24 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

24 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XIX, SAYI: 324 Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel : 18992 P. K. 582 - Ankara * İdare : Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa Tel : 15221 İstanbul Bürosu Cağaloğlu, Türkocağı C. Gürsoy Han Başyazar Metin Toker * A Kİ S Neşriyat Lid. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve yazı işlerini fiilen idare eden mes'ul üdü Kurtul ALTUĞ * Karikatür : AN Fotoğraf Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajans Klişe Doğan Klişe Müesese Müdürü ; Mübin TOKER Bu mecmua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları : aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 3 6 aylık (25 nüsha) : 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) : 40.00 lira İlan BAP ntimi : 201 Sa 3 renkli gr kapak : a 500 TL işle, Telefon : 15221 Dizildiği yer : Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer : Güneş Matbaacılık T.A.Ş. Basıldığı tarih: 23.10.1960 Fiyatı 100 Kuruş Kapak resmimiz Bayar - Menderes - Koraltan Cinayet şebekesi Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları, Aramızda Ku ümit ediyoruz ki, yıllar boyu li AKİS tiryakiliği, şu son üç sayımızı okuyup (Yassıada ruşmalarını mecmuamızdan takip ettikten sonra daha da artmıştır. Başyazarımız, Metin Toker idaresindeki bir ekibimiz tarafından takip edilen Yassıada duruşmalarına ait yazılar, iftiharla söyliyebiliriz ki, Türk Basınında bu konuda yazı- lanların en mükemmelidir. Senelerce sonra bu tarihi duruşmaların hikâyesini okumak isteyenlerin -eğer ilim adamı değillerse- başvura- cakları en emin ve zengin kaynak, hiç şüphesiz AKİS koleksiyonu ola- caktır. Şu elinizde tuttuğunuz AKİS bu hafta sizlere, geride bıraktığımız günler içinde Yassıadada cereyan eden son hâdiselerin gene en mükem- mel hikâyesini verecektir. Karara kalan "Köpek Dâvası" ile duruşması başlıyan ve cidden enteresan, enteresan olduğu kadar da eğlenceli saf- halar arzeden 6/7 Eylül duruşmalarına alt teferruatı, AKİS'ten baş- ka hiç bir yerde bulamıyacaksınız. Hâdiseleri, gözleri olan herkesin görmesi normaldir. Ama rahatça söylenebilir ki hiç kimse, bele Yas- sıadada Yüksek Adalet Divanı huzurunda cereyan eden hâdiseleri AKİS ekibinin gözleri ile görmenin ve anlatmanın sırrına eremiye- cektir. İstanbul ekibimiz Yassıada duruşmalarını takip ederken, çalış- maları Yassıadadaki Yüksek Adalet Divanı çalışmalarına paralel ola- rak devam eden Yüksek Soruşturma Kurulunu da Ankaradaki AKİS'- çiler adım adım takip ettiler. Yüksek Soruşturma Kurulu, geçen haf- ta içinde gene bir takım sanık ve tanıkların dinlenmesi işine devam sıyla edindiği servetin hesabım vermeğe çağırılmıştı. pir mühim hâdiselerinden biri de, hiç şüphesiz, Devlet Plânla- a Dairesinin başına getirilecek birisini bulmak için Kabinede ya- pılan tadilâttı. Milli Savunma Bakanı Orgeneral Fahri Özdilekin Baş- bakan Yardımcılığına getirilişinin belli başlı sebeplerinden biri budur ve bundan böyle memleketimiz hayatında mühim rol oynayacak olan Devlet Plânlama Teşkilâtı, gerçekten bir saat gibi işlemesini biraz da Fahri Özdileke medyun olacaktır. "Hükümet" başlıklı yazıda, Kabine- de yapılan bu ameliyatın hikâyesini bulacaksınız. Gene geride bıraktığımız günler içinde Ankara, bir önemli ziyarete sahne oldu. Düşüklerin devrinde Türkiyeyi ziyaret etmiş olan kral- ların sonuncusu, Ürdünün genç kralı Hüseyin, Yeni İdarenin kral bare- mindeki ilk misafiri olarak Ankarada iki saat, Diyarbakırda da bir gece kaldı. Pilotluğa pek hevesli genç Kralın bizzat kullandığı uçağın- daki bir arıza, Haşmetlü Kral hazretlerini Ankaraya iki defa inmek zorunda bıraktı. Ankaradan ikinci kalkışında ise Kral hazretleri, an- cak Diyarbakıra kadar uçabildi ve belki de düşük dostlarının hâtıra- larından kurtulamadığı için geceyi orada geçirmek zorunda kaldı. Bu pek eğlenceli hikâyeyi de gene "Devlet Başkanlığı" başlıklı yazıda okuyacaksınız. haftaki C.H.P. başlıklı yazıda ise, C.H.P. nin 77 yaşındaki delikan- lı lideri İnönünün Ankarada günlerini nasıl geçirdiğini, Genel Mer- kezdeki, göze batmayan ama ısrarla devam eden çalışmaların hikaye- sini bulacaksınız. Haftanın ortasında çıkardığımız AEİSİe, bütün titizliğimize rağ- men gene bâzı klişelerin birer çamur parçasından farkı yoktu. Bu- nun sebebi, bir teknik arıza değil, mecmuamızın basıldığı Zafer gaze- İastrlan rotatifin geçen haftaki azizliğinin bu hafta tekrarlanmaması için elimizden geleni yapacağız. Saygılarımızla