3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Ancak haftanın başında cereyan eden bu hâdise haftanın sonunda İs- tanbul Örfi İdare Komutanlığının bir tebliğiyle umumi efkâra duyuruldu. A. P. nin derdi yakalanan fanatik delikanlının, ge- rek beyanname metninden, gerek- se evinde bulunan vesikalardan Ada- let Partisi mensubu olduğu anlaşı- lınca Val Örfi İdare Kumandan- lığı, Birinci Şube Cemiyetler Masa- sına başvurdu. Gaye bu Masanın kayıtlarından delikanlının hangi teş- kilatın idare heyetinde olduğunu an- lamaktı. Nitekim kayıtlardan, o Ah- met Çiftçi adlı bir şahsın, A. P. Zey- tinburnu Müteşebbis ilçe İdare Kuru- lu üyesi olduğu anlaşıldı. Durum Ör- fi İdare Kumandanlığına anlatıldı. Kumandanlığın Kurmay Başkanı E- min Aytekin de, kendisinden bilgi is- teyen gazetecilere durumu bu şekilde bildirdi. Ne var ki, garip bir tesadüf işleri, senaryosu iyi düzenlenmiş, ancak ak- törleri pek kötü bir komediye çevir- di. Evet, Zeytinburnu İlçe İdare Ku- rulunda bir Ahmet Çiftçi vardı. Vardı ama, bu Ahmet Çiftçi Lüleburgazın bir köyünden gelerek Zeytinburnu- na yerleşmiş bir kunduracıydı! Tah- sili, beyanname yazmağı bir tarafa bırakın mektup yazmağa dahi kafi degildi..! Hâdise bu sakilde inkişaf edince, A. P. nin akl-ı evvel İstanbul teşkilâ- tının komandoları derhal o faaliyete geçtiler. Ahmet Çiftçiyi i nundan getirttiler, elinden tutup ga- zete gazete dolaştırdılar. Her gaze- teye girip “İşte, A. P. li Ahmet Çift- çi budur. Diğerinin A. P. İle yakın- dan ve uzaktan ilgisi yoktur" dedi- ler. Ancak, A. P. li açıkgözlere talih fazla yaver gitmedi. Hele A. P. Genel Başkan Yardımcılarından Tahsin De- miraya şans doğrusu pek kötü .bir oyun oynadı. A. P. li açıkgözler Zey- tinburunlu Ahmet Çiftçiyi kapı kapı dolaştırırklarken. Demiray da kendi malı olan ve içinde bir çiftlik ağası cakasıyla dolaştığı A. P. nin İl Mer- kezi binasında gazetecilere tatlı-sert nutuklar çekiyor, onlara ahlâk dersi vermekten geri kalmıyordu. "— İşte, muhterem Basın, A. P. nin sırtına bir kambur daha ilâve et- ti. Bir bere daha bıraktı, bir çizik da- ha attı." Ancak ahlâk dersinden bir hayli faydalanan gazetecilerin beyinlerin- de birden bir şimşek çaktı. Yanılmı- yorlarsa, A. P. Genel Başkanı Ragıp Gümüşpalanın, bir silâhşör gibi ya- nından ayırmadığı kıvırcık saçlı, or- tadan uzun boylu, Arap asıllı bir Ah- met Çiftçi daha olacaktı. Üstelik, bu sevimli delikanlının İhtilâlden evvel bir Menderes hayranı olduğu da bili- niyordu. Meydana çıkan gerçek, A. P. ileri gelenlerini fena şaşırttı. - Yüzseksen derecelik bir dönüş yapmak, Zeytin- burnu İlçe İdare Kurulu üyesi Ah- met Çiftçiyi de artık ağza almamak gerekiyordu. Dönüşü, P.nin füli İstanbul İl Başkanı Cevdet Perin ida- re etti. Perin, Örfi İdare Kumandan- lığında Verdiği ifadeden sonra -Perin 147'ler arasında emekliye bir Edebiyat Fakültesi Çiftçi bir Edebiyat Fakültesi be siydi! O bakımdan Örfi İdare bir mü- nasebet aradı- bir açıklama yaptı. Efendim, unutulmuştu! Unutulmuş- tuda ondan bu kadar karışıklık ol- muştu! Bu delikanlı A. P. ye kayıt- lıydı. Hattâ kendisine »Güney illerimle teşkilât kurma yetkisi de verilmişti. Ama işte unutulmuştu, dedik a! Kı- vırcık saçlı delikanlı Güney illerinde bir hayli faaliyet göstermiş, partile- rinin yüzünü ak etmişti. Etmişti a- ma, şikâyet te eksik olmamıştı. Bu şikâyetler ziyadesiyle artınca, işe el koymak lüzumu hissedilmişti. Kosko- ca A. P. elbette ki böyle tüysüz de- likanlıların aline bırakılamazdı!.. Şi- âyetler gözönüne alınarak; verilen yetki geri alınmıştı. Ancak, küçük YURTTA OLUP BİTENLER bir unutkanlık da o sırada yapılmış, yetkinin verildiğini belirten belge Çitfçinin elinden alınmamıştı! Ece, bu kadar kusur kadı kızında da bulu- nurdu!.. Bildirdiklerine göre, A. P. kuman- da heyeti ada kalmamıştı. Çiftçinin son defaki şuursuz hareketi dolayısıyla kendisini 28 Haziran 1961 tarihinde partiden ihraç etmişlerdi! Hattâ daha da ileri gidecek ve Çiftçi gibi tahrikçilerin hepsini kuyrukların- dan tuttukları gibi -herhalde, kuy- ruklarından yakalamak pek kolay olacaktır- partiden atacaklardı! Bunu umumi efkâra açıkça ( bildiriyorlar- dı!.. Mesele bundan ibaretti!. Ancak, bütün bu vatanperverane demeçlerin, hep hâdise ortaya çıkıp umumi efkara duyurulduktan sonra verilmesi A. P. nin işini kolaylaştır- madı. Gerçekten de daha evvel kıvır- cık saçlı delikanlıyı hiç tanımamış olan A. P. ileri gelenleri başlarım dövüyorlardı. Ah, bilinseydi! o Kaç defa Gümüşpalayı ikaz etmişlerdi! "Paşam, bu ne idüğü belirsiz adam kimdir?" demişlerdi! ' "Şu adamı ya- nınızdan uzaklaştırınız Paşam" diye yalvarmışlardı! Fakat dinletememiş- lerdi. Dinletememişlerdi ki efendim.. Şimdi başlarına geleni Pala Paşa gör- sündü! Şunun şurasında, teşkilât için tam yurt içinde faaliyete başlıyacak- lardı. İllere dağılmak üzereydiler. an LE Başkan Gürsel ayan be- "A. P. nin Anayasaya Hayır di- yeceğini zannediyorum" demişti, O- nun peşinden, başlarına bu belâ gel- mişti. Bir deli bir kuyuya bir taş atı- yordu, kırk akıllı çıkaramıyordu! Halbuki taşı atan delinin akıllıla- ra oyunu burada-da bitmedi. Örfi İ- dare Kumandanlığında ifade veren Ahmet Çiftçi kuzu kuzu herşeyi an- lattı. Hakkındaki "Karşı ihtilâl ha- zırlamak" isnadım kabul ediyor o ve teşkilâtlarının büyük olduğunu söy- lüyordu. "Büyük teşkilât" meselesi, üzerinde durulmağa değer bir mese- le addedildi. Emniyet, meseleyi sim- AKİS, 3 TEMMUZ 1961 GERİCİ — GERİYEEEEE DÖN!.