30 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

30 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

K. Satır yahatlerde C.H.P. lilerden göreceği muamelenin de esasını tayin edecekti. öylece, İnönünün Kayseri seya- hati bir anda bütün iç politika haya- tımızın mihrakı haline geliverdi. C. H. P. Genel Başkanı 3 Nisan günü Kayseriden ayrılacak ve 4 Nisanda Meclis açıldıgında Başkanlık maka- mının sağına gelen tarafın dibindeki yerini alacaktı. Hareket berekettir akat bu haftanın sonlarında C.H.P. Fiçinde yol hazırlığı yapan sadece İnönü değildi. Mebusevleri semtinin başka bir evinde de bir seyahat progra mı hazırdı. Gerçi Turgut Reis Cadde- sinin bu 6 numaralı evi Bayramda a- ile reisinden mahrum kalacaktı ama uzun zamandan beri Genel Merkez- deki vazifesi başında çalışan İsma- il Ruştu Aksal için çarıkları tekrar ayağa geçirm zamanı gelmıştı Genel Sekreter Bayramın ikinci gü- nü başkentten ayrılacak, Güneye ine- cekti. ksaray ve Ulukışlaya uğradıktan sonra Adana ve Mersi- ne gidecek, oralarda mühim bazı te- maslar yapacaktı. Temasların bir kısmı Partiye seçimler dolayısıyla yüklenecek mali mükellefiyetle alâ- kalı olacaktı. Ama asıl, .P. nin kalesi haline gelmiş bu Guney illerin- de Aksal partisinin esaslı bazı gö- rüşlerini anlatacak, ayrıca teşkilâta direktifler verecekti. D.P. nin tutumu karşısında her yerde C.H.P. teşkilâtı- na ağır vazifeler düşüyordu. Teşkilât, dokunur dokunmaz ses verir halde tutulmalı ve bir yandan dinamizmini, diğer taraftan basiretini hep ayakta bulundurmalıydı. Genel Sekreter Ha- tayın 3 Nisanda yapılacak il kongre- AKİS, 29 MART 1960 N. Yetkin Duman attıran ekip sinde de bulunacak, ertesı günkü Ma- raş kongresinde m bir nutuk söyleyecek, oradan Gazıantebe geçe- cekti. Geçen seçimlerde Bahadır Dül- geri seçmiş olduğu ilân edılmış bulu- nan Gaziantepte Aksal iki gün kalıp C.H.P. yi ilgilendiren meselelerin son rötuşlarını yapacak ve anca ndan sonra başkente dönecekti. Genel Başkana da, Genel Sekrete- üyesi GİH.P. SO sonra prensipte bır degışıklık oluyordu. Suyun yüzü- ne çıkma zamanı gelmişti. Suyun yü- züne çıkılmasıyla birlikte ses de işit- tirilecekti. Böylece vatandaşa, mem- leketteki hakiki kuvvet muvazenesi- nin ne olduğu hissettirilecek, bir ta- kım partizanlar tarafından yüreklere salınmak istenen dehşetin aslında ka- ranlıkta çalınan ıslıktan ibaret bu- lunduğu gösterilecekti. Nitekim bu haftanın başında, yur- dun muhtelif taraflarında bulunan C.H.P. ileri gelenleri çevrelerindeki teşkilât mensuplarıyla sohbet toplan- tılarına başlamışlardı bile. arola şuydu: Bir tek rey ziyan edilmeye- cek, bir tek rey kaybolmayacak! Teşkilât bu parolayı tatbik edebil- diği takdirde, sandığa girecek reyle- rin C.H.P. li olacağı hemen hemen kafi sayıldığından bunların sandık- tan da C.H.P. li çıkacağı hususunda kimsede tereddüt kalmayacak, "Bun- lar gitmez", "Bunlar bırakmaz", "Bunlar ne yapar eder kalır" propa- A. Akan YURTTA OLUP BİTENLER T. Feyzioğlu gandası iğne yemiş balona dönecek- ti. Haftanın başında bir AKİS muha- birine bunları anlatan C.H.P. ileri ge- leni gülümseyerek "Biz D.P. ile değil, onun yaydığı hava ile uğraşıyoruz" dedi. Ama bunu söylerken, hava ile uğraşmanın — güçlüğünü — kavradığı belli oluyordu. V. C. Cankurtaran çen haftanın sonlarında bir gün, Ankarada çıkan ve sıkı sıkıya İk- tidarı tutan gazeteler hiç farkına varmaksızın hazin bir itirafta bu- lundular. Ankara Gazeteciler Sendi- kasının ıskat edilmiş başkanı, bu sen- dikanın Mesken Yapı Kooperatifinin ıskat edilmiş müdürü Mehmet Ke- mal Kurşunluoğlu parlak bir istiday- la D.P. nin Matbuat Ocağına baş- vurmuş ve D.P. ye nasıl hayran ol- duğunu belirterek bu partiye kaydı- nın yapılmasını istemişti. Ancak bu talep. "V.C. ye iltihaklar" listesinin şaşaalı yayınlarında duyurulmadı ve Mehmet Kurşunluoğlunun ismi spi- ker Can Okanın sıcak sesiyle, Türk milletine tanıtılmadı. Aksine, Meh- met Kemal Kurşunluoğlunun maceraları bu ocağın açıkgözlükle- riyle tanınmış kurucuları tarafından bilindiğinden ıskat — edilmiş başkan ve ıskat edilmiş müdürün talebi idare kurulu tarafından reddolundu. D.P. mumla adam ararken birisi çı- ye girmeye talip oluyor ve geri çevriliyor! Akılların almayaca- ğı bu hadise Ankarada cereyan etti 9