanmış AKİS, 30 AĞUSTOS 1958