13 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

13 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN Güzellik Pudranın fonksiyonu Guzel görünmek için gözlerin bo- yanmasından, kirpiklerin rimelin- den, yanak ve dudakların renklendi- rilmesinden ziyade tenin rengine ve derinin düzgünlüğüne k icabeder görürler. Bazıları ise pudrayı gelişi güzel şuraya buraya gayrımunta - zam bir şekilde yaymakla iktifa e- derler. Hele bazıları tenlerinin ren- gini hiç nazarı itibara almadan, uy- mayan tonlarda pudra kullanmak su- retiyle adeta çirkinleşmeye — gayret ederler. Bunlara tecrübesiz veya bil- gisiz denebilir. Fakat pudrayı beyaz- latıcı olarak kullanıp yüzlerini ak- laştırmayı düşünenler büsbütün ha- talı sayılırlar. Pudra yüze hiç bir va- kit beyazlık vermez ve beyaz olmak için sürülmez. Pudra yüz parlaklığı- nı gidermek, matlaştırmak, ten rengini canlandırmak ve derının ği pudrayı, önce teninin rengiyle im- tizaç ettirmeye çalışmalıdır. Bu şe- kilde yüze sürülen pudra yalnız de- rinin rengini canlandırmak ve düz- günleştirmekle kalmaz, yüzde pot ve iz bırakmadığı gibi pudra sürülmüş hissini de uyandırmaz. Beyaz pudra ancak diğer renklerle karıştırılmak için kullanılır. Nitekim diğer pudra renkleri de böyledir. Kutular içinde muhtelif renklerde satılan pudraların renklerine ham renk demek daha doğru olur. Bunlar birbirine karıştı— rılmadıkça istenilen zemin rengini bulmak imkânsızdır. Eğer pudralar her kadının rengine göre çeşitlendi- rilseydi, yüz elli ila iki yüz renk a- rasında değişen muazzam bir pudra çeşidi hazırlamak lazım gelirdi. Her kadın boyanmasını öğrenmeden ev- vel iyi pudralanmasını ve kendine en uygun rengi intihap etmesini bilme- lidir. Böyle bir intihapta iki veya üç renk seçmek icabeder, bir ressamın titizliği de şarttır. Piyasada hazır o- larak satılan pudraların renkleri, beş - on çeşidi geçmez. Nasıl hazırlamalı? Karıştırılacak pudralar daima mü- savi miktarlarda kullanılmalıdır. Mesela yazın hem sarışın ve hem de esmerlere pek iyi giden şerdore ren- gini bulmak için üçte bir nisbetinde natürel, üçte bir okr, üçte bir de pem- be pudra karıştırılmalıdır. Böylece karıştırılan pudranın rengi, tenin ren- 28 gine açık veya koyu gelirse o zaman okr veya natürel veya pembe renkten bir miktar daha ilave edilebilir. Bir- birine karıştırılacak pudranın iyice harman yapılmasına dikkat edilme- lidir. Bunun için çok kolay ve pratik bir usul kullanılabilir. Karıştırılacak pudranın içine çocukların oynadığı zıpzıptan bir tane atılır ve kapağı kapandıktan sonra kutu bir kaç defa sallanırsa pudraların tamamen bir- birine karıştığı görülür Nasıl kullanmalı? Iyı pudralanmak demek, pudranın yüzde hiç bir iz bırakmaması de- mektir. Yüz yıkandıktan sonra iyice kurumadan nemliyken yüze hafif bir tuvalet kremi sürülerek zemin güzel- liği hazırlanmalıdır. — Yalnız tuvalet kreminin gliserin ile yapılmış krem köpüğü olmamasına bilhassa dikkat edilmelidir. Böyle bir krem yüzde si- yah noktalar — meydana getirebilir. Yüz kremlendikten sonra bir müddet beklenmelidir. Derinin içmesine elle uğuşturmak — suretiyle yardım edil- melidir. Yüz az çok kurumaya baş- ladığı zaman potlar tashih edilmeli, çok krem olan yerler bir ince tuva- let kağıdıyla alınmalı, az yerlere ila- veler yapılmalıdır. Bundan sonra te- nin renginden daha açık bir pudra ponpayla yüze vurulmak — suretiyle sürülmelidir. Pudrayı yüze sürmek pek yanlış bir usuldür. Çünkü hem altındaki kremi sürükliyerek bozan Süslenen kadın Formül : Temizlik hem de muntazam dağılmaz. Kaşla- rın, kirpiklerin pudralanmasına al- dırmamak icabeder, zira onları temiz- lemek hiç de zor değildir. Yüz ve bo- yun böylece — pudralandıktan sonra bir müddet daha beklemek lâzımdır. Bu esnada kirpikler — temizlenebilir. Bu işten sonra yanakların allıkla renklendirilmesine başlanabilir. Allık- tan sonra tekrar pudralanmak icabe- decektir. Fakat bu defa sürülecek o0- lan pudra iki ton daha koyu olmalıdır. Bu pudra yüzün ve boynun her tara- fına sürülebilir. Yalnız alına sürül Tekrar kaşlar ve kirpikler te- mızlendıkten sonra gözlerin ve du- dakların boyanması da tamamlana- bilir. Sonra bir ayna karşısında, yü- zün o günkü haliyle diğer günlerde- ki halini mukayese etmek bu usül pudralamanın lehine bir sonuca var- mayı temin edecektir. Günün muay- yen saatlerinde tekrar pudralanmak için yüze birinci ve ikinci defa da sü- rulmuş olan pudranın her iki rengi- ni karıştırarak kullanmak icabeder. Renk intihabı... Pıdra rengi seçilirken saçların, göz- lerin rengi nazarı itibare alınma- yarak yalnız derinin ve tenin ren- gine ehemmiyet verilmelidir. Çünkü, sarışın bir kadının teni, esmer ola- bileceği gibi kumral bir kadının te- ni de beyaz olabilir. Solgun bir tene pembe pudra pek iyi gider. Sarı renk pudra bu tenlerde asla kullanılma- malıdır. Karıştırılacak pudra renkleri, aşağıdaki cedvele göre yapılmalıdır: KARIŞTIRILACAK RENKLER: Beyaz, raşel, pembe. Beyaz, pembe, natürel. Natürel, okr, beyaz . Natürel, okr, beyaz, pembe . Natürel, pembe, okr . Natürel, pembe Natürel, okr. Raşel, okr Pembe, okr. Şer dore, pembe. Şerambre, pembe ELDE EDİLEN RENKLER: Pembe fildişi Pembe sedef Şer dore Sarı natürel Esmer Natürel Olgun başak Abriko — (Kayısı) Peş (Şeftali) AKİS, 13 OCAK 1960