24 Ocak 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

24 Ocak 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Ergin bakanlığı sırasında ordu men- suplarının kalbini kazanmasını bil- miştir. 18 Ocak 1958'de meşhur "Do- kuz subay" hâdisesi üzerine bakan- lıktan istifa eden Ergin, bu gün bi- le ordu mensupları tarafından aran- maktadır. Bakanlıkla birlikte uhde- sinde bulundurduğu bir takım idare meslisi âzalık ve başkanlıklarından da istifa etti. Bu arada Kızılay Baş- kanlığından da ikbal mevkiinden ay- an hemen her siyaset adamı gibi ayrılmak zorunda kaldı. Manisa mil- Tetvekili Şem'i Erginin bugün uhde- sinde sadece 1950'den beri başında bulunduğu Anadolu Kulübü —İdare Heyeti Başkanlığı vardır. ' Hususi hayatında son — derece mazbut bir insan olan. beş çocuk ba- bası — -çocuklarının beşi de kızdır- Şem'i Ergin çocukl ınıin — arasında vakit geçirmeği çok sever. Kızları- na tavsiyesi, her münevver insan gi- bi siyasete alâka göstermelidir. Herkes taraftar ama I ri gövdesi. ile tipik ve sempatik bir insan olan Ergin, halk arasın- da dolaşmaktan haz duyar. Seçim. bolgesı olan Manisaya gıttıgınde Hü metin kahvesinde argile in-, m zamandır siyasi hayatta oldugu halde, sıyasete bile sigara kadar duşkün de ğildir. "Poli- tikaya atılan" der, seçılmek kadar seçilmemeyi de göze almalı, * netice- yi soğukkanlılıkla — karşılamalıdır". men daima koyu renk elbıselerı ardır. tam manasıyla alaturkadır Tahin helvasından kuru fasulyeye kadar her türlü yemeğe düşkündür. Şem'i Ergin D. P. saflarında ol- duğu halde muhalilleı'i ıle dos luk lardan biridir. zaman kızmaz. İşte bu hasletidir ki, D. P. saflarında Şem'i Ergini bu gü- ne kadar daima bir fren gibi tut- muş arkadaşlarının itimadını — ka- zanmasına sebep olmuştur. Yaylacı- lar diye ısımlendırılen grubun tabii lideri sayılan Erginin son günlerde sık sık bahis konusu edilen "Şiddet Tedbirleri" karşısında susması, müf- rit olmay P. liler kadar muha- lifleri de şaşırtan bir husustur. Ma- mafih, pek muhtemeldir ki Şiddet Tedbırlerı gruba geldıgınde i Ergi girmesini sağlayacaktır. Basın mensupları ile umumiyetle iyi geçınen ve sempatik olmasını bi- len "Erginin, basın sucundan mah- kum olanlara af tanınmam için ge- tirilecek tasarı lehinde konuşacağını talhrmti etmek için ise, kâhin olma- ğa lüzum yoktur. Esasen D. P. Grubunun içinde fa, taraftardır! Yalnız, zçoban olmasaydı! propaganda meselesi yapmasaydı, gazeteler haber uçurmasaydı Anka- ra Hilton şimdi çoktan boşalmış o- lacaktı! Müutedillerden — birçoğu bu kanaati paylaşmakta, af meselesinin uzayıp gitmesi mesuliyetini Kemal Özçobanın reklâm hevesine — yükle- mektedırler Bu çok çabuk hak ver- Şem'i Ergin ordu mensupları arasında Kendi gitti, adı kaldı... AKİS, 24 OCAK 1959 YURTTA OLUP BİTENLER Atıf Benderlioğlu Dağın ardında me huyları, Mutedıllerın pasifliğinin tipik bir tezahürü Bekleme havası, onumuzdekı Büt- çe müzakerelerine kadar devam ede- ceğe benzemektedir. Büyük kararlar Bütçe müzakereleri sırasında veri- lecektir. B.M.M. Dostumuz Amerika! u haftanın başında Pazartesı gü- B nü, Meclis derece sakin ve gurultusuz geçen fakat mılletçe de o nısbette büyük bir alâka ıle takıp çıktığı anda tarihi salona hakim o- lan sessizlik, muhalif - muvafık bü- tün milletvekillen'nin mevzua ver- dikleri büyük ehemmiyeti gosterıyor— O gün kürsüde adeta bir başka Dr. Gedikle karşılaşmak unutulmı— yacak bir sürpriz teşkil etti. O pek sert, hırçın ve itihamkâr İçişleri Ba- kanı akıl almıyacak bir şekilde orta- dan kaybolmuş, yerıne sesıne tatlı verme ile konuş- mak ve en munis tâbirleri bulmak için hususi bir itina gösteren bir baş D. P. iktidarını muhalefete karşı 7