24 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

24 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Bundan sonra sıra, en az örtülü ödenek dâvası kadar alâka çekici ye- ni bir dosyanın tetkikine geliyordu, önümüzdeki haftadan itibaren bu yeni dosyalar ele alınmağa başlana- caktı. Dâva konusu V.C. idi. V.C. o- caklarının açılması için kimler para almışlardı? Kimler yüz binlere mal olan binaları bu paralarla inşa ettir- mişlerdi ve hâlen ellerini kollarını sallaya sallaya (sokaklarda dolaşı- yorlardı? Hepsi oönümüzdeki nafta içinde su yüzüne çıkmağa başlıya- caktı. Bu arada yeni tevkillerin ol- ması da mukarrerdi. V.C. soruştur- ması, tâli kurullarda tetkik edili- yordu. Haftanın sonuna doğru pey- derpey Genel Kurula havale edilme- ge başlanacaktı. Yüksek Soruşturma Kurulunun bu mesaisi, üyelerinin kanaatine gö- re en az beş ay sürebilecekti. Zira her gün yeni bir yolsuzluk ortaya çıkıyordu. Meselâ perşembe günü, Polatkanla yaptığı bir haksız iş do- layısıyla V.C. şampiyonlarından ar- matör Akif Sadıkoğlu tevkif edildi. Yüksek Soruşturma Kurulunun elin- Kurulu Başkanlığı, dosya, bu tevkif sebebinin delillerini ihtiva ediyordu. 74 numaralı dosyanın içindekiler- den anlaşıldığına göre düşük Maliye Bakam Hasan Polatkan, bedelsiz ithalat kararnamesi yayınlanmazdan önce bâzı anlaşmalar yapmış ve ne- ticede hayli servete sahip olmuş- tu. Hikaye şuydu: Sadıkoğlu Bebek- -e denize nazır şâhâne bir köşk yap- trıyordu. Bu köşk düşük Bakanın hoşuna gitti ve Sadıkoğluna masu- mane bir teklifte bulundu. Sadıkoğ- lu köşkü için dışardan getirteceği bütün malzemeleri çift olarak sipa- riş edecek ve kendi köşkünün bir ya- nını da düşük Bakan için inşa ettire- cekti. Teklif mâkul ve tatlıydı. Sa- dıkoğlu kesenin ağzını, Polatkan da Maliye Bakanlığının kapılarını Sa- dıkoğluna açtı, böylece bu masum iş- ortaklığı ile Avrupadan çifte köşk- lerin tezyinatı için lüzumlu her şey getirtilmeğe başlandı. Ne var ki, bu kârlı ortaklık pek kısa sürdü ve Po- latkanın hevesi Oo kursağında kaldı. Zira 27 Mayıs sabahı Silâhlı Kuv- vetler tarafında alınarak Yassıadaya nakledildi. Polatkan aradığı sayfiye- -i bulmuştu. Sadıkoğluna gelince, o 27 Mayıs sabahından itibaren koyu bir inkılâpçı kesilmiş ve sağda sol- da parlak inkılâp nutukları atmağa başlamıştı. Fakat onun da evdeki he- sap çarşıya uymadı. Dosyalar tet- ik edilmeğe başlanınca işler anla- şıldı, Sadıkoğlu da ortağı gibi Ada- let önünde hesap vermek üzere tev- kif edildi 18 AKİS. 24 EKİM 1960