12 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

12 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

mail Rüştü Aksal ile Kemal Satır a- gır ağır merdivenleri tırmanırlarken, foto muhabirleri çalışmağa başlamış- lardı. Bu sırada Genel Merkezin için- de bir kaynaşma oldu ve C.H.P. liler İnönüyü kapıda istikbale koştular. Sonra hep birlikte ikinci kata, ora- dan da toplantının yapılacağı salonun bulunduğu üçüncü kata çıkıl Salonun tam orta yerine, müteva- zi masalardan meydana gelen bir uzun masa bloku yerleştirilmişti. Karşı cephede, C.H.P. nin altıokunu havi bir pankart bulunuyordu. Masa- nın etrafına tahta sandalyalar dizil- mişti. İnönü salonun kapısında görü- nünce, dış kapıda başlayan hareket birden buraya sirayet etti. Sandalya- lar hemen geriye çekildi ve ak saçlı lidere yol verildi. İnönü kendine has tebessümüyle ilerlerken ellerini yan- lara sallayarak salondakileri selâm- ladı ve başkanlık mevkiine oturdu. Daha sonra diğer Parti Meclisi üye- leri de masanın etrafındaki yerlerini aldılar. Sıra foto muhabirlerine gel- miş olmalı ki flâşlar parlamağa baş- ladı ve Parti Meclisinin o toplantısı tespit edilmiş oldu. Bir üye ayağa kalkarak, elindeki kâğıttan yoklama- yı yaptı. Gerekli ekseriyet tamam ol- duğu için, foto muhabirlerinin işleri- ni bitirmesinden sonra toplantı açıl- dı. Evdeki hesap ve çarşıdaki pazar A Snda saat 15'de başlaması karar- laştırılan C.H.P. Meclisi toplantı- sı, bir zühul eseri olarak sabah saat 10'da diye ilan edildiğinden, erken sa- atlerden itibaren Genel Merkez hum- malı bir faaliyete girmişti. Evvela gazeteciler, sonra politikacılar Genel Merkeze sökün ettiler. Gelenleri C. H.P. nin davudi sesli Basın sözcüsü Coşkun Bölükbaşı karşıladı ve top- lantının saat 15'de yapılacağını bil- dirdi. Bunun üzerine, başta İnönü ol- duğu halde pek çok Parti Meclisi ü- yesi ,Genel Merkeze kadar gelip ge- ri dönmek zorunda kaldılar. Haftanın sonunda yapılması o kararlaştırılan Parti Meclisi toplantısı mütad top- lantılardan biri olduğu halde ziyade- siyle ilgi topladı. Evvelâ, Genel Baş- kanın bizzat toplantıya başkanlık et- mesi bunun bir sebebiydi. Sonra, top- lantı gündeminde bazı meselelerin görüşüleceği haberinin çıkması me- rakı daha da arttırdı. Hakikatte Par- ti Meclisinin toplantı gündeminde Merkez İdare Kurulunun faaliyet ra- porunun tetkiki ve bazı iç meseleler- le Referandum işi yer almış bulunu- yordu. Fakat son dakikada cereyan eden beklenmedik hâdiseler gündem dışı müzakerelere de yol açtı. Bunlar, M.B.K. içindeki dalgalanmalardı. YURTTA OLUP BİTENLER Cep ve cip meselesi Toplantı saat tam 16'da başladı ve ilk olarak Merkez İdare Kurulu nun bir hesap verme mahiyeti arze- den raporu okundu. Rapor, doğrusu istenirse, son derece titizlikle kaleme alınmıştı ve bunun için de haklı, tak- dir topladı. Üyeler teker teker rapo- run tümü üzerinde söz aldılar ve ten- kidlerini yaptılar. Üzerinde durulan mühim mesele, Partinin alt kademe kongrelerinin bir an ewvel bitirilmesi meselesiydi. Bu konuda bütün üyeler hemen ayni fikri izhar ettiler. Bir a- ra Genel Başkan İnönü de söz alarak, mevcut şartlar içinde C.H.P. kongre- lerinin daha süratli bir tempo ile bi- tirilmesi temennisinde bulundu. Da- ha sonra konuşma, Partinin mali me- selelerine intikal etti. Bunu partiler “cep ve cip meselesi" olarak tavsif ettiler. Mali bakımdan Partinin kal- kındırılması için üyelerin fedakarlık- a bulunmaları gerektiği tezi savu- nuldu. Bundan sonra Genel Sekreter Aksal, ayağa kalktı ve raporun dışın- da, Partisinin umumi politikası hak- kında tenvir edici malümat verdi, tenkitleri cevaplandırdı. Fakat muhakkak ki C.HP. Mec- lisinin hafta sonunda yaptığı toplan- tının en mühim konusu son hadiseler old K. içinde cereyan edenler titizlikle incelendi, değerlendirildi. C.H.P. Meclisinin İnönü başkanlığındaki toplantısı Olgun meyvayı düşürmek için ağacı sarsmak şarttır AKİS, 12 HAZİRAN 1961 13