30 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

30 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Dinamik etek * Spenser İşte sihirli bacaklar taydı. Chanel sadeliği muhafazaya karar vermişti. Yakasız, sade man- tolarını metal düğmelerle süslüyor- du. Resses ve Laroch söz birliği etmiş gibi yakasız ve truakar kollu manto- larını iki, ya da üç sade, zarif düğ- meyle lanse ediyorlardı. Cardin ve- ya Lanvin Castillo'ya gelince, onlar degage yakayı truakar kolu kullanı- yor, göğüs hatlarını da belirtmeği tercih ediyorlardı. Moda, artık fâzla kuptan kurtulup iyi kumaş, sade ve rahat biçimlere bürünerek kadınlara kendi havalarını kullanmaya fazlaca fırsat vermekteydi. Şunu da unut- mamak gerekirdi ki modaya uyarken dikkat edilecek en önemli husus, ka- dının kendi havası ve hatlarını mu- hafaza etmesini bilmeliydi. İşe yarayabilecek eskiler oda — değişikliklerinin adınları korkutup, geçen sene yaptıkları- nın giyilmemesi ihtimali karşısında üzülmelerine mahal yoktu. Eski el- biseleri ufak tefek değişikliklerle, 1960 modasına göre gayet kolaylıkla AKİS, 29 MART 1960 uydurmak mümkündü. Meselâ, düz dikilmiş etekler bir iş, sutaşla mo- daya uydurulabilecekti. Sonra, plise eteklerin kalçaya kadar olan kısım- larını dikip, alt tarafını serbest bı- rakabilecekti. Geniş nölü bir kemer, sade bir elbisenin havasını derhal değiştirebilirdi. FEski bir mantoya, yakasını çıkartıp, kontrast bir renk- te yakadan yuvarlanıp, önden eteğe kadar inen, eteği de çepeçevre kuşa- tan bir garnitür koyulabilecekti. Ba- Zzı elbiselere nöler veya beyaz gipur dantel yaka ilave edip bu yılın mo- dasına uydurmak mümkün olacaktı. Moda yaratıcıları yeni yıl kreasyon- larını yaparken küçük değişiklikler- le eski elbiselere modaya uygun bir hava vermek hususunu da duşunmuş— lerdir. Şimdi kadınlara düşen iş, el- biselerini teker teker elden geçirip, onları masrafsızca yeni modaya gö- re düzenlemektir. 1960'ın renkleri imdiye kadar renklerin birbirleriy- le bu derece kaynaşıp karıştığı görülmemişti. Bu öyle bir renk tufa- törler bile bu kadarına cesaret edip, zeytin yeşiliyle siklameni, cam göbe- ğiyle erik yeşilini, bejle şeker pem- besini, çilek rengiyle — moru, sütlü kahveyle beyazı, kavun içiyle maviyi bir arada kullanamamışlardı. Canlı renklerin bütün parlaklıklarıyla orta- ya çıkıp birbirleriyle rahatça kulla- nılması yeni buluşlara yol açmıştı. İşte en yenisi ve orijinali: Canlı renk- li gipür garnitürler! Artık gipürler sarı yeşil, kırmızı, ve saire olabili- yor. Bu yeni tarz gipürleri, Cardin KİTAPLAR ALEMİ AYLIK YAYIN HABERLERİ BÜLTENİ Mart sayısında sipariş adres- leriyle birlikte 50'den fazla ye- ni kitabı tanıtıyor. Ayrıca : Sorun, söyliyelim. Ye- di çıkan dergıler Kitapla ilgili özlü sözler. 16 sayfa 25 kuruş Yıllık Abonesi 3 liradır. P.K. 193 - Merkez — ANKARA KADIN ekseri yakalarda, Griffe şapkalarda Dior ise korsajda, daha önemlisi ve orijinali gece tayyörlerinde kullanı- yorlar. Onların iddiasına göre, bu fev- kalâde buluş kadınların, kadınlığını, zarafetini — arttırıyor Aynı — kay- naktan gelme diğer bir yenilik de si- re satenin tekrar sahneye çıkmasıdır. Sire saten de, gipür gibi Garnitür olarak — kullanıyor, — Balenciaganın elinde tayyörlerin kalçaya gelen kı- sımlarını süslerken, Chanel'de düm- düz dikilmiş dantel elbiselerin dekol- telerinde nö oluyor. Bu renk cümbüşünde aracılık etmesi istenirmiş gibi deri garnitür- ler de kullanılıyor. Hem de Dior, Chanel, Cardin, Heim, Gres gibi bü- yük terziler deriye sâdece palto ya- kalarında değil, tayyör ve hattâ el- biselerde de yer veriyorlar. Dior'un Masinieri Hususiyeti: Rahatlık 27