26 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

26 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXI,Sayı: 365 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 26 HAZİRAN 1961 YASSIADA DURUŞMALARI Millet Gözler Yassıadada Referandumu takip eden haftanın cuma günü, 14 Temmuzda, M.B.K. ve Temsilciler Meclisi üyeleri Kuru- cu Meclis halinde toplandıklarında gözlerini evvela Yassıadaya çevire- ceklerdir. Başol ve (arkadaşlarının çalışma temposu, bütün milletin gö- rülmemiş iştiyak ve sabırsızlıkla beklediği Seçimlerin tarihinin tesbi- tinde 1 numaralı faktörü teşkil ede- cektir. O gün, İnkılâptan bu yana geçirdiğimiz omerhalelerin sonuncu- su olan Seçimlerin hangi tarihte ya- pılacağı hususu karara bağlanacak ve Türk milletine resmen ilan oluna- caktır. Başol ve arkadaşlarının, işin da- ha başından itibaren insanüstü bir takatle çalıştıklarım söylemek şart- tır. Seçimler için Yassıada Duruşma- larının beklendiği bildirildikten son- ra, tempo daha da hızlandırılmıştır. Buna rağmen şu anda Türk milleti- nin büyük arzusu Yassıadada netice- nin bir an önce alınması ve yüze yü- ze sonuna gelinen intikal devresinin kazasız belâsız, büyük mimarlarına, şan, şeref vererek kapatılması, nor- mal günlere kavuşulmasıdır. Bu ger- çeğin bilinmesi, Başol ve arkadaşla- rını yeni görevlerle başbaşa bırak- maktadır. Ellerini biraz daha çabuk tutabildikleri takdirde, kendilerine milletçe zaten beslemekte olduğumuz minnet hisleri hudutsuz artacaktır. Son ve en önemli dosya olan A- nayasantn İhlâli dâvasında tanıkla- rın dinlenmesi, muhtemelen önümüz- deki haftanın ilk yarısında bitecek, sanıkların tevsii tahkikat talepleri tesbit olunacaktır. Öyle görünmekte- dir ki Temmuzun birinci günü Baş- savcı, üzerinde aylardır çalışmakta olduğu iddianamesini okuyacak ve Temmuz ayının Üçüncü” haftasında savunmalar tamamlanacaktır. Bu duruma göre Ağustos başında Divan kararlarının tefhimini beklemek lâ- zumdır. Bitirdiğimiz hafta başkentte, Komiteniz ve Temsilciler Meclisinin söz sahibi çevreleri durumu (böyle kımetler vermekteydiler. Tabii, Se- çim tarihinin resmen tesbit olunaca- ğı 14 Temmuz günü vaziyet daha zi- yade aydınlanacak ve bir ihtiyat payı 4 Salim Başol dinleniyor Dananın kuyruğunu elinde tutan adam da bırakılmak suretiyle millete, han- gi talihte atadık başına gideceği de- gişmez bir karar olarak bildirilecek- ir. Türk milletinin, bu hala göre Ey- lül ir yin son günlerinde, en geç E- kimin ilk endisini dört yıl için idare edecek iktidar tam bir serbestlik içinde il m m sı hiç kimseyi şaşırtmamalıdır. Duruşmalar Hesaplaşma üksek kürsünün tam orta yerin- deki yüksek, arkalıklı koltukta oturan kalın kaşlı, kır saçlı adam ö- ne doğru eğildi, sonra birden ciddi- leşerek: — Yemin ettireceğim" dedi. Salonda birden bir gürültü oldu. Yüzlerce insan bir anda ayağa kalk- tı ve dinledi. Kürsünün tam karşısı- na isabet eden yerde, etrafı tahta. parmaklıkla çevrili bir mikrofon bu- lunmaktaydı. Bembeyaz elbiseli, sert tavırlı fakat babacan bir başgedikli sert adımlarla ilerledi, mikrofonun başındaki genç adama bir karton u- zattı, sonra aynı sert adımlarla ye- rine döndü. Genç adam, artık pek AKİS, 26 HAZİRAN 1961