30 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

30 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

CEMİYET Ayla Gedik ve Turhan Akarca evlenme törenlerinde Şahane düğün İçişleri Bakanı Dr. Namık Gedikin kızı Ayla Gedik ile Muğla millet- vekili Turhan Akarcanın nikâh ve Başta İstanbul, valileri olmak üzere birçok vali İçiş- leri Bakanına bağlılıklarını bildir- mek için bu mesut günden faydalan- mışlardı. D.P. milletvekillerinin bir çoğu da davetliler arasındaydı. Cum- hur Başkanı Bayar, B.M.M.B. Koral- tan, Fatin Rüştü Zorlu, Ethem Men- deres, Halük Şaman, Tevfik İleri, E- sat Budakoğlu, Atıf — Benderlioğlu, İzzet Akçal, daha doğrusu Ankarada bulunan bütün bakanlar ile eşleri, bazı elçiler, garnizon komutanı ve generallerin katıldığı düğün gerçek- ten D.P. li bir bakan kızına yakışır düğün töreniydi. Yüzü hiç gülmeyen Dr. Gedik, saat yirmi kırkbeşte, kızı kolunda olduğu halde salona girdiğin- de, ilk defa olarak biraz gülümsü- yordu. Mavi salonda, Bayar ve Ko- raltanın şahitlikleriyle kıyılan ni- kâhtan sonra tebrikler başladı. Bu çok kalabalık düğünün de tebrikleri saatlerce sürdü. Hepsi birbirinden şık bakan hanımları, renkli bir demet halinde ortadaki bir masanın etra- fında oturuyorlar, fotoğrafçılara, si- nemacılara poz vermeği asla ihmal etmiyorlardı. Hırdavatçılar çarşısın- 28 da ayağına basılan Başbakan Men- deres, hâlâ iyileşememişti. Doktor kan oturan ayağı tedavi için bir lâs- tik çorap vermişti ama Başbakanın yorulmamasını da tavsiye — etmişti. Bayan Menderes yalnız gelmişti. Ma- liye Bakanı Polatkan da düğünden bir gece önce Eskişehire seçmenle- riyle temasa gitmiş, dönmemişti. Milletvekilleri büyüklü — küçüklü gruplar halinde birleşip seçim dedi- kodusu yapıyor, bazıları Cumhur Başkanı locasının önünde arz-ı tazi- mat için nöbet tutuyordu. D.P. nin nabzı, bu düğünde atıyordu sanki. Gelin ve damattan çok seçimlerin Mayıs sonunda mı, sonbaharda mı yapılacağı meselesi konuşuluyordu. Başbakan düğünde olmadığı için bu soruyu doğru şekilde — cevaplandır- JİNEKOLOG - OPERATÖR Dr. NİHAL SİLİER Kadın —Hastalıkları - Doğum mütehassısı Muayenehane: Samanpazarı Billur Han, Kat 2, No. 32 Tel: 19031 mak elbette mümkün değildi. Düğün saat ikiye kadar sürdü. Kavaklıdere- de Menderesin şimdi bir elçiliğe ki- ralanan köşkünün karşısındaki evle- rine giden yeni evliler dinlenmeğe pek vakit bulamadılar. Ayla Akarca İtalyadan getirdiği güzel gelinliğini çıkarıp bir seyahat kıyafeti — giydi. Sabah erkenden kalkan bir uçakla da balayı seyahati başladı. * 30 uncu yılını dolduran bankacılar için, İş Bankası bir tören düzenle- di. 30 yıllık bankacılar - Ankaraya toplandılar. Bu mesut hadise yüzün- den Umum Müdür Ahmet Dallı baş- ka işlerle uğraşmağa vakit bulamadı. 30 yıllık bankacılara verilen ziyafet- te eski İş Bankacı Bayar da bulundu. Fakat madalya almak bazı bankacı- lara pek uğurlu gelmedi. İçlerinden biri bir kalp krizi geçirip hastahane- lik oldu. * Tahran Elçiliğinden çok hoşlanan general İzzettin Aksalur ile eşi Romanyaya tayin edildikleri için çok üzüntüdeler. Ankaradaki yakın dost- ların devlet büyüklerine yaptıkları ricalar netice vermedi, büyükelçi ile eşi Tahrana veda ettiler. İzzettin Aksalur kara yoliyle, Mehveş Aksa- lur da Beyrut üzerinden yurda dönü- büyükelçisi Ankaradaki dostlarına veda ediyor. Süreyya pav- yonuna sık sık uğrayan genç Büyük- elçinin, şimdi muhalefete geçen eski dostlarına hiç selâm vermediğini gö- renler hayret ediyorlar. * Dşışleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlu ile eşi geçen hafta Hariciye Köş- künde Genel Sekreter Selim Sarper şerefine bir kokteyl verdiler. Bu kok- teylde bulunanlar, bakanla genel sekreter arasında soğuk bir hava es- tiğini — farketmekte — gecikmediler.. Türk diplomatlarının başbaşa verip, kara kara düşündükleri başka bir mesele de tayinlerle ilgiliydi. Bakan, listenin yarısını imzaladığı için hiç kimse durumundan emin değildi. Se- çimler olursa, tâyinler büsbütün ge- ri kalacak diye umumi bir korku vardı * Gmartesı sabahı, Yeşilköyden kal- kacak uçağın yolcuları kalkış sa- atinin geçtiğini görünce hafifçe telâş- landılar. Acaba teknik bir arıza mı vardı? Biraz sonra arızanın teknik değil politik olduğu anlaşıldı. Uçak, Ulaştırma Bakanı Şem'i Ergini bek- lemek yüzünden gecikmişti. Bakan gelince kalktı. AKİS, 29 MART 1960