12 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

12 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

GENÇLİK Teşekküller Ültimatomun fazileti 2 Mayısın. birinci yıldönümüne ta- kaddüm eden salı günü, T.M.T.F nun C.H.P. nden müdevver haşmetli binasında çift sözcülü bir basın toplantısı yapıldı. İkinci katta, hangarvâri rn salonundaki uzun masanın baş kı öşe- sine yanyana kurulmuş biri iri cüsse- li ve bıyıklı, diğeri minyon yapılı ve bıyıksız kumral iki delikanlı, muha- birler vasıtasıyla Türk Yüksek Tahsil Gençliğine ve efkârı oumumiyeye şu teminatı verdiler: "T.M.T.FE. ve M.T.T.B. temsilcileri, va Mayısı be edecek azami üç ve- dört gün içinde müzakereye baş- lıyacaklardır. Tek teşekkülün temeli, üç veya dört ay sonunda atılacaktır." Çifte sözcülerden İri cüsseli ve bı- yıklısı, misafir durumunda olan M.T.- T.B. Genel Başkanı Faruk Narin, min- yon yapılı ve bıyıksızı da T.M.T.F. İkinci Başkanı Yalçın Gürseldi -Dev- let ve Hükümet Başkanı ile hiçbir İl- gisi yoktur-. Azim ve katiyetle ifade edilen "tek teşekkül"den murat, T.M.- T.F. ile M.T.T.B. nin, Türk Yüksek Tahsil Gençliğinin gerçek temsilcisi hüviyetiyle birleşmesiydi. Ancak gerek Gürsel, gerekse Na- rin, fazileti aşikâr fikrin ilk ortaya atıldığı oniki senedenberi yer alan beş e teşebbüsü sırasında T. e M.T.T.B. idarecilerinin yap- tuklarını tekrarlamışlar ve sözlerini tutamamışlardır. Geçen haftanın so- nunda -yâni, hâdiseden üç veya dört gün değil, tam iki her ikisinin de ileri zeret, o mahut salı günkü çift söz- cülü basın toplantısı sırasında bir tür- lü akıllarına getiremedikleri bir nok- taydı: "İmtihanlar be birader-. Hayat memat meselesi. İki kere iki dört, bir- leşme mutlaka olacak." Aslında hem T.M.T.F., hem de M.T.T.B. ayrı ayrı ön çalışmalar yap- AKİS,12 HAZİRAN 1961 (Basın - 10389) — 12 Na Şiddetinden...." "İmtihanın mamış değillerdir. Ama ön çalışma- lar, daha ziyade, Genel kongreleri- nin verdiği kesin talimat karşısında zevahiri kurtarmak maksadıyla göze alınmıştır. T.M.T.F., Genel Kongresi- nin vermiş olduğu mehilin hitamından ancak iki hafta sonra bir Birleştirme Komitesi kurmuştur. Ne var ki Bir- leştirme Komitesi üç ayda sâdece iki toplantı yapabilmiş ve daha önceki beş teşebbüs sırasında hazırlanmış protokoller incelenmiştir. M.T.T.B. her zamanki gibi T.M.T.F. ndan geri kalmış, sâdece, o da hiçbir toplantı aktedemiyen beş kişilik süs bir Birleş tirme Komitesi teşkiliyle yetinmiştir. Daha da garibi, aynı görevle yüklü her iki Birleştirme Komitesinin de, müzâkerelere başlanması için birbi- rini ikaz veya daveti hatırına getir- memiş olmasıdır. T.M.T.F., hasıraltı ediliveren müş- terek parlak vaadin ileri sürüldüğü 27 Mayısa takaddüm eden o mahut salı gününden sonra gene kendi bün- yesinde iki çalışma daha yapmış, fa- kat çuvaldız boyu ilerliyememiştir. Eksik kadroyla bir araya gelen Bir- leştirme Komitesi, tek teşekkül üze- rinde daha önce kafa yormuş ve emek vermiş eski federasyoncu ve birlikçi- leri de yardıma çağırmış, 'Birleştir- me alt kademeden mi, yoksa üst ka- demeden mi başlamalı?" münakaşa- sı üzerinde torbalar dolusu lâf sarfe- dilmiş ve zaman öldürülmüştür. Neti- cede, birleştirme dosyası tekrar rafa atılarak tozlanmağa terkedilmiştir.