13 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

13 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEMİYET Her dugun "Haftanın Düğünü", "A- Düğünü", "Yılın Düğünü" hatta "Asrın Dugunü" dür ya... Ge- çen haftanın ortasında Hilton otelin- de yapılan bir düğün sadece Çiğdem Koç ile Rahmi Koçun düğünü" oldu. Milyoner Vehbi Koçun tek oğlu ile ar- matör Avni Nuri Meserretçioğlunun güzel kızı hem zengin, hem de neşeli bir düğünle hayatlarını birleştirdiler. Düğün için Hiltonun bütün alt katı tutulmuştu. İki orkestra çalışı- yordu. Yerleştirilen masalar bin ka- dar davetli tarafından saat onda dolmuştu, Koç ailesi hem telâşlı, hem üzgündü, Vehbi Koç, eşi, neşeli ve zevk sahibi kızı Sevgi Koç, yeni yeti- şen güzel kızı Suna Koç bir yandan misafirleri ağırlamaya çalışırken di- ğer taraftan Rahminin evde keyifsiz bulunan ablası Semahat Arseli düşü- nüyorlardı. Fakat Semahat Arsel de gelip, kendisi için Karagöz Barın önünde hazırlanan , masaya oturun- ca herkesin keyfi tamam oldu. Bu keyifli hava, sabaha kadar sürdü. Davet sahipleri Hiltondan ayrılırlar- ken gün ağarmak üzereydi. Düğünün şeref misafiri İsmet İnönü ve ailesiydi. Koçun başka bir dostu, Adnan Menderes o sırada An- karada — bulunduğundan — telgrafla genç çifti tebrik etmiş, çiçek gön- dermişti. İstanbul'un kalbur üstü bü- tün şahsiyetleri aşağı yukarı düğün- deydiler. Politikacılardan zarif sos- yete hanımlarına, evlilerin taze arka- daşlarından yaşlı akrabalara herkes o gece genç çiftin saadetine iştirak etti. #smet İnönünün ne derece sabırlı bir insan olduğunu bilmeyenler Koçun düğününde bunu tesbit fırsatını bul- dular. O gece C. H. P. Genel Başka- nının masasına Ethem İzzet Benice hayli "keyifli" halde geldi ve saatler- ce, hem de bağıra bağıra "yaşamak için el, ayak öpme"nin faziletini an- lattı. İşe İnönünün elini şapırtılı şe- kilde öperek başlayan ve hayat fel- sefesinin bu suretle delilini veren Ba- bıalinin meşhur siması Demokratla- ra yaranmak için nelere katlandığı- nı, onların karşısında nasıl iki bük- lüm dolaştığını bütün — masalardan duyulacak şekilde ve iftiharla nak- lettikten sonra "Biz tecrübeli gaze- teciyiz, hapse girmemenin yolunu bi- liriz" diye övündü. İnsanlar, icabın- da iki büklüm olmayı bilmeliydiler. Bakın kendisine, ne dönüşler yapmış- tı. Ne olmuştu! İşte, şimdi de gelip İnönünün elini öpüyordu. AKİS, 13 OCAK 1960 İnönü yeni evlilerin arasında Nice nice yıllara Nutuk uzadıkça etraftan yükse- len gülümsemeler kahkaha halini al- dı, en sonra muhavere herkesin işti- rak ettiği bir açık komedi haline gel- di. Benice ikide bir İnönünün eline, sarılıp yeniden öpüyor, "Paşam, ba- na vaktiyle itimadınız vardı. Hâlâ var, değil mi?" diye C. H. P. nin ikti- dara yaklaştığının herkes tarafından görüldüğü şu sırada bir teminat ko- parmaya — çalışıyordu. Ama İnönü, gülümsemekle beraber, işi böyle bir teminat vermeye kadar götürmedi. O kadarına yüzü tuttu. Zaten Paşanın sıkıldığını sezen -ve gelinin halası olan- daima genç Güzide Tanrıyar davetsiz misafiri masadan uzaklaş- tırmaya muvaffak oldu. Yakmda sarayda üçüncü çocuğunu dünyaya getirecek olan Kraliçe Elizabethin kayınvalidesi, Yunan Prensesi Alice, Hindistandan döner- ken İstanbula da uğradı. İngiliz se- fareti, bu ani ziyaretten hiç haberdar olmadığı için, Prens Philip'in anne- sini büyük bir telâşla fakat iyi bir şekilde karşıladılar... Seyahati çok seven Prenses Alice"in bu Türkiyeye ilk ziyareti ama, söyliyenler var son olmıyacağını Bd #zmirde çevrilen "Samson" filminin I eşek artisti meğer rol yapmaktan başka meziyetlere de sahipmiş... Ra- kı içiyor, sarhoş oluyor ve daha neler neler yapıyormuş.. şeye büyük merakı lar; -İzmirde vazifeli olanlar- eşeğin sahibine büyük bir para teklif etmiş- ler; şimdi eşek yeni atraksiyonlarına, -tabii filmdeki rolü bittikten sonra- Amerikan subay kulübünde devam edecekmiş... JİNEKOLOG - OPERATÖR Dr. NİHAL SİLİER Kadın Hastalıkları - Doğum Mütehassısı Muayenehane : Samanpazarı Billur Han. Kat 2. No: 32 Tel: 19031 YEDİTEPE TÜRK KLÂSİKLERİ Mevlüt (Suleyman Çelebı) Yunus Emre . Karacaoğlan Leylâ ve Mecnun (Fuzuh) Şair Evlenmesi (Şinasi) .. YEDİTEPE YAYINLARI P.K. 200 Kuruş 4 ; 200 Kuruş 77, İSTANBUL