3 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

3 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER geldi. Eğer iyileşirse pazar, olmaz- la o da pazartesi günü konuşacaktı. Rağbet fazla Referandumla ilgili çalışmalar Rad- yoevinde olduğu kadar, diğer bö- lümlerde de ilerliyor, doğrusu iste- nirse işler oldukça iyi gidiyordu. Fa- aliyetten ziyadesiyle yorulanların ba- tında mahalle muhtarları gelmektey- di. Zira seçmen kütüklerinde bütün dikkate rağmen atlamalar olmuştu. Vatandaş, kütükleri dikkatle gözden geçiriyor, muhtara müracaat ediyor ve hataların düzeltilmesi için ihtarda bulunuyordu. Geçen haftanın başın- da asıldıkları yerlerden Oo kaldırılan seçmen kütüklerinde (hataların son derece az olduğu tahmin ediliyordu. çalışmalara Referandumla ilgili siyasi opartiler de hız vermişlerdi. Partilerin, geçen hafta Seçim Kuru- lunda çekilen okur'alara göre yapa- cakları konuşmalar büyük ilgi çek- ti. .H..P. adına ilk konuşmayı ya- pan Turhan Feyzioğlunun, C.H.P.nin, İkinci Cumhuriyet Anayasasına ne- den Evet diyeceğini izahı, iktidara hazırlanan CHP. teşkilâtında ve büyük bir vatandaş kitlesi üzerinde iyi tesir bıraktı. Feyzioğlu, Partisi- nin Anayasaya Evet demesini, C.H.P. nin daha evvel ilk Hedefler Beyanna- mesiyle yaptığı vaadlerin gerçekleş- tirilmesine bağladı. Konuşmasında dikkate değer iki nokta, Basın ve Din konulan üzerinde fazlasıyla durma- sıydı. Yeni Anayasa, her iki konuda da son derece iyi hükümler taşımak- nin, muhalefet devrin- demokratik rejime ulaşabilmek için yapılmasını gerekli bulduğu her şey yeni Anayasayla ortaya konuyor- du. C.H.P. Genel Başkanı İnönünün Referandumla ilgili olarak yapacağı konuşmada da bunları bulmak müm- kün olacaktı. Başkente sevindirici haberler gel- mektedir. Köylü ovatandaş sabırla- bütün menfi propagandalara rağ- - z gününü beklemek- tedir. Asılan kütükleri tetkik etmiş, itirazım yapmış, kendisini "bana ne?" cilikle suçlamaya kalkanları şimdiden yanıltmıştır. Olaylar, Refe- fandumun büyük bir ilgiyle karşıla- nacağım göstermektedir. AKİS, 3 TEMMUZ 1961